دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

درمان میگرن با بوتاکس

مقدمه

سردردهای میگرنی از کلافه کننده‌ترین و ناخوشایندترین سردردهایی است که یک شخص می‌تواند در زندگی تجربه کند. در صورتی‌ که شما دچار آن باشید یکی از راه‌های پیشنهادی جهت پیشگیری از سردرد، تزریق بوتاکس است.

تعریف میگرن مزمن بر اساس بیانیه انجمن بین‌المللی سردرد (IHS) این است که شما بیشتر از 15 روز در ماه سردرد میگرنی داشته باشید و حدود 3 ماه طول کشیده باشد.

فواصل تزریق بوتاکس حدود سه ماه یکبار است و تعداد نقاط تزریق بوتاکس 31 نقطه می‌باشد. تزریق بوتاکس تخصصی میگرن حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد و شروع اثر آن حدود 48 ساعت بعد از تزریق و اوج اثر آن 10 تا 14 روز بعد است و باعث کاهش فرکانس و شدت حملات میگرنی می‌گردد.

نکته خیلی مهم این است که بوتاکس برای میگرن با بوتاکس برای زیبایی از لحاظ محل‌های تزریق و دوز دارو کاملاً متفاوت است و باید به صورت تخصصی و توسط پزشک آشنا و مسلط به این تزریقات انجام شود.

آیا هر سردردی میگرن است؟

خیر، سردردها انواع مختلفی دارد از جمله کلاستر، تنشن و… که تعاریف آنها متفاوت است و تشخیص نوع سردرد بر عهده پزشک است.

انواع سردردهای میگرنی

قبل از اینکه به روش‌های پیشگیری و درمان در رابطه با سردردهای میگرنی بپردازیم، باید انواع آنها را بشناسیم:

  • میگرن چشمی
  • میگرن ساقه مغزی
  • سردردهای میگرنی وضعیتی
  • سردردهای میگرنی قاعدگی
  • سردردهای میگرنی دهلیزی
  • سردردهای میگرنی همی پلژیک

آیا تزریق بوتاکس برای میگرن موثر است؟

سردردهای میگرنی طیف گسترده‌ای دارند و طی سال‌های اخیر مطالعات زیادی در رابطه با آنها انجام شده است. با این تحقیقات، پزشکان دریافتند که بوتاکس تعداد دفعات و شدت این نوع سردردها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

خانم‌ها و آقایانی که تزریق بوتاکس برای میگرن انجام می‌دهند، در بازه زمانی یک ماه سردردهای کمتری را تجربه می‌کنند و این میزان تا حدود 70 درصد در ماه کاهش می‌یابد.

از بوتاکس برای پیشگیری و درمان میگرن استفاده میشود
از بوتاکس برای پیشگیری و درمان میگرن استفاده میشود

باید بدانید که نه تنها تزریق بوتاکس برای درمان میگرن بسیار موثر است بلکه تزریق بوتاکس برای پیشگیری از میگرن نیز اهمیت زیادی دارد. این ماده حتی در افرادی که هنوز به سردردهای میگرنی دچار نشده‌اند، تاثیر گذاشته و حساسیت انتقال دهنده‌های عصبی که سیگنال‌های درد را به مغز وارد می‌کنند، کاهش می‌دهد. در واقع بوتاکس به عنوان یک مسدود کننده در مسیر قرار گرفته و انتقال‌های عصبی به اطراف سر و گردن را باز می‌دارد.

برای پیشگیری از میگرن باید به چه نواحی بوتاکس تزریق کرد؟

پزشک متخصص برای پیشگیری از سردردهای میگرنی بوتاکس را در نواحی مخصوص و متفاوتی تزریق می‌کند که این نواحی عبارتند از:

  • ناحیه پیشانی
  • برخی نقاط پشت سر
  • برخی نواحی گردن
  • نواحی شقیقه‌ها با دقت بسیار
  • بالای پل بینی و میان دو ابرو

این نواحی دارای اعصاب حسی فراوان و اهمیت بالا هستند، بنابراین کاندیدای تزریق بوتاکس باید توجه داشته باشد که به بهترین متخصص برای تزریق بوتاکس مراجعه کنند تا دچار عوارض ناخوشایند و جدی نشوند.

