هیرسوتیسم (از بین بردن موهای زاید)

هیرسوتیسم به معنی وجود موهای زائد، خشن، ضخیم و تیره تر از حد معمول در نقاط وابسته به آندروژن است. این بیماری یکی از مشکلات شایع در زنان است که به طور متوسط در ۵ درصد زنان دیده می‌شود و اغلب به دلیل ظاهر نازیبایی که دارد، بیمار را دچار ناراحتی جسمی و روحی می‌کند.

بنابراین قبل از هر اقدام درمانی باید به کمک معاینه و آزمایش تجویز شده توسط پزشک علت آن را یافت ودرمان نمود .چون تا علت زمینه ای درمان نشود استفاده از روشهای دیگر مثل لیزر موثر نبوده و کوتاه اثر می باشد.

درمان
۱- کرم‌های موضعی: یکسری کرمهای موضعی گران قیمت با تبلیغات زیاد عرضه می‌شوند، اما این کرم‌ها وقتی به صورت موضعی استفاده می‌شوند تنها اثر موقت چند ماهه دارند و برگشت‌پذیرند.
۲- الکترولیز: در الکترولیز با کمک جریان برق و سوزن ظریفی، فولیکول مو سوزانده می‌شود. این روش باید چند بار انجام شود و بسیار وقت‌گیر و دردناک است و ممکن است به پوست صدمه وارد کند.
۳- لیزر درمانی: لیزر گرمای زیاد تولید می‌کند و گرما رنگ‌دانه مو را تخریب می‌کند و مو را از بین می‌برد، اما ممکن است یک سری از موها از بین نروند که این روش نیاز به تکرار دارد.
به بیمارانی که لیزر درمانی شده‌اند، توصیه می‌شود بعد از اتمام دوره لیزر که عموماً شش جلسه (هر ماه یک بار) است، سالی یک یا دو بار تحت لیزر درمانی قرار گیرند. یک یا دو جلسه لیزر درمانی در طول یک سال، سبب می‌شود تا موها مثل گذشته رشد نداشته باشند یاموهای جدید کمتر رشد کنند
۴- از روش‌های دیگر معمول مثل موم، کرم‌های موبر، تیغ و… هم می‌توان استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

ارسال ديدگاه

لطفا نام خود را وارد كنيد! لطفا آدرس ايميل را صحيح وارد كنيد! لطفا پيام را وارد كنيد!