دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

چه عواملی باعث افزایش تاثیر بوتاکس میشوند؟

این روزها بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های درمانی و زیبایی شناخته می‌شود که افراد زیادی به دنبال ایجاد تغییرات مثبت مانند از بین بردن چین و چروک صورت خود و افزایش تاثیر بوتاکس هستند.

تزریق بوتاکس با محدودیت‌هایی همراه است، به عنوان مثال تاثیرات آن به صورت موقت است و نیاز است تا افراد پس از گذشت چند ماه، دوباره اقدام به تزریق بوتاکس کنند، به همین دلیل شاید افراد زیادی به دنبال راهکارهایی برای افزایش تاثیرات بوتاکس باشند، تا بتوانند فواصل بین تزریق را افزایش دهند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ترکیب شیمیایی از سم بوتولینوم است. این سم، یک سم خطرناک است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. در ترکیبات بوتاکس از سم غیرفعال شده بوتولینوم استفاده شده که خطرناک نیست. زمانی که بوتاکس به برخی از نقاط بدن از جمله صورت تزریق می‌شود، کمک می‌کند تا عضلات به صورت موقت فلج شوند و از حالت انقباض خارج شوند.

گاهی دلیل به وجود آمدن چین و چروک‌های صورت، انقباض عضلات صورت است که پس از تزریق بوتاکس برطرف خواهد شد، به عنوان مثال خط اخم که معمولاً بر روی پیشانی به وجود می‌آید، به دلیل انقباض عضلاتی است که به سمت میان پیشانی کشیده می‌شوند. تزریق بوتاکس می‌تواند باعث شود تا عضلات به حال اولیه خود برگردند و خطوط اخم موجود بر روی پیشانی نیز از بین برود. همچنین درمان میگرن با بوتاکس نیز انجام می‌شود.

چرا گاهی بوتاکس تاثیرات مثبت ایجاد نمیکند؟

دلایل بسیاری هستند که باعث می‌شوند تا بوتاکس تاثیرات مورد انتظار فرد را ایجاد نکند، به عنوان مثال:

  • نوع پوست افراد یکی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد بوتاکس است.
  • نوع چروک‌های پوستی تاثیر زیادی بر میزان عملکرد بوتاکس دارد.

به طور کلی چروک‌های پوستی در دو دسته قرار می‌گیرند: چروک‌های پویا و چروک‌های استاتیک.

نوع پوست بر کاهش یا افزایش تاثیر بوتاکس اثر می‌گذارد
نوع پوست بر کاهش یا افزایش تاثیر بوتاکس اثر می‌گذارد

چروکهای پویا

چروک‌های پویا همان چروک‌هایی هستند که بر اثر تغییر شکل عضلات صورت ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال خطوط اخم و لبخند را می‌توان به عنوان چروک‌های پوستی پویا معرفی کرد. معمولا چروک‌های پویا ممکن است در تمام سنین ایجاد شوند، زیرا اغلب آنها به دلیل انقباضات نامناسب پوست اتفاق می‌افتند.

تزریق بوتاکس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر چین و چروک‌های پویا داشته باشد و تا حد زیادی باعث از بین رفتن آنها شود.

چروکهای استاتیک

چروک‌های استاتیک، بر اثر افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی پوست اتفاق می‌افتد و با تغییر شکل عضلات صورت ارتباط زیادی ندارد. تزریق بوتاکس نمی‌تواند تاثیر زیادی بر چروک‌های استاتیک داشته باشد و معمولاً برای از بین بردن این چروک‌ها، درمان‌های دیگری مانند تزریق ژل و فیلر توصیه می‌شود.

آیا نیاز به تزریق بوتاکس در تهران دارید؟ برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت میتوانید با کلینیک دکتر پارسیان‌فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

تاثیر غلظت بوتاکس بر عملکرد آن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث افزایش تاثیر بوتاکس شود و بر میزان عملکرد بوتاکس تاثیر داشته باشد، درصد غلظت آن است. در بسیاری از موارد ممکن است کلینیک‌های زیبایی غیر معتبر یا آرایشگاه‌ها برای کاهش مصرف بوتاکس آن را رقیق کنند. در چنین مواردی تاثیر بوتاکس به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

توصیه می‌شود پیش از اقدام به تزریق بوتاکس حتماً به کلینیک معتبر مراجعه کنید و از کیفیت و غلظت بوتاکس تزریقی اطمینان حاصل کنید.

تزریق درست بوتاکس

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند میزان عملکرد و تاثیرگذاری تزریق بوتاکس را افزایش دهد، تزریق درست و مناسب آن است. بسیار مهم است که تزریق بوتاکس در ناحیه مناسب و با میزان مناسب انجام شود. پزشک متخصص و با تجربه می‌تواند میزان تاثیر بوتاکس را دو چندان کند.

در برخی از موارد دیده می‌شود به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی پزشک، پس از تزریق بوتاکس، تاثیرات مورد نظر ایجاد نمی‌شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی نیز شود.

دقت داشته باشید که عمل‌های زیبایی یکی از مواردی هستند که می‌توانند گاهی به جای ایجاد اثرات مثبت بر چهره افراد، باعث ایجاد تغییرات منفی شود که برخی از آنها موقت و برخی دیگر دائمی هستند. به همین دلیل باید به این مورد مهم توجه داشته باشید که تنها در صورت نیاز، اقدام به انجام عمل‌های زیبایی مانند تزریق بوتاکس کنید.

تزریق بوتاکس را باید در یک کلینیک معتبر و توسط یک پزشک متخصص انجام دهید تا از ایجاد عوارض جانبی تا حد زیادی پیشگیری کنید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق بوتاکس

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *