دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی به دست

تا چندی پیش زمانی که از چین و چروک صحبت می‌شد، اولین چیزی که به ذهن همه خطور می‌کرد، چین و چروک صورت بود اما امروزه بانوان و گاهی اوقات آقایان به چین و خطوط روی دست نیز توجه بسیاری دارند که با تزریق چربی به دست برطرف میشود. دست‌ها یکی از اندام‌هایی هستند که پیری و یا شادابی را به شدت به نمایش می‌گذارند و می‌توانند اعتماد به نفس اشخاص را کاهش دهند.

امروزه روش‌های متعددی مانند میکرونیدلینگ برای ایجاد جوانسازی پوست روی کار آمده است که برخی از آنها برای از بین بردن پیری پوست دست نیز کاربرد دارند. پوست دست تحت عوامل بسیاری در کوتاه‌ترین زمان و زودتر از سایر نواحی به پیری دچار می‌شود اما تکنیک تزریق چربی به دست تحولی بزرگ در زمینه رفع این مشکل ایجاد کرده است.

مزایارفع پیری – رفع حالت استخوانی دست – از بین بردن چروکهای دست – پنهان کردن رگهای پوست دست
دوران نقاهت2 تا 3 روز
هزینههزینه معقول و نسبتاً پایین
تزریق چربی به دست

چرا پوست دست به تزریق چربی نیاز دارد؟

دست‌ها از هر اندام دیگری در معرض مواد شوینده و آلودگی‌ها قرار دارند. این عوامل نیز بر سایر دلایل افزوده شده و شما به مرور زمان شاهد چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای بر سطح دست خود خواهید بود. بعضی افراد تنها به زیبایی و جوانی صورت خود اهمیت می‌دهند و زمانی به دست خود توجه می‌کنند که بهبود کار سخت و دشوار خواهد بود. حال تزریق چربی به دست چگونه جوانی را ایجاد می‌کند؟ تزریق چربی چه تاثیری بر پوست دست‌ها دارد؟

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با جزئیات این تکنیک اطلاعات مفیدی کسب کنید و اعتماد به نفس و زیبایی را در کوتاه‌ترین زمان به دست‌های خود بازگردانید.

آیا نیاز به تزریق چربی به دست در تهران دارید؟ برای دریافت نوبت یا اطلاعات بیشتر با شماره 09303839919 تماس بگیرید.

تزریق چربی به دست چیست و چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی یکی از روش‌های ایجاد جوانسازی پوست که امروزه برای نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود و کاربرد خوبی دارد. در این روش، دیگر از فیلر و مواد غیر طبیعی برای ایجاد جوانی و از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه از چربی اندام‌هایی نظیر اطراف شکم، پهلو و نواحی ران بدن فرد برداشته و به نواحی مورد نیاز پوست دست تزریق می‌کنند. تزریق چربی به دست مانند تزریق چربی به صورت هیچگونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی‌کند و به علاوه نتایج فوق‌العاده و تاثیرگذاری دارد.

چربی از نواحی گفته شده با استفاده از سوراخ‌های کوچک برداشته می‌شوند که جای آنها اصلاً روی بدن باقی نمی‌ماند، اما نکته مهم این است که چربی برداشته شده از بدن به طور مستقیم قابل تزریق به پوست نیست و باید خالص‌سازی شود. چربی بعد از خالص‌سازی، از هرگونه خون و مواد دیگر پاک می‌شود و سپس با استفاده از کانولا به پشت دست تزریق می‌گردند کانولا سوزنی بسیار ظریف است که برای تکنیک تزریق چربی کاربرد دارد.

تزریق چربی به دست در تهران
تزریق چربی به دست در تهران

بعد از اینکه تزریق چربی به دست انجام شد، باید فرم‌دهی توسط پزشک انجام شود تا سطح پوست یکدست شود و چین و چروک‌ها در تمامی نواحی به طور یکنواخت از بین بروند.

با استفاده از تکنیک تزریق چربی به دست می‌توانید این ناحیه را تا حدودی حجیم کنید و چین و چروک‌ها را از بین ببرید و همچنین بعد از انجام این تکنیک دیگر هیچ رگی از پشت دست شما به فرم برجسته و بیرون زده، باقی نمی‌ماند. تزریق چربی به باسن نیز به همین شکل انجام می‌گیرد و تمامی مراحل تقریباً مشابه با این روش می‌باشد.

تزریق چربی به دست چه مزایایی دارد؟

در تزریق چربی به دست از هیچ ماده خارجی استفاده نمی‌شود و چربی را از بافت بدن خود فرد خارج می‌کنند بنابراین دارای خطر برای فرد نیست و در مقابل، مزایای زیادی به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. جوانسازی پوست دست
  2. عدم ایجاد واکنشهای آلرژیک
  3. ایجاد نتایج طبیعی برای دستها
  4. رفع چین و چروک پنهان‌سازی رگهای دست

تزریق چربی به دست برای چه افرادی مناسب است؟

  • این روش برای تمامی افرادی که به دنبال رفع پیری و حجیم‌سازی پپوست دست خود هستند، مناسب است. همچنین افرادی که در اثر چروک‌های پوست دست خود دچار کاهش اعتماد به نفس شده‌اند، می‌توانند از این تکنیک بهره ببرند و شادابی و طراوت را برای دستهای خود به طور مجدد ایجاد کنند.
  • برخی افراد به حالت دست خود علاقه ندارند و از اینکه به عنوان مثال دست‌های استخوانی دارند و یا رگ‌هایشان از پشت پوست دست مشخص است، ناراضی هستند که این اشخاص کاندید بسیار مناسبی برای انجام تزریق چربی به دست هستند.
  • اشخاصی که پا به سن گذاشته‌اند و در دوره میانسالی قرار دارند.
  • خانم‌هایی که در سطح پوست دست خود دارای لکه‌های قهوه‌ای کمرنگ هستند با تزریق چربی و کشیدگی پوست دست، تمامی این لکه‌ها را به راحتی از بین می‌برند.
  • اشخاصی که دارای مقداری چربی در نواحی شکم، پهلو و یا سایر نواحی گفته شده داشته باشد زیرا نمی‌توان از چربی شخص دیگری استفاده کرد.
  • کسانی که از دخانیات کمتری استفاده می‌کنند و یا اصلا از سیگار و قلیان استفاده نمی‌کنند، بهترین گزینه برای انجام این روش هستند.

تزریق چربی به پشت دست چقدر طول میکشد؟

انجام این کار به مدت زمان زیادی نیاز ندارد اما باید در نظر داشته باشید که فرآیند برداشت چربی نیز خود نیازمند یک زمان است و بر این کار افزوده می‌گردد. اکثر افراد هنگام تزریق چربی به صورت از این تکنیک استفاده می‌کنند که ممکن است بر زمان کل انجام فرآیند تاثیرگذار باشد.

ماندگاری تزریق چربی به دست چقدر است؟

زمانی که افراد برای اولین بار تزریق چربی به دست انجام می‌دهند، بعد از گذشت 5 تا 6 ماه نیاز به تمدید دارند، اما اگر دومین مرتبه تزریق باشید، بین بازه 3 تا 6 سال ماندگاری دارد. این مدت زمان ماندگاری در برخی افراد تا 8 سال نیز مشاهده شده است. به طور کل نمیتوان بیان کرد که دقیقاً چند سال ماندگاری دارد زیرا این مورد به شرایط بدنی و رعایت‌های شما نیز بستگی دارد. رژیم‌های سخت غذایی، چربی تزریق شده به دست را نیز از بین می‌برند.

تزریق چربی به دست چقدر درد دارد؟

قبل از اینکه تزریق کردن چربی به دست انجام شود، پزشک ناحیه پشت دست را بیحس کرده و دیگر هنگام انتقال چربی احساس درد نخواهید کرد. بسیاری از افراد به انجام این روش علاقمند هستند اما از درد آن میترسند که دانستید که بر خلاف تصور ذهنی شما با این مسئله همراه نیست.

تزریق چربی به دست همزمان با تزریق به نواحی دیگر

شما می‌توانید به طور همزمان به بسیاری از اندام‌های خود تزریق چربی انجام دهید که البته این مسئله به میزان چربی برداشت شده بستگی دارد. به این معنا که آیا بدن شما ظرفیت برداشت و استخراج چه مقدار چربی را دارد. شما می‌توانید تزریق چربی به دست را همزمان با تزریق چربی به صورت، تزریق چربی به چانه و تزریق چربی به ساق پا و یا سایر قسمتهای بدن انجام دهید.

بعد از تزریق چربی به دست نباید مرطوب کننده بزنیم؟

زمانی که شما از این روش استفاده می‌کنید، تا چندین روز ابتدایی نباید پوست دست خود را ماساژ دهید و همچنین کرمهای مرطوب کننده و یا سایر موارد بهداشتی، از طریق منافذ باز امکان عبور دارند و بهتر است تا 10 روز از این کرم‌ها استفاده نکنید. جالب است بدانید که تزریق چربی به دست، مقداری از خشکی پوست را از بین می‌برد و ممکن است که شما مانند گذشته نیاز به استفاده از مرطوب کننده نداشته باشید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق چربی

قبل از تزریق چربی به دست چه اقداماتی لازم است؟

هنگامی که شما برای انجام یک تکنیک زیبایی اقدام می‌کنید، باید نکات مهم قبل و بعد از انجام آن را بشناسید. به طور کلی بهتر است تا دستورات مهم و لازم را قبل از انجام تزریق چربی به دست رعایت کنید:

  • بهتر است حدود دو هفته قبل از انجام این روش، مصرف سیگار و قلیان خود را کاهش دهید.
  • اگر داروی رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، مدتی قبل از تزریق چربی، با مشورت پزشک مصرف دارو را قطع کنید.
  • سعی کنید که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید تا پوست دست خود را قبل از انجام تکنیک برای ایجاد لکه‌ها تحریک نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به دست

نباید بعد از تزریق چربی به دست، سطح پوست را فشار یا ماساژ دهید. حتی سعی کنید که تا 10 روز به هیچ فردی در ملاقات دست ندهید، تا ناگهانی یک فشار ناخواسته به دست شما وارد نشود.

تا چندین روز ابتدایی که تزریق چربی به دست با التهاب رو به رو است میتوانید برای رفع آن از کمپرس سرد استفاده کنید. البته برای این مورد باید پزشک شما اجازه دهد. بنابراین از انجام آن به طور خودسرانه خودداری کنید.

به مدت ده روز بعد از تزریق چربی به دست بهتر است که از رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید و یا استحمام با آب گرم نیز انجام ندهید. همچنین از انجام ورزش سنگین خودداری کنید و از دستکش یا باند کشی استفاده نمایید.

اگر قرار است که کاشت ناخن انجام دهید و از UV استفاده کنید، حتماً این کار را قبل از انتقال چربی به دست انجام دهید. این اشعه به طور مستقیم در چندین روز بعد از تزریق، ممکن است که اثر منفی و نامطلوب ایجاد کند.

تا یک هفته داروهای تجویز شده را ادامه دهید و مایعات زیادی بنوشید.

آیا تزریق چربی به دست عوارض دارد؟

تزریق چربی به دست مانند سایر روش‌های زیبایی، مثل تزریق ژل لب عوارض خفیفی دارد که طی 2 تا 3 روز بعد از بین می‌روند و به همین دلیل به عنوان یک عارضه خطاب نمی‌گردند. به عنوان مثال مواردی چون تورم، کبودی خفیف، خونریزی از ناحیه تزریق را بعد از تزریق چربی به دست مشاهده می‌کنید که برخی از این موارد برای بعضی افراد پیش نمی‌آید، یعنی شخصی که تزریق چربی دست انجام داده و هیچ کبودی و خونریزی نداشته باشد. تمامی این موارد بسیار طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد.

هزینه تزریق چربی به دست چقدر است؟

هزینه تزریق چربی دست برای افراد متفاوت است زیرا مقدار چربی برداشته شده و تزریق شده برای هر فرد یکسان نیست. برای اطلاع از هزینه تزریق چربی به دست با کلینیک زیبایی دکتر پارسیان‌فر با بیش از 15 سال سابقه با شماره 09303839919 تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 نظر

  • ناشناس گفت:

    سلام ، یه سوال داشتم اینکه ماندگاری چربی روی دست چقدر زمان میبرد ؟

  • سهیلا گفت:

    سلام. قیمت تزریق چربی به یک دست چقدر است؟