دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

دستگاه های لیزر موهای زاید

وجود موهای زاید در نقاط ناخواسته یکی از آزار دهنده‌ترین مشکل زیبایی در بین خانمها و حتی آقایان است.

تنها را حل دایمی از بین بردن موهای زاید، انجام لیزر است.

دستگاه های لیزر موهای زاید با طول موج مختلف باعث تخریب فولیکول مو می‌شوند و بسته به طول موج ساطع شده از این دستگاه‌ها، مزایا و معایبی دارند.

انواع دستگاه های لیزر موهای زاید

انواعی از دستگاه‌های لیزر در دنیا و نیز کشور ما وجود دارند:

1- لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت و یا به اختصار الکس که دو برند شناخته شده این دسته، کندلا و سایناشور است. برخلاف تصور عموم، این لیزر برای رنگ پوست روشن مثل نژاد اروپایی انتخاب اول است و در کسانی که پوست تیره دارند و یا در مناطقی مثل بیکینی و زیربغل احتمال سوختگی وجود دارد.

2- لیزر دایود

لیزرهای دایود که چند برند شناخته شده این دسته لیزرهای الیو، ویکینی، مدیواستار است.

لیزر دایود یکی از قوی‌ترین و موثر ترین سیستم‌های لیزر رفع موهای زائد دنیا است که در رقابت قوی با دستگاه‌های مطرح مثل الکساندرایت است.

لیزردایود طول موج 808 نانومتر ایجاد می‌کند که نسبت به طول موج 755 که توسط الکساندرایت ایجاد می‌شود عمق نفوذ بیشتری دارد.

البته این موضوع باعث ایجاد گرمای عمقی می‌شود و بالطبع درد بیشتری در دستگاه‌های نسل قدیم وجود داشت، ولی به مرور زمان با ارتقای دستگاه‌های نسل جدید شیوه تابش در لیزر دایود بصورت متناوب و سریع‌تر شد و همچنین سیستم‌های خنک کنندگی قوی‌تر نیز برای دستگاه استفاده گردید که باعث شد استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها کمترین درد ممکن را داشته باشند.

لیزر دایود
لیزر دایود

در دستگاه‌های دایود نسل قدیم تمام انرژی برای گرم شدن و سوختن ریشه مو در یک پالس انرژی به پوست و مو وارد می‌شد. این موضوع باعث می‌شد که احساس درد بیشتر باشد اما در دستگاه های لیزر موهای زاید جدید انرژی مورد نیاز بصورت تقسیم شده و بصورت متناوب به سطح پوست تابیده می‌شود و ریشه مو آرام آرام گرم می‌شود ولی سطح پوست بوسیله سیستم‌های خنک کننده سرد می‌ماند و مانع گرم شدن، سوختن و یا احساس درد می‌شود. در دستگاه مورد استفاده در کلینیک ما این نکته رعایت شده است.

3- ان دی یاگ

این لیزرها گزینه انتخابی برای پوست‌های خیلی تیره است مثل نژاد هندی و …

4- ای پی ال

ای پی ال که به اشتباه لیزر نامیده می‌شوند که در اصل نور فشرده تقویت شده هستند. مهمترین معایب اینها، برگشت زیاد بعد از اتمام جلسات است.

مزایای لیزر دایود نسبت به الکساندرایت

1- دارای عمق نفوذ بیشتر و کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت.

2- قابلیت استفاده مناسب‌تر برای پوست‌های تیپ ایرانی در مقابل الکساندرایت مخصوص پوست‌های اروپایی است که بسیار روشن هستند، چشمان آبی دارند و مو هایشان بور یا قرمز است.

آیا لیزر به طور کامل و 100% موهای زاید را حذف می‌کند؟

خیر، بر خلاف تبلیغات تجاری لیزر می‌تواند نتیجه‌ای 80 تا 100 درصدی در حذف کامل موهای زاید داشته باشد ولی قطعاً رشد موها را به شدت کم و موها را نازک می‌کند.

تعداد جلسات لیزر چند جلسه است؟

بسته به نواحی بدن و در افراد مختلف متفاوت است ولی معمولاً از ۵ تا ۹ جلسه متغیر است. ناحیه چانه و بیکینی مقاوم‌تر است که ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

فاصله بین جلسات چند روز است؟

بسته به ناحیه از ۳۰ تا ۴۵ روز متغیر می‌باشد.

آیا نیاز به تکرار جلسات در آینده وجود دارد؟

خیر، تنها هر ۶ تا ۱۲ ماه بعد باید یک جلسه به عنوان شارژ مجدد، انجام شود.

آیا لیزر عوارض سیستمی بر روی ارگان‌های بدن دارد؟

خیر، عوارض لیزر حداکثر محدود به ناحیه انجام شده و بر روی پوست می‌باشد مانند سوختگی، که در صورت انجام در مراکز معتبر سوختگی به ندرت اتفاق می‌افتد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *