دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی به گونه

محتوای این مطلب

خانم‌ها برای گونه گذاری خود میان تکنیکهای کاشت پروتز و تزریق چربی دچار تردید می‌شوند. در این مقاله در رابطه با تزریق چربی به گونه برای شما اطلاعات مفیدی دادیم تا بتوانید بهترین روش را برای گونه گذاری خود انتخاب کنید.

داشتن گونه‌های برجسته و در آمدن صورت از حالت استخوانی کمک بزرگی به ایجاد جوانی در چهره می‌کند و همچنین به دلیل کشیدگی پوست در این ناحیه، بسیاری از چروک‌های ریز و درشت از بین می‌رود.

در تزریق چربی به گونه مانند سایر روش‌ها مانند تزریق چربی به دست و تزریق چربی به صورت نیز از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود که دارای ماندگاری طولانی و نتیجه طبیعی‌تر خواهد بود. این روش ویژگی‌های مثبتی نسبت به تکنیک تزریق ژل دارد که خصوصاً برای افراد میانسال بیشتر محسوس خواهد بود. خانم‌های میانسال نمی‌توانند به دنبال روشهای زیبایی باشند که نتیجه مصنوعی برایشان رقم بزند و تزریق چربی بهترین گزینه انتخابی و ایمن برای آنها است.

کاشت گونه به چه معناست؟

کاشت گونه یک اصطلاح رایج در دنیای عمل‌های زیبایی است که با روش‌های مختلفی از جمله روشهای زیر انجام می‌شود:

تزریق ژل و فیلر

رایج‌ترین عمل برای کاشت گونه و برجسته‌سازی آن، تزریق ژل و فیلر است که با توجه به حجم تزریق، حجم گونه نیز تغییر خواهد کرد.

استفاده از پروتز برای کاشت گونه

یکی دیگر از روش‌هایی که برای کاشت گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از پروتزهای مصنوعی است. پروتز مصنوعی گاهی ممکن است با صورت و چهره فرد هماهنگ نباشد، به همین دلیل در موارد خاص از آن استفاده می‌شود.

استفاده از چربی برای کاشت گونه

استفاده از سلول‌های چربی برای کاشت گونه، یک راهکار موثر و کم خطر در مقایسه با سایر روش‌ها است. به این دلیل که چربی بدن خود فرد برای افزایش حجم گونه استفاده می‌شود، در نتیجه بیمار با عوارض و مشکلات کمتری مواجه خواهد شد.

گونه گذاری با تزریق چربی چیست؟

داشتن صورتی زاویه دار جذابیت چهره را بیشتر کرده و تناسب و زیبایی خاصی میان سایر بخشهای صورت ایجاد می‌کند. در واقع به عنوان یک مکمل برای زیبایی صورت اثرگذاری دارد. مهمترین مسئله‌ای که خانم‌ها با بالا رفتن سن خود از آن راضی نیستند، از دست دادن کلاژن پوست و شل شدگی و افتادگی پوست در اثر آن است اما امروزه تکنیکهای زیبایی سبب شده تا این مشکلات به راحتی و با هزینه‌های مناسب برطرف شوند و زیبایی مجدد برای بانوان ایجاد شود.

چه زمان تزریق چربی به گونه تجویز میشود؟

عوامل مختلفی می‌توانند باعث شوند تا افراد مختلف تمایل داشته باشند تا عمل‌های زیبایی چهره از جمله تزریق چربی به گونه انجام دهند اما مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

ایجاد تقارن میان اعضای صورت

نخستین موردی که باعث شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا تزریق چربی به ناحیه گونه انجام دهند، ایجاد تقارن و هماهنگی بیشتر در میان اعضای صورت است. در واقع با توجه به معیارهایی که برای زیبایی در نظر گرفته می‌شود، داشتن گونه‌هایی برجسته می‌تواند باعث افزایش زیبایی چهره شود.

همچنین گاهی نیز با تزریق ژل گونه و برجسته‌سازی آنها، سایر اجزای صورت از جمله حالت چشم و لب‌ها نیز تغییر خواهند کرد که برای بسیاری از افراد خوشایند است و تاثیرات مثبتی بر روی چهره آنها خواهد داشت.

جوان سازی

دومین موردی که تمایل افراد را به تزریق ژل به ناحیه گونه را افزایش داده، جوان‌سازی پوست و چهره است. متاسفانه با گذشت زمان و افزایش سن در بسیاری از افراد کلاژن‌سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و از طرفی عضلات صورت تحلیل می‌روند و پس از آن چین چروک بر روی سطح پوست آشکار می‌شود. معمولاً در چنین مواردی تزریق چربی به گونه با هدف کاهش چین و چروک و افزایش حجم عضلات صورت انجام می‌شود.

به این مورد توجه داشته باشید زمانی که چربی به ناحیه گونه تزریق می‌شود، پس از گذشت حدود یک ماه و یا گاهی کمتر، بسیاری از چروک‌های سطحی از بین خواهند رفت و چروک‌های عمیق پوست نیز تا حد زیادی محو می‌شوند.

برای مشاوره رایگان یا رزرو نوبت برای تزریق چربی به گونه در تهران با مطب تخصصی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

تزریق ژل یا چربی؟

به طور کلی برای تغییر فرم اجزای صورت و برجسته‌‌سازی گونه‌ها از چربی و ژل استفاده می‌شود و معمولاً این سوال برای بسیاری از افراد وجود دارد که تزریق ژل نتیجه بهتری دارد یا تزریق چربی؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که تزریق ژل و یا چربی در عمل‌های زیبایی، بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد، اما در بسیاری از موارد دیده می‌شود که استفاده از چربی برای برجسته‌سازی گونه‎‌ها نتایج بهتری داشته و در واقع چربی، سازگاری بیشتری با بدن فرد داشته است.

تزریق چربی به گونه چه مزایایی دارد؟

  • تزریق چربی به گونه دارای ماندگاری چندین ساله است.
  • چربی یک جسم خارجی بشمار نمی‌رود و نیاز نیست که افراد نگران نشان دادن واکنش از جانب بدن و یا پس زدن این ماده باشند.
  • چربی از بخشهای زنده بدن محسوب می‌شود و با بافتهای گونه پیوند برقرار کرده و نتیجه بسیار طبیعی برای شما ایجاد می‌کند.
  • بافت چربی مانند فیلر قابلیت جابجایی ندارد و فرم گونه های شما بعد از مدتی تغییر نمی‌کند.
  • در صورتی که رژیم غذایی خوب و سالم را از ابتدای انجام این روش پیش بگیرید، ماندگاری و دوام چربی در گونه‌های شما بیشتر خواهد بود.
  • هزینه تزریق چربی به گونه از هزینه تزریق ژل به گونه چندان بیشتر نیست. همه افراد با هزینه معقول می‌توانند به گونه های خود چربی تزریق کنند.

تزریق چربی به گونه چگونه انجام میشود؟

هدف از تزریق چربی به گونه‌ها برجسته‌سازی و کاهش چین و چروک است. تزریق چربی به گونه به عنوان یک عمل غیر تهاجمی شناخته می‌شود که تنها با استفاده از یک ابزار ساده مانند سرنگ، چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

تزریق چربی به گونه در تهران توسط دکتر پارسیان فر

تزریق چربی به اجزای صورت، یک عمل پیوند ساده محسوب می‌شود که در آن با برداشت چربی از مناطق مختلف بدن فرد، چربی مورد نیاز برای تزریق به گونه‌ها نیز تامین می‌شود.

در صورتی که از چربی بدن دیگر افراد برای تزریق به گونه‌ها استفاده شود، احتمال بروز مشکلات بسیار خطرناک از جمله عفونت و آسیب به بافت‌های سالم نیز وجود خواهد داشت. در نتیجه باید از سلول‌های چربی بدن فرد برای برجسته‌سازی گونه‌ها استفاده شود.

نحوه برداشت چربی برای تکنیک تزریق چربی چگونه است؟

چربی مورد نیاز از بدن خود فرد از نواحی دور شکم و پهلو و یا ران گرفته می‌شود. برداشت چربی از بدن برای انجام فرآیند تزریق چربی به سایر نواحی بدن، با استفاده از تکنیک لیپوماتیک انجام می‌شود. در تکنیکهای قدیمی به چربی حرارت می‌دادند تا آن را از بدن خارج کنند که با آب شدن مقادیر زیادی از چربی، دیگر قابل استفاده نبود. امروزه برشی کوچک در نواحی مورد نظر ایجاد می‌کنند و لوله کانولا را وارد کرده و سپس چربی را تکه تکه خارج می‌کنند.

چربی برداشت شده از بدن با همان حالت اولیه قابل استفاده برای تزریق به هیچ ناحیه از بدن نیست و باید عاری از خون و ترشحات بدن باشد و به همین دلیل بعد از برداشت آن، مراحل خالص‌سازی با سانتریفیوژ را انجام می‌دهند. بعد از خالص‌سازی چربی موجود و جدا شدن آب و خون از آن، فرآیند تزریق شروع می‌شود.

استفاده از فیلر و ژل برای برجسته سازی گونه

گاهی ممکن است با توجه به شرایط بیمار، پزشک تشخیص دهد که به جای استفاده از سلول‌های چربی، از فیلر و یا ژل استفاده شود. فیلر و ژل تفاوت‌های زیادی با سلول‌های چربی دارند که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

عدم سازگاری کمتر با بدن انسان

در برخی از موارد دیده می‌شود که پس از تزریق ژل و فیلر، نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود و حتی گاهی ممکن است فیلر و ژل منجر به ایجاد آلرژی شود.

ماندگاری کمتر نسبت به سلول های چربی

به این مورد توجه داشته باشید که تزریق ژل یا چربی به گونه‌ها هیچ‌کدام نمی‌توانند ماندگاری دائمی ایجاد کنند، اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سلول‌های چربی که به ناحیه گونه تزریق می‌شود،‌ ماندگاری و اثر بخشی طولانی‌تری نسبت و به ژل و فیلر دارد.

تزریق چربی به گونه چه مشکلاتی را رفع میکند؟

به طور کلی استفاده از چربی برای افزایش حجم گونه‌ها اغلب با هدف افزایش زیبایی انجام می‌شود و کمک می‌کند تا مشکلات زیر در چهره فرد از بین برود:

رفع مشکلات گونه

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن و یا به طور مادرزاد، فرد در ناحیه گونه با مشکلاتی مواجه باشد که چهره وی را تحت تاثیر قرار داده باشد. در چنین مواردی تزریق چربی می‌تواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به ناحیه گونه را رفع کند.

زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ یک روش برای افزایش زیبایی چهره است که کمک می‌کند تا برخی از ایرادات چهره برطرف شود. گاهی نیز در عمل کانتورینگ، نیاز است تا با تزریق چربی به گونه‌های فرد، ایرادات چهره رفع شود.

قرینه سازی

در برخی موارد ممکن است که فرد بر اثر یک حادثه و یا به طور مادرزاد، با مشکل عدم تقارن در چهره خود مواجه باشد. در چنین مواردی نیز تزریق چربی به گونه‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکل عدم وجود تقارن در ناحیه گونه‌ها را رفع کند.

اصلاح فرم صورت

گاهی ممکن است که برای اینکه بتوانید یک چهره طبیعی با اعضای متقارن داشته باشید، علاوه بر تزریق چربی به گونه‌ها، به سایر بخش‌های صورت نیز چربی تزریق شود. البته نیاز است تا عمل اصلاح فرم صورت حتماً توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، زیرا حجم چربی که به صورت تزریق می‌شود بسیار مهم است.

مشاهده نمونه کارهای تزریق چربی

مراحل انجام تزریق چربی به گونه

به طور کلی افرادی که قصد دارند تا تزریق چربی به گونه انجام دهند باید مراحل زیر را طی کنند:

مراجعه به یک کلینیک معتبر

در گام نخست افرادی که می‌خواهند تزریق چربی به گونه انجام دهند، نیاز است تا به یک کلینیک معتبر زیبایی مراجعه کنند، تا با توجه به تشخیص پزشک متخصص مناسب‌ترین روش را برای کاشت گونه انتخاب کنند.

ارائه شرح حال به پزشک متخصص

در صورتی که مراجعه کننده برای کاشت گونه، مبتلا به بیماری خاص از جمله دیابت و یا بیماری‌های خود ایمنی است، باید پزشک خود را مطلع کند تا تزریق چربی به گونه در شرایط خاص انجام شود. گاهی نیز ممکن است طبق تشخیص پزشک، بیمار را به طور قطعی از انجام عمل کاشت گونه منع کند.

ضد عفونی کردن محل تزریق

زمانی که برای انجام تزریق چربی یا ژل به گونه مراجعه می‌کنید، باید به این مورد توجه داشته باشید که پوست صورت و به خصوص ناحیه گونه به طور کامل پاکسازی و ضد عفونی شود.

تزریق بیحسی موضعی

به این دلیل که تزریق چربی در برخی از موارد با کمی درد همراه خواهد بود، معمولاً پیش از انجام تزریق چربی از بیحسی موضعی استفاده می‌کند تا بیمار درد کمتری احساس کند. دقت داشته باشید که اثرات بیحسی پس از حدود 1 تا 2 ساعت پس از تزریق چربی از بین خواهد رفت.

استخراج چربی

به این دلیل که برای برجسته‌سازی گونه از سلول‌های چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود، معمولاً پیش از انجام عمل از نقاط مشخصی از بدن مقداری چربی برداشته می‌شود.

تزریق چربی

مرحله آخر شامل تزریق سلول‌های چربی به گونه است. در این این مرحله با توجه به تشخیص پزشک، حجم مورد نظر از چربی به گونه فرد تزریق می‎‌شود.

آیا تزریق چربی به گونه عوارض دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت که در مقایسه با سایر روش‌ها و راهکارهای کاشت گونه، تزریق چربی با عوارض کمی همراه خواهد بود اما با این حال ممکن است در برخی از افراد علائم زیر آشکار شود:

  • ایجاد تورم و درد شدید
  • تجمع چربی در برخی از نقاط گونه به صورت دایره‌های سفت
  • ایجاد عفونت

پس از تزریق چربی به گونه، در صورت مواجه شدن با هر یک از علائم گفته شده، نیاز است تا در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. گاهی نیز ممکن است برای پیشگیری از بروز برخی از مشکلات جدی، چربی به طور کامل تخلیه شود.

آیا چربی تزریق شده به گونه جذب میشود؟

به دلیل اینکه چربی از بافت‌های طبیعی بدن فرد است، بعد از گذشت مدت زمانی، بخشی از آن توسط بافت‌های بدن جذب خواهد شد. این مقدار چندان زیاد نیست که فرم ایجاد شده برای گونه‌های شما از بین برود و این مقدار حدود 20 تا 40 درصد از چربی تزریق شده است.

ماندگاری تزریق چربی به گونه

ماندگاری چربی هایی که به گونه شما تزریق شده است به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  1. چربی تزریقی از چه ناحیه از بدن برداشته شده باشد.
  2. چه مقدار از سیگار و قلیان و نوشیدنی‌های الکلی مصرف دارید.
  3. شما تا چه اندازه وزن خود را در حالت ثابت نگه داشتید.
  4. واکنش بیولوژیکی بدن شما نسبت به چربی تزریقی چگونه باشد.
  5. چه مقدار در شبانه روز، آب می‌نوشید تا بافت چربی آن را جذب کند.

تمامی این موارد می‌توانند مدت زمان ماندگاری چند ساله چربی گونه های شما را کاهش دهند و زودتر نتیجه این روش را از بین ببرند.

دوره نقاهت بعد از تزریق چربی به گونه

دوره نقاهت این روش حدود 3 تا 6 روز است. در این مدت زمان، کبودی و التهاب گونه های شما برطرف می‌شود و شما می‌توانید نتیجه طبیعی را مشاهده نمایید.

هزینه تزریق چربی به گونه چه قدر است؟

هزینه تزریق چربی به گونه بستگی به میزان چربی دارد. برای دریافت هزینه و مشاوره رایگان با مطب تخصصی دکتر پارسیان فر با بیش از 15 سال تجربه به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در واتس‌اپ یا تلگرام پیام دهید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 18 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *