دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق ژل گونه

مقدمه

نقش گونه‌های زیبا در زیبایی چهره بر هیچکس پوشیده نیست اما همه افراد به شکل مادرزادی از این زیبایی برخوردار نیستند. حال بسیاری از افراد در سنین جوانی دارای گونه‌های زیبا هستند اما به مرور زمان با افزایش سن و کاهش کلاژن‌های پوستی، دچار افتادگی گونه و عدم زیبایی در این ناحیه می‌شوند. شاید این مورد چندین سال قبل، توجه بانوان را جلب نمی‌کرد اما امروزه خانم‌ها به رفع افتادگی گونه‌ها و برجسته‌سازی این ناحیه اهمیت زیادی می‌دهند. امروزه با وجود فیلرهای مختلف با تزریق ژل گونه، رسیدن به گونه زیبا و خوش فرم فقط یک رویا نیست.

گونه از دو بخش مهم تشکیل شده است:

  • ناحیه مالار که به اصطلاح به آن لپ میگوییم.
  • ناحیه قوس زایگوما که همان گونه است.

در گذشته سلیقه‌ها به سمت برجسته بودن ناحیه مالار یا داشتن لپ بود اما امروزه سلیقه‌ها تغییر یافته و به سمت داشتن قوس زایگوما یا گونه برجسته کشیده شده است.

Ogee curve یکی از پترن‌های تزریق گونه
Ogee curve یکی از پترن‌های تزریق گونه

تزریق ژل گونه، قواعد و قوانین خاص خود را دارد، هر چند می‌توان موقع تزریق تا حدودی سلیقه مراجعه کننده را در نظر گرفت.

یکی از نگرانی‌های مراجعین برای تزریق ژل گونه، کوچک شدن چشم بعد از تزریق است اما اگر این کار درست و طبق اصول انجام شود، جای هیچ نگرانی نیست و این اتفاق هرگز نمی‌افتد.

دلایل تزریق ژل به گونه

تکنیکهای تزریق ژل به دلیل میزان هزینه ارزان و نتیجه چشمگیر، طرفداران زیادی را در هر رده سنی به خود اختصاص داده است، اما جالب است بدانید که تزریق ژل گونه در این میان آمار خوبی را به خود اختصاص داده است و به عنوان بهترین سد در برابر افتادگ‌های گونه بشمار می‌رود. در واقع تزریق ژل به گونه دلیل خاصی نیاز ندارد و هر فردی که از فرم گونه‌های خود ناراضی باشد می‌تواند از این روش استفاده کند. اگر شما هم علاقه دارید که گونه‌های برجسته برای خود بسازید و لپ‌های خود را به یک عامل جذابیت در چهره برای خود تغییر دهید، بهتر است تزریق فیلر به گونه انجام دهید.

آیا نیاز به تزریق ژل گونه در تهران دارید؟ برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت می‌توانید با کلینیک زیبایی دکتر پارسیان فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

مزایای تزریق ژل گونه چیست؟

بسیاری از بانوان بعد از مراجعه به کلینیک زیبایی می‌پرسند مزیت تزریق فیلر به گونه برای ما چیست؟ شما هم این مورد را می‌دانید که با افزایش سن به مرور زمان، سطح کلاژن پوست کاهش یافته و به همین دلیل پوست به طور مداوم به سمت پیری حرکت می‌کند. حتی اگر جزو افرادی باشید که به پوست خود رسیدگی می‌کنند، باز هم این روند پیری پوست را طی می‌کنید.

مهمترین مزیت تزریق ژل به گونه این است که سبب کشیدگی پوست در این ناحیه شده و کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کند و همین امر سبب می‌شد که یک راه پیشگیری کننده برای افتادگی پوست و پیری شدید باشد. در ادامه به سایر مزایای این تکنیک زیبایی اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت:

  • برجسته‌سازی گونه‌ها
  • کوتاه بودن زمان انجام تکنیک
  • به مراقبت و گذراندن دوره نقاهت نیازی ندارد.
  • دارای ماندگاری بالا (به نوع فیلر انتخابی بستگی دارد).
  • تکنیک تزریق ژل به گونه ایمن بوده و به بافت پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.
  • در صورت عدم رضایت و یا پشیمانی قابلیت کاهش حجم و یا تخلیه کامل فیلر از گونه‌ها وجود دارد.

نحوه تزریق ژل به گونه چگونه است؟

همه بانوان و آقایان باید این مورد را در نظر داشته باشند که قبل از انجام هر روش زیبایی باید با بهترین دکتر زیبایی مشورت کنید زیرا پزشک باید متوجه انتظارات شما شود. ابتدایی‌ترین مرحله این است که پزشک، نواحی مورد نیاز برای تزریق ژل در ناحیه گونه‌ها را علامت‌گذاری کرده که قرینگی بهم نریزد. همچنین در همین مرحله بیحسی موضعی استفاده می‌کند و در صورتی که فرد آستانه درد پایینی داشته باشد، از بیحسی تزریقی برای او استفاده می‌کنند.

در مرحله بعدی فیلر را به میان بافت‌های پوست تزریق کرده و فضاهایی که به شکل نقطه خالی ایجاد می‌شود را پر می‌کنند. بعد از اینکه فیلر به گونه‌ها تزریق شد، با ماساژ آرام و مخصوص فرم‌دهی نهایی را انجام می‌دهند.

این کار با بی‌حسی کامل و بدون درد انجام می‌شود.

چه افرادی نباید به گونه های خود ژل تزریق کنند؟

  • خانمهایی که در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارند.
  • افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند.
  • اشخاصی که دارای بیماری‌های خود ایمنی هستند و ممکن است بدن آنها شروع به مقابله با فیلر تزریقی کند.

از کدام نواحی میتوان گونه را برجسته کرد؟

از شقیقه، مالار زیگوماتیک و زیر مالار می‌توان گونه را برجسته کرد.

نواحی برجسته کردن گونه
نواحی برجسته کردن گونه

از چه ژلهایی برای حجم دهی گونه استفاده میشود؟

برای تزریق گونه می‌توان از ژلهای هیالورونیک اسید مثل ژوویدرم، بلترو، تیوسیال، رستیلن، استایلیج، پرفکتا، الاینا، رووفیل، نورامیس و سایر برندها استفاده کرد. همچنین از ژل‌های غیر هیالورونیک اسید مانند الانسه، رادیز، فیس تم و سایر برندها نیز می‌توان استفاده کرد.

میزان حجم تقریبی برای تزریق گونه چقدر است؟

این میزان در افراد مختلف متفاوت است اما میانگین برای یک تزریق طبیعی 2 تا 3 سی‌سی و برای تزریقی که کاملاً دیده شود 4 تا 6 سی‌سی است.

پترن تزریق گونه
پترن تزریق گونه

آیا برای تزریق گونه میتوان از چربی استفاده کرد؟

بله. اگر به اندازه کافی چربی داشته باشید، میتوان با تکنیک صحیح انجام داد تا نتیجه عالی بگیرید.

آیا میتوان همزمان با تزریق ژل گونه بوتاکس زیر چشم انجام داد؟

پاسخ این سوال مثبت است زیرا تزریق بوتاکس با این روش هیچگونه تداخلی ندارد. همچنین تزریق ژل به گونه قابلیت انجام همزمان با تزریق ژل لب، تزریق ژل بینی و یا حتی لیزر موهای زاید را دارد.

مدت زمان انجام تزریق ژل گونه چقدر است؟

این کار بین 20 تا 30 دقیقه انجام می‌شود.

چه زمانی نتیجه تزریق ژل به گونه مشخص میشود؟

تزریق ژل گونه در دسته روشهایی قرار دارد که حدود 70 درصد از نتیجه، بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است. نتیجه نهایی حدود یک هفته بعد به طور کامل قابل مشاهده است. برای داشتن نتیجه خیلی خوب باید نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. آب باعث می‌شود که بافت فیلر گوله و سفت نشود و به همان حالت اولیه باقی بماند.

آیا تزریق ژل گونه عوارض دارد؟

عوارضی چون کبودی، خونریزی در ناحیه تزریق و تورم و کمی درد در روش تزریق ژل به گونه طبیعی بوده که حداکثر یک هفته بعد برطرف می‌شود.

عارضه دیگر گلوله شدن ژل است که اگر تزریق با تکنیک درست و ژل استاندارد انجام شود، اتفاق نمی‌افتد.

عارضه بعدی افتادگی گونه است که کاملاً به مهارت پزشک و تکنیک تزریق وابسته است بنابراین تزریق توسط پزشک مجرب و با تکنیک درست این عارضه را نخواهد داشت.

از عوارض دیگر، عفونت و آلرژی است که بیشتر به دلیل استفاده از ژلهای ارزان قیمت چینی که در شرایط غیر استاندارد و با عدم رعایت اصول استریلیتی تولید می‌گردند اتفاق می‌افتد.

اگر از فرم گونه رضایت نداشتیم یا دچار عارضه شدیم آیا قابل درمان است؟

خوشبختانه پاسخ به این پرسش بله است البته به شرط اینکه از فیلر استاندارد استفاده شده باشد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل گونه چیست؟

  • در صورت مشاهده کبودی کمپرس سرد کنید یعنی یخ را بگذارید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید.
  • به مدت 24 تا 48 ساعت از نوشیدن مایعات و غذاهای خیلی گرم و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • روزانه چند بار محل تزریق را با پماد تجویزی توسط پزشک معالج چرب کنید.
  • از ماساژ شدید منطقه تزریق خودداری نمایید.
  • در صورتی که در منطقه تزریق یا مناطق مجاور درد شدید یا تغییر رنگ پوست احساس کردید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

هزینه تزریق ژل گونه چقدر است؟

هزینه تزریق کردن ژل به گونه بستگی به برند ژل، میزان ژل مورد نیاز برای تزریق و دستمزد پزشک بستگی دارد. برای دریافت هزینه می‌توانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان فر در تهران به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق ژل

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 18 عدد و میانگین امتیازها 4.9]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *