چگونه تورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس را درمان کنیم؟

امروزه تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی است که تزریق آن در طی یک عمل بسیار ساده و سرپایی انجام می‌شود. به طور کلی تزریق بوتاکس دارای عوارض بسیار کمی است، اما با این حال ممکن است در برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس عوارضی مانند کبودی در ناحیه تزریق نمایان شود.

روش های درمان تورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس

عارضه کبودی در ناحیه تزریق، یک عارضه رایج است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا پس از چند روز و رعایت دستورالعملی که توسط پزشک صادر می‌شود، کبودی پوست در ناحیه تزریق به طور کامل از بین خواهد رفت.

دلیل تورم و کبودی پس از تزریق بوتاکس چیست؟

به طور معمول زمانی که هر شئ خارجی وارد بدن می‌شود، بدن یک واکنش تهاجمی نشان می‌دهد که البته کاملا طبیعی است. زمانی که بیمار برای تزریق بوتاکس اقدام می‌کند، بدن به ورود سوزن و تزریق واکنش نشان می‌دهد.

زمانی که سوزن وارد پوست می‌شود، ممکن است بسیاری از مویرگ‌ها دچار آسیب شوند و این آسیب با خونریزی همراه باشد. خونریزی که در زیر پوست اتفاق می‌افتد، ممکن است پس از گذشت چند ساعت و یا چند روز باعث ایجاد کبودی شود که اغلب برای افراد احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

تا حد زیادی می‌توان گفت که ایجاد کبودی پس از تزریق بوتاکس به مهارت پزشک و نوع سوزنی که برای تزریق استفاده می‌شود بستگی دارد. به همین دلیل ما در کلینیکمان برای کاهش تورم و خون‌مردگی پس از تزریق از سوزن‌های بسیار نازک استفاده کنیم، تا میزان آسیب به مویرگ‌ها کمتر شود.

چگونه از بروز التهاب و کبودی پوست پس از تزریق بوتاکس پیشگیری کنیم؟

تنها راهکاری که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید تا حد زیادی از بروز کبودی و التهاب پس از تزریق بوتاکس پیشگیری کنید، این است که در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک دقت داشته باشید، زیرا این مورد بسیار مهم است و می‌تواند به شما کمک کند تا عمل زیبایی خود را با عوارض کمتری انجام دهید.

چگونه کبودی و التهاب پوست را پس از تزریق بوتاکس کاهش دهیم؟

اگر پس از تزریق بوتاکس در ناحیه تزریق دچار التهاب و کبودی شدید، نیاز است تا با رعایت موارد زیر به بهبود آن کمک کنید:

از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید

دقت داشته باشید که مصرف داروها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، می‌توانند یکی از عوامل تشدید میزان التهاب و کبودی پوست باشند. در نتیجه توصیه می‌شود برای درمان سریع کبودی ناحیه تزریق بوتاکس، از مصرف داروهایی مانند آسپرین، مواد غذایی حاوی ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای کاهش التهاب و کبودی پوست، استفاده از کمپرس سرد است. تنها کافی است که کمپرس سرد را در چندین ساعت در روز بر روی پوست خود قرار دهید. استفاده از کمپرس سرد تا حد زیادی می‌تواند باعث کاهش درد نیز شود.

از فعالیت سنگین خودداری کنید

زمانی که شما فعالیت بدنی بسیار بالا داشته باشید، به میزان زیادی گردش خون در بدن افرایش پیدا می‌کند و ممکن است باعث شود تا کبودی و تورم در ناحیه تزریق بیشتر شود و روند ترمیم با سرعت کمتری انجام شود. به همین دلیل نیاز است تا پس از تزریق بوتاکس، به مدت چند روز بیشتر استراحت داشته باشید و فعالیت بدنی خود را کاهش دهید.

از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنید

نوشیدنی‌های حاوی الکل این قابلیت را دارند که باعث شوند تا عروق خونی از حد نرمال بزرگتر شوند، به همین دلیل ممکن است میزان کبودی و التهاب در ناحیه تزریق بیشتر شود.

از مصرف مواد غذایی حاوی نمک خودداری کنید

همانطور که می‌دانید نمک می‌تواند فشار و گردش خون را به شدت بالا ببرد. زمانی که فشار خون بالا باشد، احتمال خونریزی مویرگ‌ها در ناحیه تزریق افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه بهتر است تا چند روز پس از انجام تزریق بوتاکس، از مصرف مواد غذایی شور و حاوی نمک خودداری کنید.

نیاز است تا به این مورد توجه داشته باشید که تورم و التهاب ناشی از تزریق بوتاکس یک عارضه موقتی است و بعد از چند روز از بین خواهد رفت، اما با رعایت برخی از موارد می‌توان تا حد زیادی از بروز کبودی و التهاب پوست پیشگیری کرد. همچنین می‌توان سرعت ترمیم بافت و رفع کبودی را سرعت بخشید.

[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 4.5]