دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی زیر چشم

مقدمه

از رایج‌ترین نواقص ظاهری که باعث کاهش زیبایی فرد می‌شود، گودی و کبودی زیر چشم است. گودی و فرورفتگی زیر چشم به مرور زمان اعتماد به نفس بانوان را کم کرده و در نهایت سبب می‌شود تا کمتر در جمع‌ها و میهمانی‌ها حاضر شوند. امروزه برای برطرف‌سازی عدم تناسب زیبایی در این ناحیه از روش تزریق چربی زیر چشم استفاده می‌کنند.

نواقص زیبایی شناختی زیر چشم شامل گودی، تیرگی، چین و چروک و… است. هر کدام از این نواقص علت و یا علت‌های زمینه‌ای متفاوتی دارند و بر اساس علت زمینه‌ای درمان این مشکلات، متفاوت است.

تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی از آن دسته پروسیجرها است که می‌تواند در درمان بسیاری از علل زمینه‌ای از جمله گودی، تیرگی و چین و چروک موثر باشد.

تزریق چربی زیر چشم چگونه انجام میشود؟

در تزریق چربی زیر چشم، حجم مورد نیاز توسط پزشک معالج مجرب تخمین زده می‌شود و پس از تزریق ماده بی‌حسی، تحت بی‌حسی کامل چربی از منطقه قابل برداشت مثل شکم، پهلو، خارج ران، داخل ران و… استخراج می‌گردد و پس از آماده‌سازی به زیر چشم تزریق می‌گردد.

این روش درمانی به صورت کلی در 3 مرحله انجام می‌شود:

  1. برداشت سلول‌های چربی: در این مرحله با تشخیص متخصص زیبایی، ناحیه‌ای برای برداشت چربی از بدن فرد انتخاب می‌شود. چربی مورد نظر معمولاً از ناحیه شکم و یا ران با بیحس کردن آن ناحیه، توسط سرنگ‌های مخصوص به میزان لازم از بدن برداشته می‌شود و در این زمان پزشک دقت دارد که سلول‌های چربی دچار آسیب نشوند. احتمال این مورد وجود دارد که در محل برداشت چربی مقداری التهاب و کبودی ایجاد شود که به مرور زمان از بین می‌رود و جای نگرانی وجود ندارد.
  2. آماده‌سازی سلول‌های چربی: سلول‌های چربی برداشته شده از بدن توسط دستگاه سانتریفیوژ از مواد زائد و ناخالصی جداسازی شده و آماده تزریق به زیر چشم می‌شود.
  3. مرحله تزریق به زیر چشم: در این مرحله ابتدا اطراف محل تزریق برای کاهش درد با استفاده از بیحسی موضعی نیز بیحس می‌شود. بعد از پاکسازی و استریل نواحی زیر چشم، چربی‌های آماده‌سازی شده توسط سرنگ‌های نازکی به نام کانولا طی چند مرحله به نقاط مورد نیاز تزریق می‌شود. میزان تزریق چربی مقداری بیشتر از میزان مورد نیاز است به این دلیل که مقداری از چربی جذب بدن می‌شود. زیباجویان بعد از تزریق می‌توانند تغییر به وجود آمده در زیر چشم را ببینید و از نتایج آن لذت ببرند.

مزایای تزریق چربی به زیر چشم

برخی از مزایای این کار عبارتند از:

  1. بزرگترین مزیت این روش این است که به دلیل اینکه چربی تزریق شده به زیر چشم از بدن شخص برداشته می‌شود، امکان ایجاد حساسیت و آلرژی برای فرد وجود ندارد.
  2. امروزه افراد زیباجو بیشتر مایل هستند که نتیجه تکنیک‌های زیباسازی صورت را بتوانند بلافاصله تا حدودی مشاهده کنند. این روش در همان لحظه نتایج را تا حدودی برای افراد نمایان خواهد کرد.
  3. در این روش جوانسازی، چربی تزریق شده با محل تزریق، پیوند برقرار کرده و امکان پس زدن آن وجود ندارد.
  4. این تکنیک جوانسازی صورت، امکان انجام همزمان با سایر روش‌های زیباسازی مانند تزریق فیلر و … را دارا می‌باشد.

آیا برای تزریق چربی نیازی به جراحی و برش پوست است؟

خیر، تزریق از طریق سوراخ بسیار کوچکی به اندازه نوک سوزن و به وسیله ابزار خاصی به نام میکروکانولا انجام می‌شود و نیازی به هیچ گونه برش و یا بخیه نداریم.

آیا نیاز به تزریق چربی زیر چشم در تهران دارید؟ برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در تلگرام و واتس‌اپ پیام ارسال کنید.

آیا تزریق چربی به زیر چشم درد دارد؟

خیر، از ابتدا تا انتهای این کار به وسیله بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و کاملاً بدون درد و گاهی با دردی مختصر و قابل تحمل است.

آیا تزریق چربی زیر چشم نیاز به بیهوشی دارد؟

خیر، تزریق کردن چربی زیر چشم، با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌گردد.

چه میزان چربی برای تزریق به زیر چشم مناسب است؟

به طور کلی باید بیان کرد که نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که چه میزان چربی برای افراد مناسب است زیرا گودی زیر چشم و مشکلات این ناحیه در افراد، متفاوت از یکدیگر است. گاهی اشخاص با تزریق مقدار کمی چربی مشکلشان رفع می‌شود اما در برخی مواقع فرد نیاز به چندین سی‌سی چربی برای تزریق دارد.

مدت زمان تزریق چربی به زیر چشم

مدت زمان تزریق چربی به زیر چشم با توجه به میزان چربی مورد نیاز برای هر فرد، متفاوت بوده و بین 1 تا 3 ساعت به طول می‌انجامد.

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟

چربی که از بدن برای روش‌های جوانسازی برداشته می‌شود، بعد از مدت زمان زیادی توسط بدن جذب می‌شوند اما فاکتورهای مختلفی در میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی وجود دارد. سرعت جذب چربی در نقاط مختلف بدن متفاوت است، به عنوان مثال چربی تزریق شده در خط خنده به دلیل تحرک بیشتر عضلات سریعتر از دیگر نقاط جذب بدن خواهد شد. از دیگر موارد میزان ماندگاری به نوع مهارت پزشک در تزریق و وارد کردن سلول‌های چربی سالم به محل تزریق است.

به طور کلی میزان ماندگاری تزریق چربی زیر چشم ممکن است بین چند ماه تا چند سال با توجه به شرایط بدنی فرد، مهارت پزشک، لایف استایل فرد و مراقبت‌های بعد تزریق متفاوت باشد. حدود 30 تا 50 درصد چربی پیوند شده و ماندگاری دائم خواهد داشت، بنابراین با تکرار تزریق این ماندگاری بیشتر می‌شود.

برای جوانسازی زیر چشم تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق چربی معمولاً مزایای بیشتری نسبت به تزریق ژل دارد از جمله اینکه به واسطه سلول‌های بنیادی موجود در چربی، علاوه بر حجم‌دهی در جوانسازی زیر چشم نیز نقش به سزایی خواهد داشت. همچنین چربی را می‌توان سطحی‌تر نیز تزریق کرد و از آن برای پوشاندن عروق سطحی و یا سیاهی زیر چشم کمک گرفت.

تزریق چربی به زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم

از مزایای دیگر تزریق چربی زیر چشم نسبت به تزریق ژل، طبیعی بودن چربی است و چون چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود احتمال واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد.

مزیت دیگر تزریق چربی این است که معمولاً با حجم زیاد در دسترس است.

مزیت آخر تزریق چربی به زیر چشم نسبت به تزریق ژل مقرون به صرفه بودن آن از نظر هزینه تمام شده است.

در چه کسانی از تزریق ژل به جای چربی استفاده میشود؟

در کسانی که حجم مناسب چربی برای برداشت نداشته باشند و نیز کسانی که تمایل به تحمل پروسه برداشت چربی را ندارند و به دنبال روشی ساده‌تر و سریع‌تر هستند.

آیا تزریق چربی به زیر چشم دارای محدودیت سنی است؟

تزریق چربی زیر چشم دارای محدودیت سنی نیست و تمامی افراد بالای 20 سال می‌توانند از این روش استفاده کنند.

تزریق چربی زیر چشم برای چه افرادی مناسب نیست؟

تزریق کردن چربی زیرچشم برای افراد زیر مناسب نیست:

  • خانم‌های باردار و شیرده از انجام تزریق چربی به زیر چشم بپرهیزند.
  • این روش درمانی برای برخی افراد که دارای عفونت فعال مانند تبخال دارند توصیه نمی‌شود.
  • افرادی برای ابتلا به برخی بیماری‌های قلبی مجبور به مصرف رقیق کننده خون مانند آسپرین هستند و با عدم مصرف این دارو ممکن است دچار مشکل شوند، این درمان به آنها توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های خود ایمنی هستند، بهتر است از این تکنیک استفاده نکنند.
  • افرادی که چربی مناسب برای تزریق ندارند و فرایند برداشت چربی برای آنها قابل تحمل نیست، توصیه می‌شود از تزریق ژل زیر چشم به جای تزریق چربی استفاده کنند.

عوارض تزریق چربی زیر چشم

مانند هر عمل جراحی کوچک، تزریق چربی زیر چشم می‌تواند عوارضی داشته باشد که در صورت انجام به صورت علمی، اصولی و توسط پزشک مجرب ریسک این عوارض به حداقل کاهش خواهد یافت، از جمله این عوارض می‌توان به تورم و کبودی در ناحیه تزریق، عفونت، گلوله شدن چربی که در صورت رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک و انجام تزریق با تکنیک درست این عوارض به حداقل کاهش خواهد یافت، اشاره کرد.

مراقبتهای قبل از تزریق چربی زیر چشم

قبل از اینکه بخواهید چربی به زیر چشم خود تزریق کنید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • در صورت داشتن سابقه بیماری خاص، به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری نمایید و روز قبل از تزریق، در صورت مصرف وارفارین، با مشورت پزشک معالج آن را قطع نمایید.
  • در صورت داشتن سابقه تب خال مکرر به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • دو تا سه روز قبل از تزریق، مصرف سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
  • در صورت مصرف داروی خاص نظیر داروهای قلبی و …. به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی زیر چشم

بعد از تزریق کردن چربی زیر چشم باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از رفتن به سونا و جکوزی به مدت یک ماه خودداری کنید.
  • بعد از تزریق چربی زیر چشم، نوشیدن مایعات به میزان فراوان توصیه می‌شود.
  • از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید و سولار بعد از انجام این کار خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از تزریق از فعالیت‌های سنگین و ورزش سنگین خودداری کنید.
  • تورم و کبودی در منطقه تزریق طبیعی است و در 24 تا 48 ساعت اول از کمپرس سرد و سپس گرم استفاده نمایید. تورم زیر چشم گاهی تا 4 هفته نیز ادامه می‌یابد و اصلاً نگران کننده نیست.
  • بعد از تزریق به صورت منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • درد مختصر در ناحیه تزریق طبیعی است. در صورت داشتن درد شدید بعد از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید. میزان درد به اندازه کم بعد از تزریق طبیعی است.
  • به مدت 48 ساعت بعد از تزریق برای خوابیدن سر خود را رو به بالا نگه دارید و به پهلو نخوابید. برای خوابیدن از بالش‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده کنید.

توضیحات دکتر پارسیان فر در مورد تزریق فیلر زیر چشم

در این کلیپ، جناب آقای دکتر پارسیان‌فر در مورد تزریق فیلر زیر چشم توضیح دادند.

هزینه تزریق چربی زیر چشم چه قدر است؟

هزینه تزریق چربی بستگی به میزان تزریق چربی دارد.

برای تزریق چربی زیر چشم چه کار کنیم؟

برای تزریق چربی زیر چشم در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در تلگرام و واتس‌اپ پیام ارسال کنید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق چربی

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 17 عدد و میانگین امتیازها 4.8]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 نظر

  • مهدیس گفت:

    درود جناب دکتر. هزینه تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟

  • زهرا گفت:

    سلام جناب دکتر
    آیا خودتان بررسی و معاینه میکنید که تزریق چربی زیر چشم انجام دهم یا تزریق ژل؟

    • مدیریت گفت:

      سلام وقت بخیر.
      بله. ابتدا میزان چربی شما و برخی موارد دیگر را بررسی میکنیم و سپس مشخص میکنیم که تزریق چربی انجام دهید یا ژل.
      برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت لطفاً با کلینیک ما به شماره ۰۹۳۰۳۸۳۹۹۱۹ تماس بگیرید.
      با تشکر