دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

بوتاکس را می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی معرفی کرد که طرفداران زیادی دارد. بوتاکس می‌تواند برای درمان چین و چروک‌های پوستی، درمان برخی از بیمارها مانند سردردهای میگرنی و موارد درمانی و زیبایی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، اما موردی که باید به آن توجه داشت این است که تمام افراد نمی‌توانند از بوتاکس استفاده کنند، زیرا ممکن است برای آنها عوارضی داشته باشد.

چه زمان نباید بوتاکس کرد؟

به طور کلی ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که باعث شود تا افراد نتوانند از بوتاکس استفاده کنند، اما پیش از هر چیز کسانی که قصد دارند تا با تزریق بوتاکس عیوب صورت خود را برطرف کنند، باید به این مورد توجه داشته باشند که حتما در زمان مناسب اقدام به تزریق بوتاکس کنند.

به عنوان مثال برخی از افراد به اشتباه پیش از شرکت در یک مراسم مهم تصمیم می‌گیرند تا با تزریق بوتاکس چهره بهتری داشته باشند اما این تصمیم اشتباه است زیرا در اغلب موارد افراد پس از تزریق بوتاکس با تغییرات منفی در چهره خود مواجه می‌شوند، که شاید برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و اعتماد به نفس آنها را کاهش دهد. اثرگذاری و نمایان شدن تاثیرات بوتاکس به چندین روز زمان نیاز دارد. در نتیجه به هیچ وجه زمانی که قرار است در یک مراسم مهم شرکت کنید، اقدام به تزریق بوتاکس نکنید.

بهتر است اگر تصمیم به تزریق بوتاکس با هدف زیبایی دارید، بر طبق یک برنامه زمانبندی مناسب اقدام کنید، تا تاثیرات بوتاکس به طور طبیعی نمایان شود.

آیا تزریق بوتاکس برای همه مناسب است؟
آیا تزریق بوتاکس برای همه مناسب است؟

در صورت نیاز ضروری بوتاکس کنید

به طور کلی تمام عمل‌های زیبایی و درمانی با عوارضی هرچند کم، همراه هستند. تزریق بوتاکس نیز مانند سایر روش‌های درمانی و زیبایی ممکن است عوارض خاصی برای افراد ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که تنها در صورت نیاز ضروری اقدام به تزریق بوتاکس کنید. گاهی نیز ممکن است برخی از افراد با داشتن مشکلات بسیار کم، اقدام به تزریق بوتاکس کنند و در نهایت با نتایج منفی مواجه شوند.

قبل از انجام بوتاکس می‌توانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان فر به صورت رایگان مشورت کنید.

نداشتن آلرژی

برخی از افراد ممکن است نسبت به برخی از داروهای شیمیایی آلرژی داشته باشند. اگر از حساسیت‌های دارویی خود با خبر هستید، حتما پزشک خود مطلع کنید. گاهی نیز ممکن است با توجه به نوع آلرژی، پزشک شما تشخیص دهد که نمی‌توانید از بوتاکس استفاده کنید.

گاهی نیز ممکن است پزشک با تست مقدار کمی مواد بوتاکس بر روی پوست شما از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کند و سپس اقدام به تزریق کامل کند.

بوتاکس برای خانم های باردار

یکی از گروه‌هایی که نمی‌توانند اقدام به تزریق بوتاکس کنند، خانم‌های باردار هستند. گفته می‌شود تاکنون موردی دیده نشده که تزریق بوتاکس بر روی جنین تاثیرات منفی داشته باشد، زیرا که بسیاری از خانم‌ها در حالی که باردار بوده‌اند اما هنوز از بارداری خود مطلع نبوده‌اند، اقدام به تزریق بوتاکس کرده‌اند و خوشبختانه مشکلی برای جنین ایجاد نشده است، اما به طور کلی نیاز است تا برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی برای جنین، در دوران بارداری بوتاکس تزریق نشود.

بوتاکس و داروهای رقیق کننده خون مصرف

گروه دیگری که در تزریق بوتاکس با محدودیت مواجه هستند، افرادی هستند که دارای‌های ضد انعقاد و رقیق کننده خون مصرف می‌کنند. تزریق بوتاکس برای این افراد ممکن است با عوارض بسیار زیادی همراه باشد. در نتیجه توصیه می‌شود که پیش از تزریق بوتاکس حتما پزشک خود را مطلع کنید.

گاهی نیز ممکن است پزشک تصمیم بگیرد تا برای مدت زمان مشخصی مصرف داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده را قطع کند و سپس اقدام به تزریق بوتاکس کند.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف

گفته می‌شود گاهی ممکن است در صورتی که فرد دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد، پس از تزریق بوتاکس با مشکلات جدی مواجه شود، در نتیجه اگر می‌دانید که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستید، از تزریق بوتاکس جدا خودداری کنید.

اگر بیماری خاص دارید بوتاکس نکنید

گاهی نیز ممکن است ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص باعث شود تا فرد پس از تزریق بوتاکس با عوارض جدی مواجه شود. به همین دلیل بهتر است اگر مبتلا به بیماری خاص هستید، از تزریق بوتاکس خودداری کنید و یا پیش از تزریق حتما پزشک خود را مطلع کنید.

به طور کلی نیاز است که تزریق بوتاکس با هدف زیبایی را نباید به عنوان یک اجبار پذیرفت. توصیه می‌شود تنها در صورت نیاز و با هدف درمان برخی از مشکلات جدی مانند درمان سردرد میگرنی، اقدام به تزریق بوتاکس کنید.

برای تزریق بوتاکس چه کار کنیم؟

برای انجام بوتاکس در تهران می‌توانید به کلینیک تخصصی زیبایی ما مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره 02126203015 یا 09303839919 تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 نظر

  • ناشناس گفت:

    سلام من رقیق کننده خون میخورم چطوری باچه روشی بوتاکس انجام بدم؟

    • مدیریت گفت:

      سلام وقت بخیر
      مصرف رقیق کننده خون منع مطلق برای تزریق بوتاکس نیست. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کلینیک ما به شماره 09303839919 تماس بگیرید.