دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه یکی از روش‌های زیبایی صورت است که هم مورد استفاده خانم‌ها و هم آقایان قرار می‌گیرد. بسیاری از بازیگران و افراد معروف از این تکنیک زیبایی برای اصلاح فرم چانه استفاده می‌کنند. عواملی مانند افزایش سن و کاهش وزن افراد و بسیاری موارد دیگر، باعث شل شدن و افتادگی پوست در ناحیه چانه و گردن می‌گردد که کاهش اعتماد به نفس را برای افراد به همراه دارد و با تزریق چربی به چانه رفع می‌شود. در این مقاله در رابطه به تمامی جزئیات نحوه برداشت و تزریق چربی به چانه اشاره کردیم.

آشنایی با تزریق چربی به چانه

تزریق چربی چانه یکی از تکنیک‌های زیبایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از زنان و مردان قرار گرفته و محدودیتی برای استفاده ندارد. در این روش زیبایی چربی از نواحی مورد نظر مانند ران، شکم و یا سایر نواحی برداشت و بعد از پاکسازی از خونابه‌ها به ناحیه چربی تزریق می‌شود. با استفاده از این روش، چانه را زاویه‌دار و فک را تا حدودی کشیده‌تر می‌کنند تا تناسب با سایر بخش‌های صورت ایجاد شود.

برای تزریق چربی به چانه در تهران با ما به شماره 09303839919 تماس بگیرید.

مراحل تزریق چربی به چانه چگونه است؟

تزریق چربی به چانه برای زاویه سازی صورت یا اصلاح زوایای صورت توسط پزشک زیبایی انجام می‌شود. در ابتدا چربی اشباع شده، از قسمت‌هایی از بدن مانند بازو، ران و بقیه قسمت‌های بدن استخراج می‌شود و سپس چربی توسط دستگاه مخصوص تصفیه گردیده و بعد از بی‌حسی موضعی توسط کانولا یا سوزن‌های مخصوص به ناحیه چانه تزریق می‌گردد. برخی افراد ترجیح می‌دهند که به طور هم‌زمان تزریق چربی به گونه نیز انجام دهد تا به یک‌باره تغییرات ظاهری خوبی برای خود ایجاد کنند و یک دوران نقاهت را سپری کنند.

مزایای تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه در تهران مانند دیگر روش‌های زیبایی مانند تزریق فیلر به چانه باعث زاویه سازی صورت می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر دارای مزایایی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تزریق چربی به چانه، طبیعی بودن این فرآیند است و بعد از تزریق چربی صورت دارای فرم طبیعی و یک دست است.

دومین مزیت تزریق کردن چربی به چانه، غیر تهاجمی بودن این تکنیک است، زیرا از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود و واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر است. به ندرت دیده شده که چربی تزریق شده به چانه پس زده شود.

تزریق چربی به چانه در تهران
تزریق چربی به چانه در تهران

این تکنیک به دلیل وجود سلول‌های بنیادی در چربی‌های تزریق شده، نسبت به روش‌های تزریق ژل به چانه تأثیر بهتری دارد.

فاصله مراجعه برای ترمیم به دلیل ماندگاری و دوام بالا، طولانی‌تر است و نیاز نیست که مانند تزریق کردن ژل به چانه با فاصله کوتاهی برای ترمیم مراجعه کنید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی به چانه

رعایت برخی نکات بعد از تزریق چربی به چانه باعث می‌شود که روند بهبودی سرعت بیشتری بگیرد و نتیجه بهتری برای بیمار به وجود آید. رعایت این مراقبت‌ها حدود 50% بر دوام و ماندگاری نتیجه این روش تاثیر خواهد داشت.

  • توصیه‌های پزشک در مورد نحوه قرار گرفتن سر در زمان خواب را مورد توجه قرار دهید. خوابیدن به صورت طاق باز مانع از حرکت چربی و عدم تقارن می‌شود.
  • از فشار آوردن و ماساژ دادن محل تزریق چربی تا چند مدت خودداری کنید.
  • به مدت 7 روز از رفتن به محیط‌هایی با دمای بالا مانند سونا، استخر آب گرم و جکوزی خودداری کنید، زیرا این محیط‌ها باعث تحلیل چربی و حرکت کردن آنها می‌شوند.
  • در صورت داشتن رژیم غذایی خاص، توصیه می‌شود برای بهبود نتیجه تزریق چربی با مشورت پزشک به مدت محدود این رژیم‌ها را کنار بگذارید و تغذیه عادی داشته باشید.
  • به مدت 10 روز مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع است.
  • در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کردید یا همچنان استفاده میکنید به مدت 2 هفته مصرف این داروها را با مشورت پزشک قطع کنید. در صورت نیاز به مصرف برخی داروها حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • مصرف مایعات را برای بهبود وضعیت پوست زیاد کنید. مصرف مایعات فرم‌گیری بهتری را حاصل می‌کند.
  • میزان حرکت فک و چانه در روزهای ابتدایی بعد از تزریق چربی به چانه در میزان ماندگاری آن تاثیر خواهد داشت. این عضو به دلیل فعالیت زیادی که در زمان حرف زدن و غذا خوردن دارد، ماندگاری چربی در این عضو کمتر است. با رعایت نکات یاد شده ماندگاری این عمل زیبایی بیشتر است.

آیا تزریق چربی به چانه عوارض دارد؟

تزریق چربی به چانه با توجه به اینکه فرآیند نیمه تهاجمی است باید توسط متخصص زیبایی انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. از جمله عوارض طبیعی این تکنیک زیبایی عبارتند از وجود تورم، سوزش التهاب و کبودی در محل تزریق که با رعایت برخی نکات و توصیه‌های پزشک بعد از یک هفته از بین می‌روند.

از دیگر عوارض تزریق چربی به چانه که به دلیل اشتباهات و عدم مراجعه به متخصص ممکن است بروز کند، بروز عفونت در محل تزریق به دلیل عدم رعایت بهداشت، گلوله ماندن چربی در چانه، آسیب به بافت‌های مجاور محل تزریق و عدم تفارن در زاویه سازی به دلیل عدم تسلط پزشک نیز از عوارض شدیدی هستند که با مراجعه به یک پزشک خوب می‌توان از بروز هر یک جلوگیری کرد. عدم توجه به نکات یاد شده، نه تنها باعث از بین رفتن اعتماد به نفس مجدد، بلکه باعث افزایش هزینه‌های بیمار نیز می‌شود.

کاندید مناسب برای تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه که تا حدودی نیمه تهاجمی است برای برخی افراد مناسب بوده و بعضی اشخاص نیز نباید آن را انجام دهند:

  • بازه سنی برای تزریق چربی به چانه بین 18 سال تا 65 سال است، بنابراین اگر در این رده سنی قرار دارید و به انجام این روش علاقمند هستید، می‌توانید آن را انجام دهید.
  • تزریق چربی به چانه برای افرادی که که دارای بیماری‌های قلبی و زمینه‌ای هستند توصیه نمی‌شود. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید به پزشک خود اطلاع دهید و این موضوع را از ایشان مخفی نکنید.
  • تزریق چربی به چانه برای افرادی که چانه کوچک و نامتقارن دارند، توصیه می‌شود.
  • افرادی که به هر دلیل دچار عدم تقارن در ناحیه فک شدند و یا به صورت مادرزادی دارای فک نامتقارن هستند گزینه مناسبی برای تزریق چربی به چانه هستند.

نتیجه تزریق چربی به چانه چه زمانی مشخص میشود؟

نتیجه تزریق چربی به چانه بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است و به همین دلیل است که خانم‌ها بسیار طرفدار این روش هستند، اما در نظر داشته باشید برای دیدن نتیجه بهتر لازم است یک هفته صبر کنید و نکات مراقبتی را به دقت انجام دهید.

برای تزریق چربی به چانه چکار کنیم؟

برای تزریق چربی به چانه در تهران با دکتر پارسیان فر با بیش از 15 سال سابقه به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در تلگرام یا واتس‌اپ پیام دهید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *