دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های از بین بردن چین و چروک و جوانسازی صورت است. این روش به دلیل جوابدهی سریع، بسیار مورد استقبال خانم‌ها و حتی آقایان قرار گرفته است. دلایل مختلفی از جمله سبک زندگی نادرست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نگهداری نا‌مناسب از پوست، آسیب و پیری را در بر داشته که اعتماد به نفس افراد را کاهش می‌دهد. در این مقاله به مزایا و معایب تزریق بوتاکس پیشانی، میزان هزینه، نحوه تزریق و سایر موارد می‌پردازیم.

تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی یک روش درمانی و زیبایی که باعث از بین بردن چین و چروک پیشانی و رفع خطوط افقی پیشانی و خط اخم و در نتیجه جوانسازی صورت می‌شود.

در این روش سم تصفیه شده بوتولینوم نوع A که یک پروتئین است، توسط متخصص پوست و زیبایی به نواحی که از قبل مشخص شده، تزریق می‌شود. این سم موجب فلج موقت عضلات صورت و از بین بردن انقباضات ماهیچه صورت می‌شود. ماندگاری اثر بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق و نوع پوست، میزان چین و چروک و نوع تزریق و سن افراد بستگی دارد.

آیا نیاز به تزریق بوتاکس پیشانی در تهران دارید؟ برای این کا ربا ما به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

دلایل پیدایش چروک پیشانی چیست؟

دلیل به جود آمدن چین و چروک صورت و پیشانی، منقبض شدن عضلات زیر پوست صورت است. این عضلات زمانی که ابروهای خود را بالا میبرید و یا اخم می‌کنید منقبض می‌شوند و به مرور زمان این انقباضات در عضلات زیر پوست صورت ماندگار می‌شوند و چین و چروک را در ناحیه پیشانی ماندگار خواهند کرد.

تزریق بوتاکس پیشانی چگونه انجام میشود؟

در ابتدا پزشک نواحی مناسب را بر روی پیشانی شما تعیین کرده و به گونه‌ای تزریق بوتاکس به این ناحیه را انجام میدهد که تناسب در دو طرف برقرار شود.

در این روش مانند تزریق ژل لب، قبل از اینکه به پیشانی شما بوتاکس تزریق کند، بیحسی موضعی استفاده کرده تا در حین تزریق درد را احساس نکنید. بسیاری از افراد بدون استفاده از بیحسی، تزریق بوتاکس به پیشانی و سایر نواحی صورت را انجام می‌دهند و اظهار دارند که هیچ دردی ندارد.

تزریق بوتاکس پیشانی در تهران
تزریق بوتاکس پیشانی در تهران

با استفاده از سرنگ نازک مخصوص، بوتاکس تزریق میگردد. معمولاً شما در ابتدای تزریق نمیتوانید نتیجه را بلافاصله ببینید و هر چه تا یک هفته زمان بگذرد، بیشتر متوجه نتیجه تزریق خواهید شد.

مراقبت های تزریق بوتاکس به پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی مانند سایر روشهای زیبایی مانند تزریق ژل لب یا تزریق چربی به صورت دارای نکات مراقبتی خاصی است که ماندگاری و دوام را بیشتر خواهد کرد. این ماده بسیار حساس است و به همین دلیل نیاز است تا برخی نکات مراقبتی را بشناسید:

  1. بعد از تزریق بوتاکس تا مدتی از فشار دادن و یا ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنید.
  2. حداقل به مدت 4 هفته بعد از تزریق توکسین، از رنگ کردن مو جداً خودداری نمایید.
  3. نوشیدن آب به میزان کافی باعث سرعت بخشیدن به روند تاثیر مثبت بوتاکس می‌شود.
  4. برای کاهش درد و تورم در محل تزریق بوتاکس از کمپرس یخ و یا دستمال خیس استفاده کنید.
  5. در صورت احساس درد در ناحیه پیشانی و یا سردرد از استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنید.
  6. دو تا سه هفته بعد از تزریق برای معاینه و یا تزریق مجدد به پزشک خود مراجعه کنید.
  7. تزریق بوتاکس ممکن است در برخی موارد باعث شل شدن پلک و احساس افتادگی پلک در برخی افراد شود که این عارضه بعد از دو تا سه هفته از بین می‍رود.
  8. از انجام ورزش‌های سنگین به مدت چند روز خودداری کنید زیرا ورزش باعث افزایش فشار خون در محل تزریق شده و این امر باعث کاهش تاثیر بوتاکس می‌گردد.

مشاهده نمونه کارهای تزریق بوتاکس

تفاوت بوتاکس پیشانی با لیفت در چه چیزی است؟

هر دو این روشها برای از بین بردن خطوط عمیق پیشانی و چین و چروکها موثر هستند که به طور سرپایی انجام میشوند اما لیفت پیشانی دارای دوران نقاهت طولانی‌تر بوده و همچنین هزینه‌های بیشتری را شامل میشود. این دو تکنیک موجب سفت شدن پوست و کشیدگی پوست پیشانی میشوند اما همچنان طرفداران تزریق بوتاکس به پیشانی بیشتر است.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

ماندگاری تزریق بوتاکس به هر ناحیه از صورت، به عوامل مختلفی از جمله سن، میزان خطوط و چین و چروک صورت و فیزیولوژی بدن فرد بستگی دارد. به طور میانگین ماندگاری تزریق بوتاکس در مرتبه اول تزریق، حدود 6 ماه بوده و این میزان در دفعات بعدی افزایش خواهد داشت. برای ماندگاری بیشتر و دائمی شدن اثر بوتاکس پیشانی، با مشورت پزشک این کار را 2 بار در سال انجام دهید.

تزریق بوتاکس پیشانی چه عوارضی دارد؟

تزریق بوتاکس پیشانی در عین حال که تهاجم چندانی ندارد اما به دلیل حساس بودن این نوع سم، ممکن است گاهی با عوارضی مواجه شوید. عوارض شدید معمولاً زمانی ایجاد میشود که پزشک بی‌تجربه است و یا از بوتاکس بی‌کیفیت استفاده کند.

ایجاد کبودی و تورم در ناحیه تزریق که این عارضه بعد از گذشت 3 یا 4 روز از بین می‌رود. از دیگر عوارض شایع بعد از تزریق بوتاکس ابتلا به سردرد است که با استفاده از مسکن ضد درد قابل درمان است.

ممکن است برخی افراد به بوتاکس حساسیت داشته باشند و بعد از تزریق دچار عارضه‌هایی مانند کهیر، خارش و ضایعه‌های پوستی شوند. در صورت ابتلا به هر یک از این موارد، به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

فلج عضلانی از دیگر عوارض تزریق بوتاکس است که ممکن است به دلیل سرایت سم بوتولینوم به عضلات مجاور است که بعد از تزریق به وجود ‌آید. این عارضه با پایان تاثیر بوتاکس از بین می‌رود.

افراد نامناسب برای تزریق بوتاکس به پیشانی

  • تزریق بوتاکس به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.
  • بانوان باردار و یا شیرده از انجام بوتاکس خودداری کنند.
  • بیماران کلیوی و یا افرادی که ناراحتی‌های عصبی دارند، تزریق بوتاکس برایشان توصیه نمی‌شود.

برای تزریق بوتاکس پیشانی چکار کنیم؟

برای بوتاکس پیشانی میتوانید با مطب دکتر پارسیان فر در تهران با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *