دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

لیفت صورت با نخ برای جوانسازی

مقدمه

یکی از عوارض شایع پوستی به علت افزایش سن، پتوز یا افتادگی بافت نرم صورت و بدن است. برای برطرف کردن این عارضه دو روش متفاوت معمول وجود دارد: یکی لیفت با نخ و دیگری لیفت جراحی.

این تکنیک برای رفع چین و چروک و کشیدگی پوست به سمت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش در دسته تکنیک‌های جوانسازی پوست از روش‌های پر طرفدار بشمار می‌رود که شادابی بسیار خوبی را برای پوست به همراه می‌آورد. طبق مطالعات پزشکی و نتایج بدست آمده استفاده از نخ برای لیفت سبب می‌شود که آن ناحیه از پوست، برای کلاژن‌سازی تحریک شود و خونرسانی بیشتری صورت گیرد که در نهایت تمامی این موارد جوانی و شادابی پوست را ایجاد می‌کند.

لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ

استفاده از نخ‌های لیفت یا اصطلاحاً خاردار یک روش مفید برای پیشگیری از تغییرات پوستی وابسته به سن به شکل افتادگی پوست است. این روش لیفت، مناسب برای آن گروه از افرادی است که بنا به دلایلی تمایل به انجام عمل جراحی به روش کلاسیک ندارند. از این روش جهت کاهش چین و چروک صورت و بدن، کاهش قابل توجه خط خنده و ماریونیت، کاهش افتادگی فک، لیفت ابرو و گردن و حتی امروزه جهت لیفت واژن و بازوها هم استفاده می‌شود.

از فواید انجام این روش، عدم ایجاد اسکار جراحی، عدم نیاز به بیهوشی و اتاق عمل، عدم نیاز به استراحت طولانی مدت و کاهش قابل قبول ریسک عفونت در مقایسه با اعمال جراحی کلاسیک است.

مدت زمان بهبودیحدود 3 تا 10 روز
ماندگاریمحدوده 2 تا 5 سال
عوارض احتمالیخارش – تورم – قرمزی
بهترین سن انجام تکنیک25 تا 65 سال
ترد لیفت یا لیفت با نخ نامرئی

این نخ‌ها با ایجاد بافت فیبروتیک در زیر پوست، تحریک پروسه کلاژن‌سازی، ایجاد عروق جدید و نیز انقباض بافتی باعث جوانسازی پوست و لیفت آن می‌شوند.

نخ نامرئی چه تاثیری بر چین و چروک دارد؟

نخهای لیفت نامرئی به طور بسیار ساده‌ای جریان خونسازی را افزایش می‌دهند و با افزایش کلاژن‌سازی، علاوه بر کشیدگی پوست، چروک‌های ریز و حتی برخی از چروک‌های بسیار عمیق را از بین می‌برند. نخ‌های نامرئی دارای مزیت سفت‌سازی و افزایش استحکام پوست می‌باشند.

انواع لیفت صورت با نخ

یکی از موثرترین روشهای لیفت کردن با نخ همراه با تکنیک جراحی است که طی آن، متخصص زیبایی با استفاده از جراحی، فرآیند کشیدن پوست را انجام می‌دهد که گاهی اوقات میتوان برای زاویه سازی صورت نیز از آن استفاده کرد. لیفت با نخ نامرئی به واسطه جراحی به سه بخش تقسیم می‌شود:

لیفت با نخهای آزاد

در این روش قبل از انجام هرگونه تکنیک، ابتدا بیحسی موضعی به زیر پوست و ناحیه‌های مورد نظر تزریق می‌گردد و پوست را به اطراف می‌کشند. افرادی که با این تکنیک لیفت صورت انجام می‌دهند، به مدت حدود 5 سال از چین و چروک‌های صورت رهایی دارند.

لیفت با نخهای ثابت نامرئی

نخ‌های ثابت نامرئی به ساختارهای زیرین پوست متصل و با کشیدن و از بین بردن پوست‌های اضافی، جوانی را به پوست باز می‌گردانند. این تکنیک دارای ماندگاری بسیار بالا بوده و افراد معمولاً راغب هستند که از این تکنیک استفاده کنند.

لیفت صورت با نخ به روش غیر جراحی

در این تکنیک از روش‌های پیشرفته جراحی استفاده نمی‌شود اما به گونه‌ای از نخ‌ها بهره می‌برند که برای پوست تولید کلاژن کنند اما باید در نظر داشت که به هر حال به سرعت تکنیک‌های جراحی تاثیرگذار نیستند و به مرور زمان نتیجه خوبی را ارائه می‌دهند.

برای لیفت صورت با نخ در تهران با کلینیک دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لیفت کردن صورت با نخ هستند؟

لیفت با نخ مانند سابسیژن برای برطرف کردن مشکلات پوستی برای بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر رفع افتادگی پوست و ایجاد جوانسازی و برقراری استحکام، تیرگی پوست را نیز از بین می‌برد. افرادی که دارای اینگونه مشکلات هستند و از بیماری‌های خود ایمنی رنج نمی‌برند، می‌توانند از این روش با کمترین اسکار استفاده کنند.

بانوان نسبت به آقایان دارای پوست ظریف‌تر و با استحکام ضعیف‌تر هستند اما در این میان بسیاری از بانوان با وجود پوست شل، دارای افتادگی نیستند که بهتر است این افراد قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با انجام لیفت با نخ با متخصص پوست و زیبایی مشورت کنند زیرا شاید پزشک به آنها پیشنهاد دهد که برای انجام این تکنیک چند سال دیگر صبر کنند.

لیفت صورت با نخ برای چه نواحی قابل انجام است؟

  • نواحی اطراف چشم
  • پیشانی و شقیقه‌ها
  • نواحی پایینی صورت و خط فک
  • نواحی میانی صورت به عنوان مثال گونه‌ها

برای نواحی صورت معمولاً از نخ‌های نامرئی برای لیفت استفاده میکنند اما این روش فقط برای نواحی صورت نیست و اشخاصی که در نواحی ران پا و یا زیر بغل و باسن و نواحی این چنینی، مشکلاتی نظیر افتادگی و شلی پوست را احساس کردند، می‌توانند از لیفت با نخ با استفاده از تکنیک‌های جراحی بهره ببرند.

لیفت صورت با نخ توسط دکتر پارسیان فر در تهران

یکی از نکات مهمی که برخی از متخصصین پوست و زیبایی در جلسه مشاوره‌ای به کاندیدای لیفت کردن صورت با نخ می‌گویند این است که برای جوانسازی عمیق پوست خود همراه با این روش میتوانند از تکنیک هایفوتراپی نیز استفاده کنند که مواردی چون خط خنده، غبغب و شلی پوست در نواحی خاص را از بین ببرند.

زمان انجام لیفت با نخ چقدر است؟

این کار حدود 30 تا 45 دقیقه انجام میشود.

آیا این روش دردناک است؟

لیفت صورت با نخ دارای عوارض مانند درد و سوزش نیست و شما با اطمینان می‌توانید از این روش استفاده کنید. این سوال برای برخی افراد به وجود می‌آید که کشیدن پوست و سوراخ کردن پوست عملی دردناک است. در پاسخ باید گفت برای انجام لیفت نخ از داروی بیحسی استفاده می‌شود.

نوع پوست و ضخامت آن در شدت احساس درد تاثیر مستقیم دارد. افرادی که پوستشان نازک‌تر است تا حدودی احساس درد بیشتری را تجربه می‌کنند. یکی دیگر از مواردی که بر میزان درد تاثیرگذار است تخصص و مهارت پزشک و استفاده از ابزار استاندارد است که در کاهش درد تاثیر دارد.

آیا لیفت صورت با نخ با بیهوشی و بستری انجام میشود؟

لیفت صورت با نخ بر خلاف ظاهرش که تهاجمی به نظر می‌رسد، نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و با استفاده از بیحسی موضعی انجام می‌گیرد. بیمار بلافاصله پس از انجام عمل قادر به مرخصی از مطب است.

