دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

پیرسینگ ناف

این روزها عمل‌های زیبایی بسیار ساده‌ای وجود دارند که برخی از افراد تمایل به انجام آن‌ها دارند تا زیبایی چهره و اندام خود را دو چندان کنند. پیرسینگ ناف یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که انجام آن شباهت‌های زیادی به پیرسینگ گوش یا پیرسینگ لب دارد.

تفاوتهای پیرسینگ گوش و پیرسینگ ناف

شاید در نگاه نخست اینگونه به نظر برسد که ایجاد یک سوراخ بر روی ناف، درست مانند سوراخ کردن گوش است، اما نیاز است تا به این مورد توجه داشته باشید که پیرسینگ یا سوراخ کردن ناف کمی متفاوت از سوراخ کردن گوش است. برخی از این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

پیرسینگ ناف در تهران
پیرسینگ ناف در تهران

غیر رایج بودن پیرسینگ ناف

به غیر از پیرسینگ گوش، انجام پیرسینگ سایر نقاط بدن کمی ممکن است کمی غیر معمول و غیر رایج باشد، حتی گاهی نیز ممکن است که در برخی از جوامع و فرهنگ‌ها سوراخ کردن ناف به عنوان رفتاری غیر متعارف شناخته شود، به همین دلیل انجام این عمل ساده زیبایی، در همه جا قابل انجام نخواهد بود.

خطر ابتلا به عفونت پس از انجام پیرسینگ ناف

در مقایسه با پیرسینگ گوش، باید به این مورد اشاره کنیم که احتمال و خطر ابتلا به عفونت در افرادی که اقدام به پیرسینگ ناف یا همان سوراخ کردن ناف می‌کنند، کمی بیشتر خواهد بود، به همین دلیل نیاز است تا انجام پیرسینگ ناف توسط فرد متخصص انجام شود تا خطر ابتلا به عفونت نیز کاهش پیدا کند.

احساس درد پس از پیرسینگ ناف

سوراخ کردن ناف به این دلیل که در ناحیه شکم قرار می‌گیرد، اغلب باعث می‌شود تا بیمار به مدت چند روز دردی در ناحیه شکم را تجربه کند، همچنین این درد ممکن است به اندازه‌ای باشد که فرد را از انجام فعالیت‌های روزانه خود باز دارد. در چنین شرایطی نیاز است تا برای کاهش درد از داروهای مسکن استفاده شود.

انجام پیرسینگ ناف

روش انجام پیرسینگ ناف شباهت بسیار زیادی به پیرسینگ ابرو دارد. برای سوراخ کردن ناف از یک سوزن استفاده می‌شود. زمانی که این سوزن از بافت بالای ناف عبور داده می‌شود، یک پیرسینگ فلزی درون سوزن قرار داده می‌شود، سپس سوزن را از بافت گوشتی بالای ناف خارج می‌کنند تا پیرسینگ در جای خود قرار بگیرد.

به این مورد توجه داشته باشید که سوراخ کردن ناف در صورتی که توسط فرد بی‌تجربه انجام شود، ممکن است خطرناک باشد، به این دلیل توصیه می‌شود تا افرادی که قصد انجام پیرسینگ ناف دارند، به کلینیک و مراکز زیبایی معتبر مراجعه کنند.

مراقبتهای پس از پیرسینگ ناف

افرادی که تصمیم دارند تا پیرسینگ یا سوراخ کردن ناف انجام دهند بهتر است تا برای پیشگیری از بروز برخی از مشکلات به موارد زیر توجه داشته باشند:

  • خشک نگه داشتن محل زخم به مدت حداقل 1 هفته.
  • تعویض منظم لباس و پوشیدن لباس‌های تمیز.
  • پوشیدن لباس‌های گشاد که باعث هوا‌ رسانی به زخم شود.
  • استفاده منظم از داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود.
  • استریل کردن محل زخم.

علائمی که پس از سوراخ کردن ناف باید جدی گرفته شوند

گاهی ممکن است در افراد مختلف به دلایل مختلف، مشکلاتی از جمله عفونت در ناحیه پیرسینگ ایجاد شود. عفونت می‌تواند با نشانه‌های زیر آشکار شود، که باید این علائم جدی گرفته شوند:

  • احساس درد شدید پس از گذشت چند روز
  • آشکار شدن تورم و قرمزی در ناحیه پیرسینگ
  • احساس سوزش و یا خارش
  • داشتن ترشح‌های چرکی در محل زخم

دقت داشته باشید در صورت داشتن هریک از علائم گفته شده، نیاز است تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا با آغاز درمان مناسب از مواجه شدن با مشکلات خطرناک و جدی پیشگیری کنید.

هزینه پیرسینگ ناف چه قدر است؟

قیمت پیرسینگ ناف بستگی به تعداد پرسینگ و جنس پرسینگ دارد. البته خودتان میتوانید پیرسینگ را خریداری کنید.

برای انجام پیرسینگ ناف چه کار کنیم؟

برای پیرسینگ ناف در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی زیبایی دکتر پارسیان‌فر به شماره ۰۹۳۰۳۸۳۹۹۱۹ تماس بگیرید یا در تلگرام و واتس‌اپ پیام ارسال کنید.

مشاهده نمونه کارهای پیرسینگ

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 21 عدد و میانگین امتیازها 4.1]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫74 نظر

  • لیلا گفت:

    سلام. من 3 روزه پرسینگ ناف انجام دادم. معده ام ورم کرده درد میکنه ولی نافم مشکلی نداره. چه کار کنم این ورم معده رفع میشه؟