تزریق بوتاکس برای میگرن چه عوارضی دارد؟

شاید تا به حال شنیده باشید که فردی پس از تزریق بوتاکس دچار مشکلات حرکتی در نواحی مختلف صورت شده باشد و به همین دلیل است که توصیه داریم این روش را باید توسط پزشک متخصص با تجربه انجام دهید. عوارض در این روش زیبایی و درمانی بسیار نادر است اما در ادامه به برخی از این عوارض شایع اشاره می‌کنیم:

برخی افراد گفتند که بعد از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، دچار سردردهای خفیف و ضعف عضلات می‌شوند که بعد از مدتی رفع می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. به هر حال این را فراموش نکنید که بوتاکس یک نوع ماده سمی است و این بسیار طبیعی است که بدن بعد از تزریق آن تا حدودی عوارضی کوتاه از خود نشان دهد.

اشخاصی که برای پیشگیری از میگرن، بوتاکس تزریق می‌کنند معمولاً علاقه‌ای به بالا رفتن ابروهایشان ندارند اما به هر حال یکی از مواردی که بعد از تزریق مشاهده خواهید کرد، همین مورد است اما متخصص با تزریق ماهرانه در روش‌های درمانی، این مسئله را به خوبی پوشش می‌دهد تا نارضایتی به وجود نیاید.

آیا تزریق بوتاکس برای پیشگیری از میگرن نتیجه بخش است؟

تزریق بوتاکس در هر جلسه نتیجه‌ای متفاوت و اثر بخش‌تر برای افراد به وجود می‌آورد. کاندید تزریق بوتاکس برای پیشگیری از سردردهای میگرنی معمولاً بعد از دو جلسه تزریق، اظهار دارند که سنگینی میگرن را در نواحی مربوط احساس نمی‌کنند و همانطور که باید، از این روش راضی هستند.

هر جلسه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چقدر طول میکشد؟

تزریق بوتاکس مانند سایر تکنیک‌های زیبایی مانند تزریق ژل لب و تزریق ژل گونه و سایر تکنیکهای زیبایی، به زمان زیادی نیاز ندارد و هر مرتبه تزریق حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن همه افراد موثر است؟

این روش درمانی برای افرادی که به میگرن دچار هستند و هم کسانی که در شرف ابتلا به میگرن قرار دارند، کاهش حملات را به همراه دارد. بوتاکس تزریقی در هر دو مورد، فشار و سنگینی سردردهای میگرنی در پیشانی، شقیقه‌ها و برخی نقاط دیگر را کاهش داده و شخص تعداد دفعات کمتری میگرن خفیف را تجربه می‌کند. این روش برای 70 درصد افرادی که به میگرن دچار هستند، تاثیر دارد.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست؟

بسیاری از بانوان و یا آقایانی که تصور دارند که از میگرن رنج می‌برند، دارای سردردهای تنشی هستند که تزریق بوتاکس برایشان موثر و مناسب نیست. افرادی که سردردهایی را در فاصله زمانی 10 روزه تجربه می‌کنند، بهتر است از این روش استفاده نکنند زیرا شاید عامل دیگری موجب اینگونه سردردها باشد. خانم‌های باردار و سرده به هیچ عنوان در این دوران نباید از این روش حتی برای درمان سردردهای میگرنی خود استفاده کنند.

برای پیشگیری از میگرن هر چند وقت باید بوتاکس تزریق کرد؟

کسانی که تحت مراقبت و درمان میگرن و همینطور پیشگیری از شدت این سردرد قرار دارند، باید هر سه ماه یک بار در سال اول برای بوتاکس مراجعه کنند. در صورتی که نتیجه حاصل از تزریق بوتاکس برای پیشگیری از انواع سردردهای میگرنی مناسب بود، این میزان را بعد از یکسال اولیه کاهش می‌دهند. البته بر اساس میزان میگرن، پزشک تاریخ دقیق را مشخص میکند.

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن چقدر است؟

در ارتباط با هزینه این روش باید بیان کرد که شرایط هر بیمار متفاوت بوده و معمولاً برای پیشگیری از میگرن، نیاز است که به نواحی مختلفی تزریق انجام گیرد. به همین دلیل هزینه به طور قطع مشخص نیست و باید برای اطلاع از آن حضوری مراجعه داشته باشید. برای اطلاع از هزینه با تماس تلفنی 09303839919 میتوانید از قیمت هر سی‌سی بوتاکس مطلع شوید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در چه بیمارانی مناسب است؟

برای کسانی که داروهای معمول پاسخ مناسبی نمی‌دهند یا به هر دلیل تمایل به مصرف داروی خوراکی به مدت طولانی ندارند.

برای درمان میگرن با بوتاکس چه کار کنیم؟

برای تزریق بوتاکس برای میگرن میتوانید با کلینیک دکتر پارسیان‌فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق بوتاکس

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 11 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *