دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی است که آقایان و بانوان با آن تا حدودی آشنایی دارند، اما پزشکان دریافتند که با استفاده از تزریق بوتاکس می‌توان سردردهای میگرنی را بهبود بخشید. در این میان مشاهده می‌شود که برخی افراد بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی گفتند که سردرد و گرفتگی در این ناحیه را دارند. در این مقاله بررسی کردیم که علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

سردرد بعد از تزریق بوتاکس

سردردهای میگرن که بعد از تزریق بوتاکس به طور ناگهانی احساس می‌شوند، برای کاندید تزریق بوتاکس بسیار ناخوشایند بوده و به مرور زمان شخص را اذیت می‌کنند. برای درک موضوع سردرد بعد از بوتاکس به طور دقیق و معین، باید با مکانیسم اثرگذاری بوتاکس آشنا شوید.

در تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

بوتاکس که دارای ماهیتی سمی از بوتولینوم است، بر روی عضلات تأثیر بسیاری گذاشته که البته این مورد به برند آن نیز بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده، رفع چین و چروک پوست صورت، گردن و حتی روی دست است، اما این ماده سمی بر ریلکس شدن عضلات نیز تاثیر دارد.

بوتاکس به میزان خاصی عضله مورد نظر را فلج کرده و تا حدودی از کار می‌اندازد و این به دلیل قطع تعاملات پروتئینی در عضلات است. سم بوتولینوم تمامی اسپاسم‌های عضلات را برطرف کرده و دردهای میگرنی را برای مدت زمان چندین ماهه از بین می‌برد و همچنین بعد از تکرار فرآیند تزریق بوتاکس به طور مداوم، تا حدودی این معضل را درمان خواهد کرد.

بوتاکس علاوه بر رفع چروک پوست، سبب سردرد بعد از بوتاکس می‌شود.
بوتاکس علاوه بر رفع چروک پوست، سبب سردرد بعد از بوتاکس می‌شود.

چرا بعد از بوتاکس سردرد میگیریم؟

برخی از خانم‌ها و آقایان بعد از تزریق بوتاکس به ناحیه پیشانی با درد‌های خفیف ناگهانی مواجه هستند یا دردهای میگرنی آنها به طور کامل برطرف نشده است. این دردها خفیف بوده و ممکن است حتی تا 2 هفته ابتدایی در برخی مواقع با فرد همراه شوند. آمارها نشان می‌دهند، تعداد این دسته افراد اندک بوده و اکثریت افراد از تزریق بوتاکس صورت و پیشانی خود راضی هستند.

حال بر اساس تحقیقات سه دلیل برای ایجاد سردرد بعد از بوتاکس شناخته شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

انقباض عضله تحت درمان

درد در هر ناحیه از پوست حتی در پیشانی، به هنگام بروز ناخود آگاه با انقباضاتی همراه هستند. این انقباضات به مرور زمان، خود به تنهایی مقداری درد را برای شخص در ناحیه سر به وجود می‌آورند.

خطای تکنیکی تزریق

گاهی بعضی افراد به دلیل پرداخت هزینه‌های کمتر برای تزریق بوتاکس به پزشکان بی‌تجربه و یا حتی مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند. در این حالت ممکن است که هنگام تزریق، به طور اشتباه سوزن با استخوان جلوی پیشانی برخورد و درد شدید را در همان زمان و حتی تا یک ماه آینده به همراه خواهد داشت.

درجه خلوص ماده تزریقی

اگر مقدار بسیار کمی ناخالصی در ماده تزریقی وجود داشته باشد، میزان ایمن بودن این روش کاهش یافته و دردهای مداوم در ناحیه پیشانی را به وجود می‌آورد و سبب سردرد بعد از بوتاکس می‌شود.

استرس و اضطراب

یکی از عوامل مهم ایجاد سردرد بعد از تزریق بوتاکس این است که فرد قبل از تزریق این ماده به خصوص برای اولین بار، با استرس زیادی مواجه هست. برخی اشخاص در ارتباط با بوتاکس اطلاعات کامل و درست ندارند و به همین دلیل از تزریق بوتاکس به نواحی صورت هراس دارند. برای رفع این استرس به بهترین کلینیک برای تزریق بوتاکس در تهران مراجعه کنید.

مصرف دخانیات

مصرف سیگار و قلیان تا حدودی در تمامی روش‌های زیبایی اثر گذاشته و عوارضی را برای فرد به وجود می‌آورد.

درمان سردردهای بعد از بوتاکس چیست؟

اگر با سردرد بعد بوتاکس مواجه شدید، این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. متخصص زیبایی علت پیدایش این سردرد را تشخیص داده و بهترین راه کار درمانی را برای زیباجو انتخاب می‌کند. برای درمان سردردهای بعد از بوتاکس یکی از روش‌های زیر در نظر گرفته می‌شود:

مصرف دارو

اولین مرحله تجویز داروهای مسکن خانواده استامینوفن است که برای رفع سردرد استفاده می‌شوند. معمولاً بعد از استفاده حدود یک تا دو روز از این دارو، سردردها به طور کل رفع می‌شود.

کاهش دوز بوتاکس

در برخی مواقع به شما پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از سردرد بعد از بوتاکس، میزان دوز تزریقی این ماده را کاهش دهید.

جایگزینی ماده تزریقی

گاهی متخصص زیبایی به شما پیشنهاد می‌دهد که به جای بوتاکس، از داکسیفی برای رفع چین‌و‌چروک و سردردهای میگرنی استفاده کنید.

کمپرس یخ

یکی از روش‌های بهبود سردردهای میگرنی بعد از بوتاکس، استفاده از کمپرس یخ است. توجه داشته باشید که کمپرس سرد را بر روی پوست نفشارید.

بهتر است برای بهبود و درمان سردرد بعد از بوتاکس، کاری را به طور خودسرانه انجام ندهید و باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. به این مورد نیز توجه داشته باشید که در صورت مواجهه با سردرد، پیشانی خود را محکم و با فشار ماساژ ندهید که عوارض ناخوشایندی به وجود نیاورید.

آیا سردرد بعد از بوتاکس نشانه مسمومیت است؟

همان‌طور که علت سردرد بعد از بوتاکس در متن مقاله توضیح داده شد، باید بدانید که در دسته علائم مسمومیت بعد از بوتاکس قرار ندارد. علائم مسمومیت بعد از تزریق بوتاکس، شامل مشکلات تنفسی، ضعف عضلانی، تاری دید، گرفتگی صدا است.

آیا سردرد بعد از بوتاکس تشدید میشود؟

پاسخ این سوال منفی است، زیرا بوتاکس با از کار انداختن اعصاب برخی عضلات، سردرد های مختلف را بهبود می‌بخشد. افرادی که دارای سردردهای میگرنی هستند، معمولاً بعد از تزریق بوتاکس، کاهش این سردردها را تجربه می‌کنند.

چه زمانی بعد از بوتاکس میتوان انتظار سردرد داشت؟

سردردهایی که مرتبط با تزریق بوتاکس باشد، معمولاً تا 24 ساعت بعد از تزریق ظاهر می‌شوند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 3.5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *