کلینیک دکتر پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

برداشتن چربی بوکال یا چربی دهانی

مقدمه

از نظر اصول زیبایی شناسی، صورت باید شکل V باشد یعنی گونه خارج‌تر از زاویه فک باشد و نیز گونه از زاویه فک مجزا باشد. یکی از عواملی که باعث گرد شدن صورت می‌گردد، وجود چربی بوکال یا همان بوکال فت پد هست. درآوردن این چربی به شکل‌گیری صورت V و نیز مجزا شدن گونه از ناحیه زیرگونه و اصطلاحا ایجاد کات گونه و نیز مشخص شدن زاویه فک کمک می‌کند.

جراحی بوکال فت یکی از عمل‌های رایج در چند سال اخیر است که برای زاویه سازی صورت انجام می‌شود.

حجم چربی بوکال حدود ۵ سی‌سی است، البته این حجم در افراد مختلف متفاوت و حتی در یک شخص نیز حجم برابر در دو طرف ندارد.

این چربی در دوران شیرخوارگی به مکیدن شیر توسط شیرخوار کمک می‌کند و در بزرگسالی تقریبا وظیفه خاصی برعهده ندارد و می‌توان برای زاویه سازی صورت، آن را تخلیه کرد.

برداشتن چربی بوکال یا چربی دهانی

جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که صورت گرد دارند و تمایل به زاویه سازی صورت و ایجاد کات گونه یا خط رژگونه دارند، می‌توان جراحی خارج کردن چربی بوکال را انجام داد.

عمل جراحی بوکال فت چگونه انجام می‌شود؟

در این عمل برش کوچکی از داخل دهان داده می‌شود و چربی بوکال که در زیر عضله بوکسینیتور است خارج می‌گردد.

آیا جراحی بوکال فت نیاز به بی‌هوشی دارد؟

خیر، این عمل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بی‌هوشی ندارد.

آیا جراحی بوکال فت درد دارد؟

خیر، همان طور که گفتیم این عمل با بی‌حسی موضعی و بدون هیچ گونه دردی انجام می‌شود.

آیا بعد از جراحی چربی دهانی، بیمار درد خواهد داشت؟

معمولا در چند روز اول بعد از عمل، درد مختصری وجود خواهد داشت که با مصرف مسکن مثل استاژل برطرف می‌گردد.

آیا محل برش و جراحی بر روی صورت دیده می‌شود؟

خیر، این برش از داخل دهان داده می‌شود و هیچ گونه آثاری از جراحی بر روی پوست دیده نمی‌شود.

آیا برای عمل خارج کردن چربی دهانی نیاز به بستری در بیمارستان است؟

خیر، این عمل نیاز به هیچ گونه بستری ندارد و فرد بلافاصله بعد از عمل، می‌تواند به فعالیت روزمره خود ادامه دهد.

آیا جراحی بوکال فت عوارض دارد؟

مثل هر عمل جراحی دیگر، این جراحی نیز می‌تواند عوارض داشته باشد از جمله تورم، کبودی، عفونت در محل و … ولی اگر توسط پزشک ماهر و مجرب انجام شود و بیمار مراقبت‌های بعد از عمل را انجام دهد، معمولا این جراحی بی‌خطر خواهد بود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که در انتخاب پزشک خود دقت نمایید.

آیا با رژیم غذایی می‌توان چربی بوکال را از بین برد؟

خیر، این چربی نسبت به رژیم غذایی کاملا مقاوم است و امکان حذف آن به وسیله رژیم وجود ندارد و تنها درمان آن، جراحی چربی بوکال است.

آیا بعد از جراحی محل عمل بخیه می‌شود؟

بله، بسته به میزان برش دو الی سه بخیه در محل عمل زده می‌شود و حدود یک هفته بعد کشیده می‌شود.

مدت زمان انجام جراحی بوکال فت چه مدت است؟

بسته به کیس این زمان متفاوت و از 20 دقیقه الی 50 دقیقه متغیر است.

آیا بعد از جراحی بوکال فت نیاز به استراحت در منزل است؟

خیر، عمل بوکال فت معمولاً دوره نقاهت زیادی ندارد و فرد بعد از جراحی می‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.

آیا من کیس مناسبی برای جراحی بوکال هستم؟

می‌توانید با ارسال عکس یا فیلم کوتاه باکیفیت از زاویه‌های مختلف صورت به واتس‌اپ به شماره 09303839919 مشاوره رایگان شوید. پزشک مشاور شما، تنها کسی هست که می‌تواند به شما بگوید نیاز به این جراحی دارید یا خیر.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.