دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

برای جوانسازی پوست مزوژل بهتر است یا مزوتراپی؟

امروزه خانم‌ها و آقایان به سلامتی و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند و از تکنیک‌های متعددی برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. مزوتراپی و مزوژل از روش‌های زیبایی هستند که مورد استقبال بسیاری از زیباجویان قرار گرفته و در این مقاله به تفاوت مزوژل و مزوتراپی می‌پردازیم تا شما مناسب‌ترین روش را میان این دو برای جوانسازی پوست خود انتخاب نمایید.

آشنایی نسبی به مزوتراپی و مزوژل

لایه میانی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است و برای اینکه پوست سالم و شاداب داشته باشید، باید به این لایه از پوست اهمیت دهید. مزوتراپی یکی از روش‌های کاربردی برای درمان و بهبود لایه میانی پوست است و از این طریق می‌توانید ویتامین‌های لازم را به اعماق پوست خود برسانید.

مزوتراپی

مزوتراپی از طریق سوزن‌های بسیار نازک، مواد معدنی را به لایه میانی پوست رسانده و بعد از آن شخص حدود 2 تا 3 روز با کبودی و قرمزی پوست مواجه است و بعد از این مدت می‌تواند به مرور زمان نتیجه این فرآیند بهبودسازی را مشاهده کند.

شاید تاکنون شما هم نام ماده هیالورونیک اسید را شنیده‌اید و اطلاعاتی در این مورد دارید. ماده هیالورونیک اسید به طور طبیعی میزان بسیار کمی در پوست همه اشخاص وجود دارد، اما در تکنیک مزوتراپی مقداری دیگر از این ماده به پوست تزریق می‌گردد تا سلامت پوست باز گردد.

مزوژل و مزوتراپی روش‌های جوانسازی پوست هستند.
مزوژل و مزوتراپی روش‌های جوانسازی پوست هستند.

کاربردهای مزوتراپی عبارتند از:

مزوژل

مزوژل یک ماده ای است که در تکنیک مزوتراپی به لایه‌های میانی پوست تزریق می‌گردد. در مزوژل، ماده هیالورونیک اسید به صورت Non-crosslinked بوده و بر این اساس، از این روش بیشتر برای فرآیندهای درمانی استفاده می‌شود و در کنار آن می‌توان انتظار محدودی از حجم‌دهی و فرم‌دهی برای زیر چشم‌ها داشت.

کاربردهای مزوژل عبارتند از:

  • رفع چروک‌های ریز صورت
  • آب‌رسانی پوست
  • جوان‌سازی پوست

هدف اصلی از تزریق مزوژل را دانستید و بهتر است که با مواد تشکیل دهنده آن نیز آشنا شوید:

  • آنتی‌اکسیدان
  • مواد معدنی و مغذی
  • مواد روشن کننده پوست
  • هیالورونیک اسید با غلظت بالا
  • انواع ویتامین‌های لازم برای پوست

آیا مزوژل با مزوتراپی فرق دارد؟

مزوژل نوعی ماده مفید با کارایی خاص است که در تکنیک مزوتراپی به پوست تزریق می‌گردد، حال پس این دو روش چه تفاوتی با یکدیگر دارند وقتی که مکمل یکدیگر به نظر می‌رسند؟

ترکیباتی که برای این دو محصول در نظر گرفته شده است، متفاوت بوده و تا حدودی از عناصر متفاوتی تشکیل شده‌اند، به عنوان مثال در مزوژل، ترکیباتی نظیر پپتید، کوآنزیم، اسید‌ آمینه، انواع ویتامین، مواد معدنی و فاکتور های رشد وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، در مزوتراپی ترکیب هیالورونیک اسید با غلظت بالا وجود دارد که عملکرد و اثرگذاری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در واقع با استفاده از ترکیب این دو روش در یک زمان می‌توانید تمامی جوش‌ها و کهیرهای روی سطح پوست خود را درمان کنید و علاوه بر جوان‌سازی پوست، تا یک تا دو درجه رنگ پوست خود را روشن‌تر سازید، همچنین برخی افراد ترجیح می‌دهند که حین انجام مزوژل و مزوتراپی پوست، مزوتراپی مو هم انجام دهند تا ریزش موی خود را بهبود بخشند.

مزوژل چه مزایایی نسبت به دیگر محصولات تزریقی در مزوتراپی دارد؟

مزوژل معمولاً برای نواحی حساس مانند دور چشم، پیشانی، دور لب و دیگر نواحی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد که هم‌زمان با سایر مزایایی که برای پوست دارد، خون‌رسانی و میزان الاستینه و کشسانی را نیز افزایش می‌دهد، اما این ماده مزایای دیگری نسبت به تمامی موارد گفته شده دارد که در ادامه اشاره کردیم:

میزان اثرگذاری

این ماده اثر بسیار چشمگیری داشته و تمامی اثرات آن را می‌توانید بعد از گذشت 2 تا 5 روز مشاهده کنید. این روش نسبت به سایر روش‌های زیبایی در تعداد جلسات کمتری اثر خود را نمایان می‌کند.

میزان ماندگاری

مزوژل دارای هیالورونیک اسید با غلظت بالا است که سبب می‌شود به طور آهسته‌تر از اثرگذاری آن کم شود و به همین دلیل برای مدت طولانی‌تری به همان شکل با همان عملکرد باقی می‌ماند.

کم عارضه بودن ماده مزوژل

این روش بی‌عارضه است، اما از آنجایی که با تزریق به سطح پوست وارد می‌شود، بنابراین کبودی و سوزش را به همراه دارد که بر همین اساس آنها را جزء عوارض این روش بشمار آورده‌ایم.

کدام روش برای جوانسازی پوست بانوان بهتر است؟

مزوژل و مزوتراپی با یکدیگر یک تکنیک واحد هستند که بسیار با شرایط بدنی افراد تناسب داشته و همه اشخاص بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از آن استفاده کنند. توصیه این است که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هر یک از روش‌های زیبایی و درمان پوستی، با بهترین متخصص زیبایی دکتر پارسیان‌فر مشورت کنید، زیرا شاید یک روش موثرتر برای رفع مشکل شما وجود داشته باشد.

هایفوتراپی، سابسیژن و میکرونیدلینگ از دیگر روش‌های جوانسازی پوست هستند که هر یک نوعی کاربرد با نتایج متفاوت ارائه می‌دهند، اما اگر مزوتراپی با مزوژل را انتخاب کردید، با اطمینان و بدون دغدغه می‌توانید انتظارات خود را از سلامت و جوانی پوست برآورده کنید و بدون دغدغه و با اعتماد به نفس بالا در اجتماع حاضر شوید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *