دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

نقش لیفت ابرو در زیبایی چیست و چگونه انجام میشود؟

از گذشته تا به امروز، ابروها برای بانوان از اجزای مهم و اثرگذار در زیبایی بشمار رفته که گاهی با ریزش شدید و یا افتادگی رو به رو می‌شوند. اغلب بانوان طرفدار ابروهای پرپشت و همچنین خوش حالت و بدون حالت افتادگی هستند. شاید تا به حال شما هم با فردی مواجه شده باشید که ابروهای پرپشتی دارد اما خوش‌فرم نبوده و به دلیل افتادگی، چهره فرد را نالان و یا عبوس کرده است. امروزه با استفاده از تکنیک لیفت ابرو که دارای روش‌های متفاوتی است، به راحتی زیبایی چهره و نگاه خود را بازگردانید و بلافاصله نتیجه کار را در بهترین حالت مشاهده کنید.

لیفت ابرو چیست؟

خانم‌ها و آقایان در هر رده سنی به افزایش زیبایی چهره خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. ابرو و کمان ابرو از گزینه‌هایی است که می‌تواند در میزان زیبایی و تناسب اجزای صورت با چشم‌ها و پیشانی اثرگذار باشند. لیفت ابرو نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حقیقت، واژه لیفت به معنای بالا کشیدن است. لیفت فقط مختص به ابروها نیست و زیباجویان می‌توانند بسته به مشکل خود از تکنیک‌های لیفت پیشانی، لیفت شقیقه، لیفت صورت بهره ببرند. شاید شما در سن 30 سالگی با افتادگی ابرو مواجه نباشید، اما این مورد را به مرور زمان در اثر افزایش سن به طور ملموس تجربه خواهید کرد. الاستیسیته یا کشسانی پوست در گذر زمان کاهش یافته و همچنین کلاژن کمتری در نواحی پوستی تولید می‌شود و این دو دلیل از اصلی‌ترین عوامل افتادگی ابروها هستند، البته ناگفته نماند که لاغری ناگهانی نیز می‌تواند دلیلی برای افتادگی ابرو به شمار برود.

امروزه شاهد این هستیم که برخی از بانوان در سالن‌های زیبایی، ابروهای خود را با مواد لیفت می‌کنند، اما باید در ابتدا این نکته را بدانند که این مواد به مرور زمان موجب ریزش ابروها شده و نتیجه آن بسیار کوتاه مدت است. توصیه می‌شود برای لیفت از روش‌های ماندگارتر و کم عارضه‌تر استفاده کنید.

انواع روش های لیفت ابرو

لیفت کردن ابرو با استفاده از تکنیک‌های مختلفی قابل انجام است که در ادامه به برخی از رایج‌ترین آنها اشاره کردیم:

بوتاکس یک روش رایج برای لیفت ابرو
بوتاکس یک روش رایج برای لیفت ابرو

مشاهده نمونه کارهای لیفت نخ

لیفت ابرو با بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین و کم هزینه‌ترین تکنیک‌های زیبایی است که بسیاری از بانوان از آن استفاده می‌کنند. تزریق بوتاکس برای لیفت نیز کاربرد دارد و در دسته روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد که آقایان نیز به راحتی از آن استفاده می‌کنند. ماده سمی بوتاکس که بالای کمان ابرو تزریق می‌شود، برخی از اعصاب این ناحیه را از کار انداخته و ابروها را به سمت بالا می‌کشد.

برای لیفت کردن ابرو با بوتاکس باید به بهترین متخصص زیبایی مراجعه کنید، زیرا اگر بوتاکس به ناحیه نادرستی از ابروها تزریق گردد، ممکن است حالتی ناخوشایند برای ابروها ایجاد کند. این روش حدود 6 تا 8 ماه ماندگاری دارد.

مزایای لیفت با بوتاکس

  • این روش در مدت زمان کوتاه حدود ده دقیقه پایان می‌یابد.
  • نتیجه تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو حدود 5 روز بعد به طور کامل نمایان می‌شود.
  • این روش دارای ریسک و عارضه بسیار کمی است.

معایب لیفت ابرو با بوتاکس

  • این روش دارای ماندگاری بسیار طولانی نیست و نهایت حدود 8 ماه دوام خواهد داشت.
  • به دلیل استفاده از سوزن در تکنیک تزریق بوتاکس، ممکن است برخی افراد، مقداری کبودی و درد را تجربه کنند.

لیفت ابرو با نخ

تا به حال در ارتباط با لیفت صورت با نخ مواردی را شنیدید اما جالب است بدانید که می‌توانید از تکنیک نخ فقط برای بالا بردن ابروها هم استفاده کنید و به سایر اجزای صورت خود دست نزنید. این روش علاوه بر بالا کشیدن ابروها، به رفع افتادگی پلک نیز کمک می‌کند. این روش حدود 30 تا 40 دقیقه زمان لازم دارد، زیرا نخ‌ها باید به طور دقیق از زیر پوست رد شوند و ابروها را در بهترین حالت به سمت بالا بکشند.

مزایای لیفت ابرو با نخ

  • این روش یک حالت نچرال برای چهره ایجاد می‌کند.
  • این روش از نظر اقتصادی برای افراد مقرون به صرفه است.
  • این روش برای اشخاص 30 سال به بالا نتیجه‌ای بسیار عالی در بردارد.

معایب لیفت ابرو با نخ

  • این روش دارای برش‌های حدود 3 میلیمتری است.
  • تکنیک لیفت ابرو با نخ به بخیه نیاز دارد.
  • بعد از انجام این روش، قرمزی و سوزش در ناحیه بخیه‌ها احساس خواهد شد.

لیفت ابرو با تزریق ژل

یکی از روش‌های بی‌خطر برای لیفت ابروها، تکنیک تزریق ژل است. فیلرها دارای پایه هیالورونیک اسید بوده که به ساخت کلاژن پوست کمک شایانی می‌کنند. با استفاده از این روش بدون نیاز به برش و بخیه می‌توانید زیبایی چهره خود را چندین برابر کنید.

لیفت ابرو با جراحی

لیفت با تکنیک جراحی در دسته روش‌های زیبایی تهاجمی قرار می‌گیرد و نسبت به سایر روش‌ها تا حدودی دارای هزینه‌های بالاتری است. این جراحی به طور کامل ابروها را به سمت بالا کشیده و فرد با یک تیر، دو نشان می‌زند، زیرا افتادگی پلک را به طور هم زمان از بین می‌برد. لیفت ابرو با جراحی دارای زیر مجموعه‌های مختلفی است که شامل موارد زیر است:

  • لیفت ابرو با جراحی کلاسیک
  • لیفت ابرو با جراحی کرونال
  • لیفت ابرو با آندوسکوپی

نکات مهم قبل از انجام لیفت ابرو

اگر می‌خواهید که ماندگاری تکنیک مورد استفاده خود را افزایش دهید و دچار هیچ‌گونه عفونت در ناحیه کار شده نشوید، باید این نکات را رعایت کنید:

  • توجه داشته باشید، در روز مراجعه برای لیفت ابرو با هر یک از روش‌های گفته شده، هیچ آرایشی نداشته باشید.
  • اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید، دیابت کنترل نشده و بیماری‌های دیگر هستید، باید به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.
  • در صورت لیفت ابرو با هر یک از این روش‌ها، صورت خود را با مواد بهداشتی تا 24 ساعت نشویید.
  • دقت کنید که در دو روز اول بعد از لیفت به سمت صورت خود نخوابید.

لیفت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت ابرو برای تمامی افراد اعم از اشخاصی که ابروهای بسیار کم پشت و خالی دارند و همچنین برای اشخاصی که ابروهای پر پشت دارند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. فقط کافی است که فرد از فرم افتاده ابروهای خود ناراضی باشد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *