دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق ژل خط خنده

تکنیک‌های تزریق ژل که بسیار میان مردم رایج شده است، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از خطوطی که گاهی برای برخی اشخاص بسیار عمیق می‌شود و در ظاهر و چهره اثر منفی دارد، خط خنده است. به مرور زمان و با بالا رفتن سن، خطوط دور دهان عمیق می‌شوند که نه تنها زیبایی صورت را از بین می‌برند، بلکه سبب بیشتر نشان داده شدن سن افراد نیز می‌شود. تزریق ژل برای اصلاح خطوط خنده به طور بسیار دقیقی این خطوط را از بین می‌برد و جوانی را باز می‌گرداند. تاکنون هیچ گزارش عدم رضایتی از انجام این تکنیک ثبت نشده است.

دلایل ایجاد خط خنده

مهم‌ترین و اولین دلیل ایجاد این خطوط در بانوان و آقایان، افزایش سن است. با بالا رفتن سن، کلاژن‌های موجود در پوست کاهش یافته و مشکلات این چنینی و چین و چروک‌ها به مرور به چشم می‌خورد. موارد دیگری چون اشعه موجود در نور خورشید و کاهش الاستین نیز از دلایل به وجود آورنده خط خنده هستند.

بالا رفتن سن دلیل اصلی ایجاد خط خنده
بالا رفتن سن دلیل اصلی ایجاد خط خنده

برای تزریق ژل خط خنده در تهران با مطب دکتر پارسیان فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

نحوه تزریق ژل برای اصلاح خط خنده

ابتدا پزشک عمق خط خنده را بررسی کرده و بعد بی‌حسی موضعی را برای این قسمت و کمی از نواحی گونه‌ها استفاده می‌کند. بعد از بی‌حس شدن، پوست را ضدعفونی کرده و فیلر را با سوزن به پوست تزریق می‌کند. مقدار فیلر مورد استفاده به عمق خط خنده شما بستگی دارد. برای بعضی افراد 0.5 سی‌سی در هر سمت از صورت کافی است اما برای افرادی که دارای سنین بالاتر هستند، مقدار حجم بیشتری برای برطرف کردن خط خنده نیاز است.

تزریق ژل برای خط خنده چه مزایایی دارد؟

  • ایجاد پوست صاف و شاداب در دو سمت دهان
  • تکنیکی ایمن با ماندگاری به نسبت خوب و قابل توجه
  • مهم‌ترین مزیتی که برای این روش می‌توان در نظر گرفت، این است که هیچ‌گونه تهاجمی در این روش زیبایی وجود ندارد.
  • افراد بعد از تزریق ژل برای اصلاح خط خنده به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیاز ندارند و می‌توانند مانند گذشته فعالیت‌های خود را از سر گیرند.

معایب تزریق ژل برای خط خنده

این تکنیک زیبایی دارای عوارض قابل توجهی نیست. عوارض بسیار کم آن شامل کبودی در نواحی تزریق، کمی التهاب و قرمزی است. توجه داشته باشید که قبل از انجام فرآیند تزریق، باید محیط ضدعفونی شود، در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی برایتان رقم بخورد.

مشاهده نمونه کارهای تزریق ژل

تزریق ژل خط خنده چه مراقبت هایی دارد؟

  • تا 3 روز بعد از تزریق نباید فقط به یک سمت بدن بخوابید.
  • به هیچ عنوان نواحی تزریق شده را ماساژ یا فشار ندهید.
  • استفاده از وسایل آرایشی بر پوست تا 48 ساعت بعد ممنوع است.
  • برای جلوگیری از ایجاد کبودی و التهاب از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • سعی کنید تا چندین روز بعد از تزریق ژل کمتر سیگار و قلیان استفاده کنید.
  • داروهای رقیق کننده خون خود را تا 24 ساعت بعد از تزریق مصرف نکنید.
  • تا 72 ساعت بعد از تزریق، با آب داغ استحمام نکنید و جکوزی و سونا استفاده نکنید.
  • اگر پزشک برای شما داروی آنتی‌بیوتیک تجویز کرده است، باید تا پایان دوره آن را مصرف کنید.

چه افرادی نباید تزریق ژل خط خنده انجام دهند؟

خانم‌های باردار و یا خانم‌هایی که در دوران شیردهی قرار دارند، گروه بسیاری حساسی به شمار می‌روند و نباید تزریق ژل به هیچ ناحیه‌ از بدن انجام دهند. افرادی که داروهای آلرژی استفاده می‌کنند، باید قبل از انجام این تکنیک با پزشک مشورت کنند.

تزریق ژل برای اصلاح خط خنده چقدر درد دارد؟

برای از بین بردن خطوط خنده، با هیچ میزان دردی حین تزریق ژل مواجه نمی‌شوید زیرا پزشک قبل از انجام این کار از بی‌حسی استفاده می‌کند.

مدت زمان ماندگاری ژل خط خنده چقدر است؟

تمامی افرادی که کاندید تزریق ژل هستند، می‌دانند که مدت زمان ماندگاری این روش به برند فیلر انتخابی بستگی دارد، همچنین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده نیز در مدت زمان دوام و ماندگاری تاثیرگذار است.

هزینه تزریق ژل برای اصلاح خط خنده در سال 1402

هزینه این تکنیک به برند و کیفیت فیلر، مقدار حجم تزریقی و دستمزد پزشک بستگی دارد. به طور کلی میزان هزینه زمانی مشخص می‌شود که مقدار سی‌سی مورد نظر از فیلر تعیین گردد. این تکنیک دارای هزینه بالایی نیست و این مورد اصلی‌ترین دلیل طرفداران زیادش است. در صورتی که افراد هم‌زمان با این تکنیک از سایر روش‌های زیبایی نظیر تزریق ژل لب، تزریق ژل زیر چشم، تزریق چربی به صورت و دیگر روش‌ها استفاده کنند نیز میزان هزینه نسبت به هر یک متغییر است.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 نظر

  • شیما گفت:

    سلام آقای دکتر. چند سی سی ژل برای خط خنده لازمه؟

    • سلام وقت بخیر. میزان ژل برای تزریق بستگی به عمق و میزان خط خنده دارد. دلیل خط خنده زیاد هست گاهی درمانش تزریق ژل نیست ولی اگر نیاز باشه معمولاً با یک یا دو سی سی ژل میتوان خط خنده را از بین برد.