19 99 383 930 98+ 945 200 26 21 98+

کلینیک دکتر پارسیان‌فر – نظام پزشکی ۱۰۹۳۱۶

پیشگیری از میگرن مزمن به وسیله بوتاکس

مقدمه‌ای در مورد میگرن

سردردهای میگرنی از کلافه کننده‌ترین و ناخوشایندترین سردردهایی است که یک شخص می‌تواند در زندگی تجربه کند. در صورتی‌ که شما دچار آن باشید یکی از راه‌های پیشنهادی جهت پیشگیری از سردرد، تزریق بوتاکس است.

تعریف میگرن مزمن بر اساس بیانیه انجمن بین‌المللی سردرد (IHS) این است که شما بیشتر از ۱۵ روز در ماه سردرد میگرنی داشته باشید و حدود ۳ ماه طول کشیده باشد.

درمان میگرن با بوتاکس

فواصل تزریق بوتاکس حدوداً هر سه ماه یکبار می‌باشد و تعداد نقاط تزریق بوتاکس ۳۱ نقطه می‌باشد. تزریق بوتاکس تخصصی میگرن حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و شروع اثر آن حدود ۴۸ ساعت بعد از تزریق و اوج اثر آن حدوداً ۱۰ تا ۱۴ روز بعد است و باعث کاهش فرکانس و شدت حملات میگرنی می‌گردد.

نکته خیلی مهم این است که بوتاکس برای میگرن با بوتاکس برای زیبایی از لحاظ محل‌های تزریق و دوز دارو کاملاً متفاوت است و حتماً باید به صورت تخصصی و توسط پزشک آشنا و مسلط به این تزریقات انجام شود.

آیا هر سردردی میگرن است؟

خیر، سردردها انواع مختلفی دارد از جمله کلاستر، تنشن و… که تعاریف آنها متفاوت است و تشخیص نوع سردرد بر عهده پزشک است.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در چه بیمارانی مناسب است؟

برای کسانی که داروهای معمول پاسخ مناسبی نمی‌دهند یا به هر دلیل تمایل به مصرف داروی خوراکی به مدت طولانی ندارند.

آیا نیاز به دریافت خدمات ما دارید؟ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید یا در واتس‌اپ یا تلگرام پیام بگذارید:
جردن
پیروزی