دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق ژل بینی

مقدمه

کارهای زیبایی مانند تزریق ژل بینی امروزه در میان مردم از هر جنسیتی بسیار مهم است و تمامی افراد از پیر و جوان به این مسئله اهمیت می‌دهند. یکی از روش‌های زیبایی که امروزه در رقابت با تکنیک پرطرفدار جراحی بینی است، اصلاح فرم بینی با تزریق ژل به بینی است. به دلیل خطرات و عوارض جراحی بینی و هزینه‌های زیاد آن، راه‌های بهتری مانند تزریق ژل برای اصلاح فرم بینی جایگزین شده است و به دلیل غیر تهاجمی بودن، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

ژل بینی در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. تناسب بینی با لب و چانه بسیار حائز اهمیت است. در مواردی که این تناسب وجود ندارد، راه‌های مختلفی برای رسیدن به تناسب مورد نظر وجود دارد که یکی از این راه‌ها جراحی بینی و دیگری تزریق فیلر است.

تزریق ژل بینی
تزریق ژل بینی

کسانی که به هر دلیل تمایل به انجام جراحی ندارند و یا کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند، می‌توانند با تزریق فیلر به نتایج دلخواه خود برسند. فیلر در اصل هر نوع ماده پرکننده بافتی است که شامل ژل و چربی می‌باشد.

یک مزیتی که تزریق ژل بینی دارد این است که در صورت نارضایتی از تزریق ژل، امکان برگرداندن فرم بینی به قبل از تزریق وجود دارد زیرا به وسیله تزریق آنزیمی به نام هیالورونیداز می‌توان ژل تزریقی را تجزیه کرد و از بین برد.

تزریق ژل بینی

در فرایند فرم‌دهی بینی و اصلاح نواقص آن، از ژل که انواع مختلف دارند و معمولاً از جنس هیالورونیک اسید هستند، برای تزریق به این عضو استفاده می‌کنند. در ابتدا پزشک متخصص زیبایی خوب و با تجربه، بینی را با استفاده از داروی بیحسی مانند لیدوکائین بیحس می‌کند و با استفاده از یک سرنگ نازک، ژل را به نواحی مشخص شده بینی برای فرم دلخواه مراجعه کننده تزریق می‌کند. بعد از تزریق، متخصص زیبایی با استفاده از ماساژ، فرم دلخواه را ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است تزریق ژل باید در کلینیک و زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام گیرد. توجه داشته باشید که تخلیه ژل تزریقی از بینی بسیار سخت و دردناک است بنابراین در همان ابتدا یک مرکز معتبر را برای این تکنیک زیبایی انتخاب کنید تا برای خود پشیمانی ایجاد نکنید.

آیا نیاز به تزریق ژل بینی در تهران دارید؟ برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت می‌توانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان فر با بیش از 15 سال تجربه به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در واتس‌اپ و تلگرام پیام ارسال کنید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق ژل بینی هستند؟

تزریق ژل بینی برای همه افراد از جمله کسانی که بینی طبیعی دارند و حتی در گذشته عمل جراحی بینی داشتند نیز مناسب بوده و نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه خواهد داشت. مواردی که تزریق ژل بینی برای آنها توصیه می‌شود، عبارتند از:

  • ایجاد تقارن در بینی.
  • از بین بردن انحراف بینی.
  • بزرگ کردن بینی اشخاصی که دارای بینی کوچک هستند.
  • بر طرف کردن نوک بینی افرادی که بی‌تناسب سربالا است.
  • افرادی که دارای ناهمواری و گودی بر روی بینی خود هستند.
  • کسانی که برجستگی‌های کوچک روی تیغه بینی دارند و خواهان رفع آن هستند.
  • اشخاصی که افتادگی نوک بینی دارند می‌توانند با تزریق ژل به بینی به رفع آن بپردازند.
  • کسانی که بینی با ارتفاع کم و پهن و یا به اصطلاح عاميانه بینی کوفته دارند.
  • افرادی که دارای بینی صاف و تخت هستند و خواهان ایجاد کمی برآمدگی و فرم بر روی برخی نواحی تیغه بینی هستند.

آیا تزریق ژل بینی درد دارد؟

خیر، این کار با بیحسی موضعی یا تزریقی و بدون درد انجام می‌شود.

آیا تزریق ژل برای بینی نیاز به بیهوشی دارد؟

خیر، تزریق با بیحسی موضعی و بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌شود.

عوارض تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی بر خلاف عمل جراحی بینی بسیار کم عارضه و یا واضح‌تر بگوییم که بدون عارضه است. بعد از تزریق ژل بینی ممکن است در ناحیه تزریق دچار تورم و التهاب شوید که بعد از گذشت چند روز برطرف می‌شود. از دیگر عوارض آن بروز درد اندک به دلیل تزریق است که موقتی بوده و با مسکن قابل درمان است. از مهمترین عوارض تزریق ژل، انسداد عروق خونی به دلیل تزریق اشتباه به عروق خون‌رسان بینی رخ می‌دهد. این عارضه به دلیل تجربه کم و انتخاب ناحیه اشتباه توسط پزشک بی‌تجربه به وجود می‌آید. در صورت مراجعه به مرکز زیبایی معتبر و متخصص زیبایی از بروز این عارضه تا حدود 99 درصد می‌توان جلوگیری کرد.

آیا با تزریق ژل بینی بزرگتر میشود؟

خیر، در صورت انتخاب صحیح بیمار و تزریق درست، اغلب به علت خطای دید، بینی کوچکتر نیز دیده می‌شود.

مدت زمان تزریق ژل بینی چقدر است؟

بر خلاف عمل‌های جراحی بینی که دارای دوران نقاهت طولانی و زمان عمل زیادی هستند، این فرآیند غیر تهاجمی زیبایی در کمتر از یک ساعت در کلینیک زیبایی انجام می‌شود و مراجعه کننده خیلی سریع نتیجه درمان و فرم ایده‌آل بینی خود را مشاهده می‌کند. لازم به ذکر است که در پروسه تزریق ژل ممکن است از بیمار خواسته شود تا برای تمدید ژل به جهت ماندگاری بیشتر و فرم طبیعی بینی در زمانی مجدد، برای تزریق ژل مراجعه کند.

تزریق ژل بینی در جردن تهران توسط دکتر پارسیان فر
تزریق ژل بینی در جردن تهران توسط دکتر پارسیان فر

ماندگاری ژل بینی چقدر است؟

تزریق ژل موقتی بوده و ماندگاری ژل بینی به مدت چند ماه بسته به برند فیلر دارد. تکنیک تزریق ژل به بینی و هر ناحیه دیگری به تمدید و ترمیم بعد از مدت زمان دوام خود نیاز دارد. عوامل مختلفی در ماندگاری ژل بینی تاثیرگذار است، شامل نوع ژل تزریقی، میزان فیلر و نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق. به صورت کلی ماندگاری ژل بینی حدود 4 تا 9 ماه است. موقتی بودن ژل بینی باعث شده، در صورت نارضایتی از فرم بینی بتوان آن را اصلاح کرد و یا با گذشت زمان که ژل جذب می‌شود، دوباره برای فرم ایده‌آل، ژل با برند جدید تزریق کرد.

تزریق ژل بینی برای چه افرادی خطرناک است؟

بهتر است تا افراد زیر از این روش زیبایی استفاده نکنند و یا قبل از تصمیم‌گیری برای انجام با پزشک مشورت کنند:

  • خانم‌هایی که در دوران شیردهی قرار دارند و یا باردار هستند.
  • برای افراد زیر 18 سال به دلیل تغییرات رشد، توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری خود ایمنی مبتلا هستند.
  • افرادی که قصد لیزر یا لایه‌برداری کمتر از یک هفته از تزریق دارند، این تکنیک توصیه نمی‌شوند. در واقع باید برای انجام یکی از کارهای مد نظر دست نگه دارند.

چه نکاتی را قبل از تزریق ژل به بینی باید رعایت کرد؟

برای تزریق ژل لازم است نکاتی را رعایت کنید تا اثر بخشی نتایج دریافتی بیشتر باشد:

  • عدم مصرف الکل و سیگار حداقل یک هفته قبل از انجام تزریق.
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون زیرا این امر باعث کبودی و تورم در ناحیه تزریق می‌شود.
  • قبل از تزریق ژل بینی، صورت خود را از مواد آرایشی پاک کرده و ضد عفونی کنید. این کار مانع از بروز عفونت و زخم در ناحیه بینی می‌شود.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل بینی

بعد از اینکه ژل به بینی تزریق کردید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. در صورت مصرف وارفارین، از یک روز قبل و یا آسپرین از یک هفته قبل با نظر پزشک آنها را قطع کنید.
  2. در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبیل قند خون، فشارخون و… به کلینیک اطلاع دهید.
  3. تورم بعد از تزریقات ژل صورت تا یک هفته طبیعی است و در مورد تزریقات بینی، گاهی برطرف شدن کامل تورم تا 4 هفته هم طول می‌کشد.
  4. در صورت مشاهده کبودی در محل تزریق، 24 تا 48 ساعت اول کمپرس سرد کنید (یخ را بگذارید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید). این کبودی نگران کننده نیست.
  5. روزی چند بار موضع تزریق را با پمادهای تجویزی چرب نمایید.
  6. از فشار و ضربه به بینی خودداری کنید.
  7. از رفتن به سونا و استخر به مدت یک هفته خودداری کنید.
  8. تا 3 روز پس از تزریق از کپسول سفالکسین با تجویز پزشک مصرف کنید.
  9. بعد از تزریق بلافاصله لوازم آرایشی استفاده نکنید و به یاد داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است.
  10. به مدت دو هفته پس از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش حرفه‌ای خودداری کنید. فعالیت و ورزش باعث افزایش فشار خون و قرمزی بیشتر در بینی می‌شود.
  11. در صورت تجربه درد شدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

هزینه تزریق ژل بینی چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به بینی با توجه به میزان ژل تزریقی، برند ژل و دستمزد پزشک متفاوت است. برای اطلاع از میزان هزینه تزریق ژل بینی و مشاوره رایگان توسط بهترین پزشک و متخصص زیبایی با شماره‌های 09303839919 یا 26203015-021 تماس ارتباط برقرار کنید.

برای تزریق ژل بینی چه کار کنیم؟

برای تزریق ژل به بینی در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان فر با بیش از 15 سال تجربه به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در تلگرام و واتس‌اپ پیام دهید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق ژل

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 21 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫6 نظر

  • مهشید گفت:

    سلام این ژل ها بعدا زیر چشم نمیره که باعث عفونت چشم بشه

  • زارع گفت:

    ممنون که تمام توضیحات رو گذاشتین
    خیلی کمک کننده است

  • امیر حسین گفت:

    سلام. یک فرو رفتگی کوچک روی بینی دارم. آیا میتوانید با تزریق ژل آن را اصلاح کنید؟