دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

لیفت شقیقه با نخ

با افتادگی پوست در ناحیه شقیقه‌ها در اثر افزایش سن و کاهش کلاژن سازی پوست، اعتماد به نفس خانم‌ها کاهش یافته و احساس پیری در آنها شیوع پیدا می‌کند. لیفت شقیقه با نخ یکی از تکنیک‌های روز دنیا است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و تاکنون نتایج خیلی خوبی به همراه داشته است.

آشنایی با لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ برای افرادی قابل استفاده است که می‌خواهند چین و چروک اطراف چشم، نواحی بالا و کناری ابرو و تا جایگاه شقیقه‌ها را برطرف کنند.

در این روش با استفاده از نخ‌های مخصوص که در نقاط مشخص شده در زیر پوست قرار می‌گیرند، پوست کشیده و کلاژن سازی انجام می‌شود.

لیفت شقیقه با نخ
لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ کاگ یک تکنیک سرپایی است که بلافاصله بعد از انجام عمل تغییرات ظاهری مشخص می‌شود. در دراز مدت با توجه به قابلیت کلاژن‌سازی پوست لطافت و شادابی خود را به دست می‌آورد. لیفت شقیقه با نخ دارای مزایای فراوانی بوده و جالب است بدانید که در این تکنیک، جای زخم و بخیه‌ها نمایان نخواهند بود و در زیر ناحیه رشد مو پنهان می‌شوند. به مرور زمان شما بیشتر نتایج و فواید استفاده از این روش را در می‌یابید.

مزایای لیفت شقیقه با نخ

از مهم‌ترین مزایای لیفت شقیقه با نخ، اثرگذری سریع این روش است. بلافاصله بعد از جای‌گذاری نخ‌های قابل جذب پوست کشیده می‌شود و چین و چروک‌های فرد از بین می‌رود. در همین ابتدا معمولاً افراد از تغییرات ایجاد شده بسیار راضی خواهند بود.

لیفت شقیقه با نخ برخلاف عمل‌های جراحی برای جوانسازی نیاز به دوره نقاهت طولانی ندارد و بیمار 2 تا 3 روز بعد از عمل می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد، البته بهتر است که به رعایت نکات در این زمان دقت داشته باشید.

در روش لیفت شقیقه با نخ، علاوه بر کشیدن پوست و رسیدن به نتیجه آنی، به دلیل جنس نخ و کلاژن‌سازی در اطراف نخ‌های جذبی، در بازه زمانی طولانی‌تری پوست جوان و شاداب داشته باشید.

لیفت شقیقه با نخ برای چه افرادی توصیه نمیشود؟

  • خانم‌های باردار برای هر نوع عمل زیبایی ممنوع هستند.
  • افرادی که به دلیل ژنتیک و یا افزایش سن پوست نازک و بدون چربی دارند.
  • افرادی که دارای بیماری‌های زمینه ای و خود ایمنی هستند، باید با پزشک قبل از انجام این فرآیند مشورت کنند.

نکات مهم قبل از لیفت شقیقه با نخ

ابتدا برای انجام این کار باید با پزشک مشاوره کنید و آزمایشاتی که خواسته شده را انجام دهید تا مشخص شود که شما برای انجام این تکنیک فرد مناسبی هستید یا خیر.

در صورت مصرف برخی داروهای خاص مانند داروهای کورتونی، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین مصرف آن را 1 هفته قبل از لیفت شقیقه با نخ متوقف کنید.

مراقبت های لازم بعد از لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ با توجه به اینکه در کلینیک و به صورت سرپایی انجام می‌شود، دوران نقاهت کوتاه و تقریباً بدون چالش دارد و با رعایت برخی نکات ساده می‌توان بهترین نتیجه از این عمل زیبایی را گرفت.

  • به مدت 3 روز کامل استراحت کرده و فعالیت‌های عضلات صورت را در این روز بسیار کاهش دهید. بسیار مهم است که در سه روز اول اخم نکنید و پوست خود را چروک نیندازید.
  • در زمان خوابیدن سعی کنید به پهلوها نخوابید و سر رو به بالا و کمی بالاتر از ناحیه بدن باشد.
  • برای کاهش ورم و کبودی در ناحیه شقیقه‌ها بعد از لیفت با نخ از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بهتر است به مدت یک هفته سر خود را بالا نگه دارید و از خم کردن سر به مدت طولانی خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات و مشروبات الکلی دوران نقاهت را طولانی‌تر می‌کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از لیفت شقیقه با نخ از این موارد تا یک هفته استفاده نکنید.
  • به مدت یک هفته از لوازم آرایشی و به ویژه کرم پودرها استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث بروز عفونت در ناحیه شقیقه و بخیه‌های این ناحیه شود.

ماندگاری لیفت شقیقه با نخ

ماندگاری و دوام لیفت شقیقه با نخ درست همانند روش لیفت صورت با نخ به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، میزان چین و چروک و دیگر فاکتورها بستگی دارد. به صورت میانگین و با توجه به جنس نخ مورد استفاده ماندگاری لیفت شقیقه با نخ حدود 24 ماه است و بعد از این دوره می‌توان دوباره این عمل زیبایی را انجام داد، البته ناگفته نماند که نتیجه این روش بعد از این مدت در برخی افراد به طور کامل از بین نمی‌رود.

عوارض لیفت شقیقه با نخ

احتمال اینکه لیفت شقیقه با نخ برای برخی اشخاص عوارض ایجاد کند، وجود دارد اما برای کمتر شدن و یا بی‌خطر شدن این موضوع، توصیه می‌‍شود که به پزشک پوست و زیبایی مراجعه کنید. این تکنیک را نمی‌توانید همزمان با تزریق بوتاکس پیشانی انجام دهید. در صورت داشتن بیماری خاص و یا مصرف داروی خاص، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

برخی از عوارض این تکنیک زیبایی نیمه تهاجمی عبارتند از:

  • ایجاد تورم و سردرد
  • ایجاد حساسیت به داروی بی‌حسی
  • عدم تقارن در میزان کشیدگی و جای‌گذاری نخ
  • پاره شدن نخ‌های لیفت شقیقه که بسیار نادر است.
  • خونریزی و کبودی در ناحیه نخ گذاری که بعد از چند روز برطرف می‌شود.

ممکن است عوارض نادر دیگری داشته باشد که برای همه اتفاق نمی‌افتد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *