رفع موهای زائد

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زاید

در خدمات مو, رفع موهای زائد

۱- هر گونه بیماری پوستی یا غیرپوستی و حساسیت‌های احتمالی گذشته و یا حال را به اطلاع پزشک برسانید.

۲- در صورت سابقه تبخال یا عفونت‌های مکرر پوستی در محل تحت درمان با لیزر آن را به پزشک اطلاع دهید.

۳- کندن موها با موم و موچین و استفاده از موبرو اپیلاسیون و الکترولیز تا ۶ هفته قبل از لیزر و نیز در فواصل جلسات لیزر اکیداً ممنوع است اما تراشیدن موها با تیغ مانعی ندارد. البته از یک هفته پیش از لیزر، تراشیدن موها و استفاده از موم هم ممنوع می‌شود.

۴- استفاده از کرم موبر اگر چه مانعی ندارد ولی به دلیل احتمال بروز واکنش‌های حساسیتی بهتر استفاده‌ نشود.

۵- مصرف هر گونه دارو را به پزشک اطلاع دهید.

۶- یک ماه پیش از شروع درمان با لیزر همچنین در فواصل جلسات لیزر باید اکیداً از آفتاب پرهیز نمود و کرم ضد آفتاب مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از فراورده‌های اتوبرنزه، قبل از شروع لیزر و در فواصل جلسات لیزر ممنوع است.

۷- در صورت وجود آفتاب سوختگی در محل تحت درمان با لیزر، احتمال بروز عوارض جانبی نظیر زخم و تاول پوستی بیشتر احتمال اثربخشی لیزر کمتر می‌شود لذا در صورتی که منطقه مورد نظر دچار آفتاب سوختگی باشد، به هیچ عنوان لیزر انجام نمی‌گیرد.

۸- زمان مراجعه استفاده از لوازم آرایش و هر گونه کرم ممنوع است و منطقه مورد درمان باید کاملاً شسته و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

از بین بردن موهای زائد

در خدمات مو, رفع موهای زائد

هیرسوتیسم به معنی وجود موهای زائد، خشن، ضخیم و تیره‌تر از حد معمول در نقاط وابسته به آندروژن است. این بیماری یکی از مشکلات شایع در زنان است که به طور متوسط در ۵ درصد زنان دیده می‌شود و اغلب به دلیل ظاهر نازیبایی که دارد، بیمار را دچار ناراحتی جسمی و روحی می‌کند.

موهای زائد

بنابراین قبل از هر اقدام درمانی باید به کمک معاینه و آزمایش تجویز شده توسط پزشک علت آن را یافت و درمان نمود چون تا علت زمینه‌ای درمان نشود استفاده از روش‌های دیگر مثل لیزر موثر نبوده و کوتاه اثر می‌باشد.

درمان موهای زائد:

موهای زاید به چهار روش زیر درمان می‌شوند:

۱- کرم‌های موضعی:

یکسری کرم‌های موضعی گران قیمت با تبلیغات زیاد عرضه می‌شوند اما این کرم‌ها وقتی به صورت موضعی استفاده می‌شوند تنها اثر موقت چند ماهه دارند و برگشت‌پذیرند.

۲- الکترولیز:

در الکترولیز با کمک جریان برق و سوزن ظریفی، فولیکول مو سوزانده می‌شود. این روش باید چند بار انجام شود و بسیار وقت‌گیر و دردناک است و ممکن است به پوست صدمه وارد کند.

۳- لیزر درمانی:

لیزر گرمای زیاد تولید می‌کند و گرما رنگ‌دانه مو را تخریب می‌کند و مو را از بین می‌برد اما ممکن است یک سری از موها از بین نروند که این روش نیاز به تکرار دارد.
به بیمارانی که لیزر درمانی شده‌اند، توصیه می‌شود بعد از اتمام دوره لیزر که عموماً شش جلسه (هر ماه یک بار) است، سالی یک یا دو بار تحت لیزر درمانی قرار گیرند. یک یا دو جلسه لیزر درمانی در طول یک سال سبب می‌شود تا موها مثل گذشته رشد نداشته باشند یا موهای جدید کمتر رشد کنند.

۴- سایر روش‌ها:

از روش‌های دیگر معمول مثل موم، کرم‌های موبر، تیغ و… هم می‌توان استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.