بهترین سن برای لیفت صورت با نخ چه سنی است؟

تعیین سن برای لیفت صورت با نخ برای همه افراد یکسان نیست. لیفت با نخ بستگی به نوع پوست و ژنتیک دارد. به طور مثال ممکن است، خطوط و چین و چروک در برخی افراد در سنین کمتر ایجاد شود و در برخی افراد در سنین بالاتر نمایان گردد. به طور کل با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی در زیر پوست، طراوت و شادابی از دست میرود که این روش بهبود را حاصل کرده است. به طور کلی رده سنی 32 سال تا 55 سال بهترین سن برای انجام این کار است.

مدت زمان بهبودی چقدر است؟

تورم و کبودی مختصر صورت بین 3 تا 10 روز است که البته در خیلی مواقع اتفاق نمی‌افتد.

عوارض احتمالی لیفت با نخ چیست؟

هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) به شکل نادر و کبودی مختصر که ممکن است اتفاق نیفتد اما اگر اتفاق افتد، خود برطرف می‌شود. موارد نادری افزایش حساسیت به شکل آلرژی، تورم و خارش ممکن است اتفاق بیفتد که با دارو قابل درمان است.

ماندگاری لیفت نخ چقدر است؟

به طور کلی لیفت صورت با نخ راهکاری جدید برای قرینه‌سازی و کشیدگی پوست صورت و رفع چین و چروک‌ها است که به دو ماندگاری دائمی و موقتی تقسیم می‌شود.

لیفت صورت با نخ دائمی

این مدل لیفت صورت با روش تقریباً تهاجمی و فرم جراحی انجام می‌شود. در این روش سوراخ‌هایی در برخی نواحی صورت ایجاد می‌شود و نخ‌های جذبی مخصوص لیفت، زیر پوست در جای مناسب قرار می‌گیرد. نخ باعث سفتی و کشیدگی پوست شده که فرم صورت تا حدود بسیاری بهبود می‌بخشد. نخ‌ها بعد از مدتی جذب شده و به مرور زمان در همین نواحی کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد و به این ترتیب جوانسازی پوست صورت ایجاد می‌شود. این نوع لیفت صورت به طور دائمی ماندگار نیست اما حدود چندین سال مثل 5 تا 8 سال نیز ماندگاری دارند.

لیفت صورت با نخ موقت

لیفت صورت با نخ نیمه دائم یا موقت دارای برش‌های مخفی‌تر و کمتری بوده که از دوام کمتری برخوردار هستند اما در بعضی افراد بیش از 3 سال نیز نمایان خواهند بود.

مشاهده نمونه کارهای لیفت نخ

در صورت از بین رفتن لیفت با نخ چه اتفاقی می افتد؟

این مورد چندان شایع نیست اما معمولاً افرادی که این روش را توسط پزشکان نامتبحر انجام می‌دهند، ممکن است این مورد را تجربه کنند. در زمانی که نخ‌های نامرئی لیفت، شروع به حل شدن کنند، فرد متوجه بازگشت تدریجی ویژگی‌های اصلی صورت خود می‌شود. به طور کلی، نخ‌های لیفت و کشیدگی پوست سبب می‌شود که کلاژن‌سازی در این ناحیه افزایش یابد و در اطراف نخ‌ها نیز بیشتر کلاژن‌سازی می‌شود و به همین دلیل است که ماندگاری این روش تا حدودی افزایش می‌یابد.

آیا چهره بعد از لیفت با نخ طبیعی به نظر میرسد؟

افراد بخصوص بانوان بعد از مراجعه به مطب نگران طبیعی یا مصنوعی بودن ظاهر خود بعد از لیفت کردن صورت با نخ هستند. به دلیل استفاده از نخ‌های نامرئی در این تکنیک و افزایش تولید کلاژن و سفت‌سازی پوست، نتایجی طبیعی و فوق‌العاده برای پوست ایجاد می‌شود.

بعد از لیفت صورت با نخ تا چه زمانی نمیتوان خندید؟

شاید این سوال برای شما تعجب بر انگیز باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تا یک هفته بعد از لیفت با نخ، هرگونه فشار بر صورت ممنوع است و خندیدن از جمله مواردی است که موجب کشیدگی پوست می‌شود.

چه مراقبتهایی بعد از لیفت صورت با نخ لازم است؟

  1. قبل از مراجعه دوش بگیرید.
  2. در صورت مصرف وارفارین یا آسپرین از یک هفته قبل با نظر پزشک آنها را قطع کنید.
  3. در صورت مشاهده کبودی در محل تزریق، کمپرس یخ کنید، یعنی یخ را بگذارید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید.
  4. در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبیل قند خون، فشار خون و یا سایر بیماری‌ها به پزشک اطلاع دهید.
  5. افراد باید دقت کنند که بعد از لیفت صورت با هر نوع نخ، به روی صورت نخوابند.
  6. سعی کنید هنگام خواب، سر خود را با زاویه حدود 30 تا 40 درجه نسبت به زمین قرار دهید. بهتر است تا یک روز بعد از عمل سر خود را بالا نگه دارید و از بالش بلند برای خواب استفاده نمایید.
  7. بسیاری از خانم‌ها و آقایان بعد از لیفت صورت با نخ، برای نوشیدن مایعات از نی استفاده می‌کنند، در صورتی که این مورد اشتباه است. غذای نرم بخورید. چیزهای سفت مثل سیب گاز نزنید.
  8. تا یک هفته بعد از انجام لیفت با نخ ورزش یا فعالیت شدید نکنید. محل را ماساژ ندهید.
  9. مواردی چون خمیازه کشیدن و خندیدن سبب کشیدگی پوست به طور موقتی و برای چند ثانیه میشود که شما باید در این زمان‌ها مراقب باشید تا پوست شما بیهوده کشیده نشود.
  10. این روش ممکن است برای برخی افراد تا حدودی با درد و ناخوشی همراه باشد که می‌توان در این حالت از داروهای ضد درد استفاده کرد.

بهترین سن برای انجام لیفت با نخ چه سنی است؟

بهترین سن جهت انجام لیفت با نخ در زنان و مردان سن 25 تا 65 سال است که تمایلی برای انجام کارهای تهاجمی‌تر جراحی نداشته ولی می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند. 50 درصد از نتیجه نهایی لیفت همان روز عمل مشهود است و باقیمانده آن طی 3 تا 6 ماه تکمیل می‌شود.

برای انجام لیفت نخ چکار کنیم؟

برای لیفت نخ در تهران میتوانید با مطب زیبایی دکتر پارسیان‌فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

لیفت شقیقه با نخ

با افزایش سن، پوست به دلیل از دست دادن چربی‌های زیر پوست و کاهش کلاژن‌سازی پوست حال ارتجاعی و لطافت خود را از دست می‌دهد. لیفت شقیقه با استفاده از روش‌های مختلفی مانند بوتاکس، جراحی لیفت شقیقه و لیفت شقیقه با نخ انجام می‌شود. هدف همه این فرآیندهای زیبایی، رسیدن به پوستی صاف و بدون چروک در ناحیه پیشانی و اطراف ابرو و شقیقه است. ماندگاری و عوارض و مزایای هرکدام از این موارد لیفت شقیقه متفاوت است. یکی از پرطرفدارترین روش‌ها میان موارد نامبرده، لیفت شقیقه با نخ است که با استفاده از نخ‌های مخصوص انجام می‌شود.

لیفتینگ در لیفت شقیقه با نخ با برش‌هایی کوچک در بالای شقیقه یا همان گیجگاهی انجام می‌شود. لیفت شقیقه با نخ دارای عوارض چندانی نیست و در مقابل نتایج فوق‌العاده‌ای برای افراد به همراه دارد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 نظر

  • آرزو گفت:

    سلام من لیفت انجام دادم ولی دو طرف صورتم متقارن نیست دکتر میگه بخاطر هماتوم طبیعیه ولی خیلی نگرانم الان.الان دو هفته گذشته

  • مظفری گفت:

    سلام آقای دکتر. آیا با لیفت گونه میشه حالت لب را تغییر داد؟ مثلاً گوشه‌های لبم را بالاتر بیارید.

    • سلام وقت بخیر
      تا حدودی میشه تغییر داد اما گاهی اوقات ژل نتیجه بهتری دارد. در صورت امکان حضوری تشریف بیارید تا لب شما را بررسی کنیم تا درمان بهتری را به شما پیشنهاد دهیم، یا اینکه چند عکس با کیفیت از لبتان در واتساپ ارسال کنید تا بررسی کنیم.