دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

معرفی فیلر الانسه

مقدمه در مورد الانسه

الانسه (Ellanse) ساخت کشور هلند و شرکت سینکلر است. این فیلر در سال 2009 موفق به کسب CE معتبر اروپا گردید. این فیلر به شکل گسترده در اروپا و بسیاری کشورهای دیگر از جمله ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

الانسه Ellanse
الانسه Ellanse

این فیلر از دسته فیلرهای نیمه دائمی (Semi Permanent) و غیر هیالورونیک اسید است. ماده اصلی تشکیل دهنده این فیلر میکروسفرهای پُلی‌کاپرولاکتون (PLC) است که از فراورده‌ای سازگار با پوست و قابل جذب است که سال‌های متمادی در نخ‌های جراحی و نخ‌های لیفت مورد استفاده قرار گرفته است. این میکروسفرها در ژلی ساخته شده از کربوکسی متیل سلولز (CMC) معلق هستند.

کاربردهای الانسه

از جمله کاربردهای این ژل حجم دهنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع چین و چروک‌های سطحی، متوسط و عمیق پوست
  • درمان افتادگی پوست
  • فرم‌دهی صورت و برطرف کردن جای زخم و اسکار
  • تنظیم فرم بینی و گوش
  • برطرف کردن عدم تقارن در اجزای صورت

االانسه چگونه عمل میکند و چه کاربردی دارد؟

  1. بخش کربوکسی‌متیل‌سلولز مانند فیلرهای هیالورونیک اسید نقش حجم‌دهی را بر عهده دارد که کارکرد آن بلافاصله بعد از تزریق مشهود خواهد بود.
  2. کاربرد مهمتر این ژل تحریک کلاژن‌سازی و یا اصطلاحاً بیواستیمولیتری آن است که به واسطه جز پلی‌کاپرولاکتون صورت می‌گیرد و بسته به نوع ژل (S,M,L,E) یک تا 4 سال ادامه خواهد داشت. این ماده باعث بالا رفتن میزان کلاژن‌سازی پوست و در نتیجه برعکس کردن روند پیری می‌گردد.

مکانیسم عمل

جز کربوکسی‌متیل‌سلولز 12 هفته بعد از تزریق جذب می‌شود، درست زمانی که میکروسفرهای پلی کاپرولاکتون، پوست را برای تولید حداکثری کلاژن آماده کردند و ادامه عملکرد جز پلی کاپرولاکتون از افت نتیجه تزریق نه تنها پیشگیری می‌کند بلکه آن را بهبود می‌بخشد.

بر خلاف فیلرهای هیالورونیک اسید که بیشتر خاصیت پرکنندگی و حجم‌دهی دارند، عملکرد الانسه به وسیله تحریک فرآیند تولید کلاژن به شکل طبیعی در پوست است بنابراین الانسه فیلری است با قابلیت جوان‌سازی طبیعی پوست و در افراد با سن بالاتر گزینه ایده عالی است.

فواید ژل الانسه چیست؟

استفاده از ژل‌های الانسه برای تزریق دارای فواید متعددی است. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • داشتن خاصیت ارتجاعی بسیار عالی جهت پوست
  • ماندگاری بالا و امکان انتخاب سطح ماندگاری ژل
  • قابلیت جذب بالا توسط بدن و نتیجه کاملاً طبیعی
  • مشاهده حجم‌دهی بلافاصله بعد از تزریق و سرعت اثربخشی بالا

انواع مختلف الانسه

ژل الانسه یا همان فیلر الانسه در 4 دسته قرار می‌گیرد که ابتدای حروف آن‌ها حرف SMLE را تشکیل می‌دهد. SMLE نوع S یک ساله، نوع M دو ساله، نوع L سه ساله و نوع E چهار ساله است. بدین معنی که نوع S به مدت یک سال، نوع M به مدت 2 سال و نوع L به مدت 3 سال و نوع E به مدت 4 سال روند کلاژن‌سازی و بیواستیمولیتری را ادامه می‌دهند.

میزان ماندگاری ژل الانسه

ماندگاری ژل الانسه یکی دیگر از موارد مورد توجه متقاضیان است. با توجه به اینکه محصولات الانسه در چهار دسته گروه‌بندی می‌شوند و هر کدام ماندگاری مشخصی دارند، در ادامه میزان ماندگاری گروه‌های مختلف این محصول را جهت شناخت بیشتر ارائه کردیم. با توجه به تشخیص پزشک ممکن است از نمونه‌هایی که ماندگاری بالاتری دارد برای تزریق استفاده شود:

  1. Ellanse-S حدود 12 ماه
  2. Ellanse-M حدود 18 ماه
  3. Ellanse-L حدود 24 ماه
  4. Ellanse-E حدود 30 ماه

کاندید مناسب برای تزریق کیست؟

برای کسانی که نیاز به جوانسازی طبیعی صورت و پشت دستها دارند ژل الانسه می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد ولی برعکس کسانی که به دنبال تغییرات زیاد و اصطلاحاً Exaggerate شده در صورت هستند از تزریق این فیلر رضایت نخواهند داشت.

تزریق فیلر Ellansé در صورت
تزریق فیلر Ellansé در صورت

به شرط انتخاب کیس مناسب و مشاوره صحیح و نیز تکنیک درست تزریق، میزان رضایت از فیلر Ellanse بسیار بالا است.

سن مناسب برای تزریق ژل الانسه چه سنی است؟

ژل الانسه برای لیفت و پر کردن قسمت‌هایی از صورت که دچار افتادگی شده، لیفت شقیقه‌ها و رفع چروک‌های عمقی مناسب است؛ بنابراین، افرادی که سن بالایی دارند و با عوارض ناشی از افزایش سن روبرو شدن معمولاً به سراغ تزریق این محصول می‌روند؛ یعنی سن مناسبی که برای تزریق ژل در نظر می‌گیرد گرفته می‌شود، برای افراد بالای 21 سال است که نیاز به جوان‌سازی پوست یا فرم‌دهی صورت دارند.

آیا تزریق ژل الانسه برگشت پذیر است؟

ژل‌هایی که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند پس از تزریق در صورت عدم رضایت مشتری به راحتی با تزریق آنزیم هیالاز قابل تجزیه و برگشت‌پذیر هستند اما در صورتی که تزریق ژل الانسه را انجام داده باشید، امکان بازگشت چهره به قبل از مراحل تزریق وجود ندارد؛ بنابراین در این شرایط تأثیر مهارت پزشک نسبت به تزریق سایر فیلرها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید یک پزشک حرفه‌ای را برای انجام تزریق و فرم‌دهی صورت انتخاب کنید.

مناطق تزریق الانسه و تزریق در نواحی ممنوعه

تزریق در اغلب مناطق صورت امکان‌پذیر است از جمله گونه، خط خنده، شقیقه، چانه، زاویه فک و…

تزریق این فیلر در برخی مناطق صورت ممنوع است از جمله لب، خط اخم و اطراف چشم.

ژل الانسه
ژل الانسه

عوارض فیلر الانسه

هر پروسیجر زیبایی به موازات نتایج خوب می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد و برخلاف فیلرهای هیالورونیک اسید، در صورت بروز عارضه، آنزیمی برای تجزیه و از بین بردن این فیلر وجود ندارد بنابراین تزریق این فیلر باید توسط پزشک مجرب و با تسلط کامل به تزریق فیلر و رعایت اصول ایمنی مخصوص هر فیلر انجام گردد.

مقایسه ژل الانسه با ژل های اسید هیالورونیک

مواردی که افراد علاقه‌مند به تزریق ژل الانسه نسبت به آن توجه نشان می‌دهند مقایسه این ژل با ژل‌های اسید هیالورونیک است. در صورتی که قصد دارید این ژل را تزریق کنید، لازم است مواردی که در ادامه ارائه شده را به عنوان تفاوت‌های این دو ترکیب مد نظر داشته باشید:

  • با تزریق فیلر الانسه نیاز به 17 درصد مواد کمتری خواهید داشت. در صورتی که در مورد ژل‌های اسید هیالورونیک غیر حیوانی این موضوع وجود ندارد.
  • فیلرهای الانسه ماندگاری بالاتری دارند و همین موضوع موجب شده که متقاضیان آن‌ها را به جای ژل‌های اسید هیالورونیک انتخاب کنند.

توصیه و مراقبتهای جوانسازی با الانسه

اگر قصد دارید از ژل‌ الانسه برای جوان‌سازی پوستتان و جوان‌تر به نظر رسیدن استفاده کنید، مواردی که در ادامه ارائه شده را حتماً مد نظر داشته باشید:

  1. تا 24 ساعت بعد از درمان باید از استحمام گرم اجتناب کنید.
  2. تا مدت 24 ساعت بعد از درمان ورزش سنگین ممنوع است.
  3. تا 24 ساعت بعد از تزریق از مواد آرایشی در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  4. برای جلوگیری از کبودی در محل تزریق، از مصرف آسپرین و روان کننده خون قبل و بعد از درمان اجتناب کنید.

آیا ژل الانسه برای تزریق جای جوش مناسب است؟

اگر به دلیل آکنه جوش روی صورتتان جای اسکار و فرو رفتگی باقی مانده می‌توانید از ژل الانسه برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 27 عدد و میانگین امتیازها 4.4]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *