دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق ژل چانه

مقدمه

زیبایی صورت یکی مهمترین اهداف خانم‌ها و آقایان در دنیای امروزه است که اغلب افراد با انجام عمل‌های زیبایی و تزریق ژل، ظاهر ایده‌آل خود را ایجاد می‌کنند. از نظر زیبایی شناختی، زاویه سازی صورت و چانه در داشتن چهره‌ای زیبا تاثیر بسیاری دارد. امروزه متخصصین زیبایی برای ایجاد زاویه در چانه و فک از تکنیک تزریق ژل به چانه استفاده ‌می‌کنند.

نقش چانه در زیبایی و جذابیت صورت بسیار مهم است. گاهی تغییراتی که بعد از تزریق ژل چانه ایجاد می‌شود با هیچ تزریقی قابل مقایسه نیست. البته همه مراجعین از تزریق ژل به چانه به یک اندازه سود نمی‌برند و انتخاب کیس مناسب بسیار اهمیت دارد چرا که گاهی نه تنها تزریق چانه زیبایی خاصی به فرد نمی‌دهد بلکه تناسب صورت فرد را هم، به هم می‌زند‌.

اصلاح فرم چانه با استفاده از تزریق ژل چانه
اصلاح فرم چانه با استفاده از تزریق ژل چانه

به طور خلاصه موقعیت چانه به وسیله خطوطی خاص مانند خطوط عمودی و افقی واقعی و … توسط پزشک معالج شما مشخص می‌گردد که تشخیص این امر نیازمند علم و تجربه کافی است.

آشنایی با تکنیک تزریق ژل چانه

برخی افراد دارای چانه‌ای با ابعاد کوچک نسبت به صورت خود هستند و یا دارای چانه‌ای با فرم گرد هستند و از شکل ظاهری آن ناراحت هستند. گاهی چانه فرد هیچ مشکل ظاهری ندارد اما علاقمند است که در این ناحیه با صورت خود زوایایی ایجاد کند تا جذابیت چهره خود را افزایش دهد. تکنیک تزریق ژل چانه این امکان را برای خانم‌ها و حتی آقایان فراهم کرده است. این روش غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی است که دیگر نیازی به برش و جای بخیه ندارد اما زوایای مورد انتظار را در چانه و نواحی پایین صورت ایجاد می‌کند. این روش دارای عوارض کم و دوران نقاهت کوتاه بوده که دارای مدت ماندگاری بالایی است.

تزریق ژل برای اصلاح زاویه صورت، برجستگی فک و ایجاد تقارن صورت توسط پزشک متخصص زیبایی برای آقایان و خانم‌ها توصیه می‌شود. اگر فیلر تزریقی بیش از اندازه مورد نیاز به چانه تزریق گردد، ممکن است فرم تیز و ناخوشایندی را ایجاد کند، بنابراین باید توجه داشته باشید که برای انجام این تکنیک باید به بهترین متخصص زیبایی مراجعه کنید.

تزریق ژل چانه چگونه انجام میشود؟

همانطور که می‌دانید، چانه یکی از اجزای مهم صورت در برقراری زیبایی چهره است و عواملی مانند افزایش سن، حوادث ناگوار و بسیاری عوامل دیگر باعث تغییر حالت و یا عقب رفتن چانه و یا ناهماهنگی آن با صورت می‌شود. در ادامه به نحوه تزریق ژل به چانه می‌پردازیم:

در اولین مرحله زیباجو باید بهترین متخصص زیبایی را برای انجام این کار و مشاوره‌های لازم انتخاب کند. سپس پزشک راهنمایی لازم را در رابطه با حجم مورد نیاز فیلر برای تزریق به چانه انجام می‌دهد.

  • در ابتدا ناحیه مورد نظر برای تزریق را ضد عفونی کرده و سپس با استفاده از لیدوکائین پوست را بیحس می‌کنند. اگر آستانه درد زیباجو پایین باشد و یا پزشک لازم بداند، بیحسی را به صورت تزریقی استفاده می‌کند.
  • در مرحله بعد پزشک با توجه به در خواست فرد مراجعه کننده و اصول فرم‌دهی چانه، تزریق ژل به هر سمت چانه را انجام می‌دهد. کل زمان فرآیند تزریق ژل با احتساب مدت زمان لازم برای بیحسی، تا یک ساعت به طول می‌انجامد.

آیا نیاز به تزریق ژل چانه در تهران دارید؟ برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت با کلینیک تخصصی زیبایی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در واتس‌اپ و تلگرام پیام دهید.

حجم ژل مورد نیاز برای تزریق چانه

بسته به میزان نقص چانه، میزان فیلر تزریقی مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد ولی معمولاً برای یک تزریق چانه حداقل حدود یک سی‌سی ژل و در اغلب موارد 2 سی‌سی مورد نیاز است. برای نواقص زیاد گاهی 3 تا 5 سی‌سی نیز می‌شود که برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.

مزایای تزریق ژل به چانه

برای انجام هر نوع فرآیند زیبایی لازم است در ابتدا بدانید که تکنیک منتخب دارای چه مزایا و عوارضی است. در ادامه به کاربرد و مزایای تزریق ژل به چانه اشاره کردیم:

  • بدون درد و خونریزی
  • رفع چین و چروک‌های زیر چانه
  • ایجاد زاویه در دو طرف چانه با صورت
  • ایجاد تعادل و توازن در خط فک و چانه
  • از بین بردن نامتقارنی چانه و نواقص ظاهری
  • تزریق ژل برای بانوان و آقایان بالای 18 سال مناسب است.
  • دارای عوارض بسیار خفیف و مورد تایید سازمان بهداشت آمریکا
  • از بین بردن خط وسط چانه یا به اصطلاح چانه‌های دو قلو
  • افزایش حجم چانه برای افرادی که به طور طبیعی چانه‌های کوچک دارند.
  • دارای ماندگاری بالا و هزینه درمانی پایین نسبت به دیگر روش‌های درمانی مانند پروتزگذاری

عوارض تزریق ژل چانه

هر نوع عمل چه از نوع تهاجمی و چه غیر تهاجمی برای بدن عوارضی ایجاد می‌کنند و هیچ تکنیک زیبایی و یا درمانی نیست که در نتیجه دارای هیچ عوارضی نباشد. اگر چه تزریق ژل چانه عوارض بسیار پایینی دارد اما در صورتی که این تزریق نزد بهترین دکتر زیبایی و با مواد مورد تایید و استاندارد انجام نشود، بدون عوارض نخواهد بود. در ادامه برخی از این عوارض را که ممکن است برای برخی افراد به وجود آیند را بین کردیم:

  • عفونت در ناحیه تزریق در صورت عدم رعایت بهداشت
  • به دست نیامدن شکل ظاهری مورد تایید فرد بعد از تزریق
  • ایجاد حساسیت پوستی به ژل تزریق شده و التهاب و قرمزی پوست
  • آسیب به بافت محل تزریق به دلیل تزریق اشتباه و عدم تجربه کافی شخص تزریق کننده
  • سفت شدن و جمع شدن ژل در نواحی تزریق در صورت دست زدن به این نواحی بعد از تزریق

بیشتر این عوارض به دلیل استفاده از ژل‌های تزریقی غیر مجاز توسط سالن‌های زیبایی به دلیل ارزان‌تر بودن این تکنیک رخ می‌دهد. توصیه می‌شود تزریق ژل به چانه و حتی تزریق این ماده به سایر نواحی مانند تزریق ژل به صورت و … را در کلینیک معتبر انجام دهید.

درمان فرم چانه

در صورت ایجاد عارضه و یا عدم رضایت از فرم چانه، امکان درمان وجود دارد البته در صورتی که از فیلر هیالورونیک اسید استاندارد استفاده شده باشد.

مدت زمان تزریق ژل چانه چقدر است؟

حدود 30 تا 40 دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌شود مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریباً صفر خواهد شد و مدت زمان مورد نیاز برای تزریق به شدت کاهش خواهد یافت.

ماندگاری تزریق ژل چانه

تمام ژل‌های تزریقی ماندگاری موقتی دارند و برای حفظ فرم ایده‌آل لازم است، بعد از گذشت مدتی با تزریق مجدد، تجدید و ترمیم شوند. عوامل زیادی از جمله نوع و برند فیلر تزریقی، رعایت موارد مراقبتی بعد از تزریق ژل و شرایط بدنی فرد بر ماندگاری تزریق ژل چانه تاثیر دارد. به طور میانگین، ماندگاری ژل چانه در بین افراد بین 9 تا 18 ماه است.

آیا تزریق ژل به چانه درد دارد؟

بسته به نوع بی‌حسی می‌تواند بدون درد و یا با درد مختصر باشد اما توجه داشته باشید که در صورت عدم مهارت پزشک در به کار گیری بی‌حسی مناسب می‌تواند دردناک و گاهی غیر قابل تحمل باشد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل چانه

بعد از تزریق کردن ژل به چانه برای اثر بخشی هر چه بیشتر و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، رعایت برخی نکات برای داشتن بهبودی سریع ضروری است. به توصیه‌های پزشک پوست و زیبایی خود برای مراقبت‌های بعد از تزریق ژل توجه داشته باشید. برخی از مواردی که باید رعایت شوند عبارتند از:

  • به مدت یک هفته بعد از تزریق ژل به چانه از قرار گرفتن به مدت زیاد در نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.
  • بعد از تزریق ژل، بلافاصله از کمپرس یخ استفاده شود زیرا کمپرس یخ مانع از تورم و التهاب و درد می‌شود.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص فعالیت‌هایی که باعث فشار بر صورت می‌شوند، به مدت 7 روز پرهیز کنید.
  • فشار خون بالا باعث التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق می‌شود، بنابراین اگر دچار این بیماری هستید، آن را تحت کنترل بگیرید.
  • از فشار بر روی صورت به مدت یک هفته بپرهیزید و در زمان خواب مراقب باشید صورت خود را بر روی زمین یا بالشت نگذارید.
  • در مدت یک هفته از رفتن به سولار، آب گرم و جکوزی خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است باعث فاسد شدن ژل تزریقی و یا حرکت کردن آن می‌شود.
  • تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل صورت، حداقل روزی دو بار صورت خود را با آب ولرم متمایل به خنک شستشو دهید زیرا این کار از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.
  • از ماساژ چانه بعد از تزریق ژل خودداری کنید زیرا این کار باعث از بین رفتن فرم اصلی چانه بعد از تزریق می‌شود. در صورتی که بعد از تزریق، فیلر گلوله گلوله شده بود، به جای ماساژ برای برطرف کردن نقص خیلی سریع به پزشک خود اطلاع دهید.
  • استفاده از داروهای تجویزی برای از بین بردن التهاب، درد و جلوگیری از عفونت ضروری است و خودسرانه مصرف داروها را قطع نکنید.

هزینه تزریق ژل به چانه چقدر است؟

یکی از سوالات مراجعین در مورد تزریق ژل چانه، در ارتباط با هزینه آن است. هزینه این کار زیبایی به عوامل مختلفی مانند نوع و برند ژل تزریقی، میزان مواد بیحسی مصرفی، میزان ژل تزریقی و دستمزد پزشک بستگی دارد. برای اطلاع از میزان هزینه تزریق ژل به چانه و دریافت مشاوره با شماره 09303839919 تماس بگیرید.

برای تزریق ژل چانه چه کار کنیم؟

برای تزریق ژل به چانه در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی زیبایی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در واتس‌اپ و تلگرام پیام دهید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق ژل

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 22 عدد و میانگین امتیازها 4.5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫10 نظر

  • مهسا گفت:

    سلام من دو روز هست که یک سی سی فیلر رووفیل برای چال چانه زدم. از همون روز اول به شدت سفت شده دست که میزنم مثل سنگ سفت. طوری که موقع خندیدن و تلفظ بعضی حروف به لب پایینم درست حرکت نمیکنه ممکنه بفرماید باید چکار کنم؟

  • Raha گفت:

    من چند ماهیه که چونه ام را ژل زدم ولی گاهی پیش میاد که اون قسمت یهو ورم میکنه و درد می‌کنه علتش چی میتونه باشه؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام وقت بخیر
      علل زیادی میتونه داشته باشه. برای درمان به پزشک معالجتون مراجعه کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره حضوری، شماره تماس خودتون برای تعیین وقت قبلی بفرسید یا اینکه با شماره 09303839919 تماس بگیرید.

  • حمید گفت:

    سلام جناب دکتر. میخواهم چانه را بزرگتر کنم اما میترسم بعدش پشیمان شوم. آیا اگر پشیمان شدم میتونید ژل را از بین ببرید؟ با تشکر

  • شیما گفت:

    بعد از تزریق ژل چانه میتونم به سر کار بروم یا باید مرخصی بگیرم؟