دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

پاک کردن تتو با لیزر

مقدمه

در گذشته روش‌های متفاوتی برای پاک کردن تتو وجود داشت که اغلب این روش‌ها با ریسک و خطر بالای اسکار همراه بود. امروزه با استفاده از روش‌های نوین از جمله لیزر می‌توان با کمترین ریسک این کار را انجام داد. اختصاصی‌ترین لیزر برای پاک کردن تتو، کک و مک و لک لیزر Nd yag Q switch است.

لیزر چگونه تتو را پاک میکند؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری شاهد تتو و خالکوبی‌های ریز و یا درشت بر روی بخش‌های مختلف بانوان و آقایان هستیم. در گذشته تاتو میان مردم باب نبود و اما امروزه در میان همه رده‌های سنی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، اما گاهی فرد از لحاظ روحی در موقعیت مناسبی قرار ندارد و یا به هر دلیلی دیگری از طرح تتوی خود پشیمان یا خسته می‌شود و علاقمند است که به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان تاتو را پاک کند.

شاید تا چندین سال قبل، این مورد امکان‌پذیر نبود اما خبر خوب این است که با پیشرفت تکنولوژی و دانش پزشکی، دستگاه لیزر کیو سوئیچ این فرآیند را به بهترین شکل ممکن، امکان‌پذیر کرده است.

پاک کردن تتو با لیزر در تهران
پاک کردن تتو با لیزر در تهران

ماهیت پاک کردن تتو با لیزر اینگونه است که لیزر، رنگدانه‌ها را با استفاده از پرتو نور با فرکانس بالا از بین می‌برد. تاتوها معمولاً به رنگ مشکی هستند و جالب است بدانید که رنگدانه‌های مشکی به طرز شگفت انگیزی، طول موج‌های ساطع شده از دستگاه لیزر را جذب کرده و آن را به رنگدانه‌های ساده جهت پاک شدن تبدیل می‌کند. رنگ‌های دیگر تتو نظیر آبی، طوسی یا قرمز با استفاده از لیزر با سرعت بیشتری پاک می‌شوند.

باید به یاد داشته باشید که وسعت تتو و خالکوبی در پاک شدن آن بسیار مهم است و به همین دلیل بهتر است که ابتدا با متخصص پوست و زیبایی در اینباره مشورت کنید تا هم از روند پاک شدن تتو مطلع شوید و هم بهترین روش را برای پاک کردن تتوی خود برگزینید.

تعداد جلسات برای پاک کردن تتو چند جلسه است؟

بسته به میزان رنگدانه باقی مانده در تتو و عمق آن تعداد جلسات متفاوت است ولی معمولاً برای رسیدن به نتیجه دلخواه 3 تا 5 جلسه نیاز است. فاصله متداول بین جلسات حدود یک ماه است.

آیا پاک کردن تتو با لیزر درد دارد؟

پاک کردن تتو با لیزر با درد همراه نیست زیرا از بیحسی استفاده می‌شود اما بسیاری از افراد اظهار دارند که حذف لیزر در چند دقیقه انجام می‌گیرد. البته این مدت زمان مربوط به هر جلسه است. میزان دردی که ممکن است از پاک کردن با لیزر ایجاد شود، با میزان درد تاتو زدن در ابتدای کار قابل قیاس نیست زیرا این شدت بسیار کمتر است.

آیا دوران نقاهت دارد؟

خیر، معمولاً مقدار مختصر التهاب و قرمزی و در موارد نادر زخم در محل ایجاد می‌شود که التهاب حداکثر 24 ساعت و زخم چند روز بعد بهبود می‌یابد.

نتیجه استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو

گاهی برخی افراد دارای تتوهای بسیار ریز بر سطح پوست خود هستند اما از آن مدل خسته یا منصرف شده‌اند. تتوها در ابعاد کوچک با میزان پالس کمی از بین خواهد رفت و به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند. به طور کلی بعد از پایان هر جلسه، شما کمرنگ شدن تتوی خود را مشاهده خواهید کرد. ممکن است که شما در حین انجام کار، کمی درد و سوزش در ناحیه تتوی مورد نظر احساس کنید که می‌توانید برای رفع این موضوع از پماد بیحس کننده همانند پمادهای بیحسی که برای لیزر موی زائد استفاده می‌کنید، بهره ببرید. ناگفته نماند که پزشک شما نیز در صورت لزوم برایتان از بیحسی استفاده می‌کند.

لیزر به طور کامل می‌تواند تتوهای موجود از سطح پوست را پاک کند. لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌های پاک کردن تاتو است.

عوارض پاک کردن تتو با لیزر

شاید برای شما هم سوال شده باشد که پاک کردن تتو با لیزر چه عوارضی برای پوست دارد؟ لیزر یک روش غیرتهاجمی و کم عارضه نسبت به روش‌های جراحی پوست است. البته برخی افراد ترجیح می‌دهند که به جای لیزر، روش درم ابریژن را جایگزین کنند، اما باید بدانید که لیزر درمانی برای پاک کردن تتو عارضه خاصی برای شما یا پوست شما به همراه ندارد زیرا پالس‌های انتقالی وسیع و مضر نیستند. تنها عارضه ناخوشایند این روش، ایجاد اسکار است که به همین دلیل باید برای پاک کردن تتو با لیزر به بهترین متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

مراقبتهای قبل و بعد پاک کردن تتو

  1. در صورتی که سابقه ابتلا به تب خال مکرر دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. محل لیزر شده را دستکاری نکنید.
  3. به مدت 48 ساعت آرایش نکنید.
  4. 48 تا 72 ساعت از تماس با آفتاب جداً خودداری نمایید. در صورت تماس با آفتاب از حجم مناسب ضد آفتاب فیزیکال یا مینرال هر 2 ساعت استفاده نمایید.
  5. در صورتی که بعد از لیزر دچار ترشح از ناحیه درمان، تورم یا درد گردیدید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه نمائید.
  6. استحمام 24 ساعت پس از لیزر بلامانع است اما از کشیدن لیف به ناحیه تحت درمان خودداری کنید و تا آنجا که ممکن است از آب سرد یا ولرم استفاده نمایید.
  7. کرم‌ها و پمادهای تجویزی را به طور منظم استفاده نمایید.
  8. در صورت عدم انجام مراقبت‌های کافی از پوست لیزر شده، احتمال ایجاد عوارضی همچون اسکار، افزایش یا کاهش پیگمان (رنگ) پوست، عفونت محل درمان، قرمزی طولانی مدت پوست افزایش خواهد یافت.

برای پاک کردن تتو چه کار کنیم؟

برای پاک کردن تتو با لیزر در تهران میتوانید با کلینیک زیبایی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

مشاهده نمونه کارهای پاک کردن تتو

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *