دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی به سینه

مقدمه

زیبایی اندام یکی از موارد بسیار مهمی است که انسان باید به آن توجه داشته باشند. با توجه به اینکه بانوان اهمیت بیشتری برای زیبایی چهره و اندام خود قائل هستند، گاهی نیز ممکن است اقدام به انجام عمل‌های زیبایی مانند تزریق چربی به سینه کنند. یکی از بخش‌های مهم بدن که می‌تواند زیبایی اندام را در بانوان دو چندان کند، برجستگی پستان است. البته باید به این مورد توجه داشته باشید که سایز سینه‌ها در بانوان باید متناسب با سایز سایر اندام‌ها باشد.

این روش زیبایی امروزه میان خانم‌ها رواج بسیاری داشته و دلیل آن این است که اغلب افراد به دنبال روش‌های زیبایی کم تهاجمی‌تر با دوران نقاهت کوتاه‌تر هستند. تزریق چربی به سینه اغلب برای خانم‌های جوان دارای جذابیت است زیرا می‌خواهند که سینه‌های خوش فرم داشته باشند و نواقص آنها را برطرف کنند اما این روش معمولا برای افرادی که به دلیل بیماری سرطان سینه، بافت سینه خود را به طور کامل برداشته‌اند، انجام نمی‌گیرد. تزریق چربی به سینه در مراحل مختلف با اندازه‌های کم انجام می‌شود تا به طور ناگهانی عدم تقارن در بافت‌های سینه به وجود نیاید.

تزریق چربی از روش‌های رایج برای حجم‌دهی به مناطق مختلف بدن از جمله باسن و ناحیه تناسلی است اما برای تزریق چربی به سینه برای زیبایی و تغییر سایز سینه‌ها گزینه مناسبی نمی‌باشد و تنها برای اصلاح محل نقص برداشتن تومور قبلى کاربرد دارد نه برای تغییر سایز آن.

تزریق چربی سینه
تزریق چربی سینه

این روزها عمل‌های زیبایی تنها بر روی صورت انجام نمی‌گیرند، بلکه بر روی سایر اندام‌های بدن مانند سینه، ران و باسن نیز انجام می‌شود. برجسته‌سازی و افزایش سایز سینه با روش‌های مختلفی انجام می‌شود، که بهتر است پیش از اقدام به این کار، درمورد مزایا و معایب روش‌های مختلف آن بیشتر بدانید.

انواع روش های افزایش سایز و فرم دهی سینه

افرادی که قصد دارند تا عمل زیبایی و افزایش سایز سینه انجام دهند، باید به این مورد توجه داشته باشند که این عمل به دو روش انجام می‌شود:

استفاده از پروتز سیلیکونی

استفاده از پروتز سیلیکونی یکی از روش‌های افزایش سایز سینه در بانوان است که نسبت به سایر عمل‌های زیبایی و فرم‌دهی سینه، عوارض بسیار کمتری دارد. تحقیقات نشان می‌دهد به این دلیل که پروتز از سیلیکون ساخته شده است، حساسیت و آلرژی بسیار کمی برای افراد ایجاد می‌‌کند و بسیار سریع با بدن سازگار خواهد شد.

عمل جراحی پروتز سینه، یک عمل نسبتاً ساده است. در این عمل، یک برش در زیر پستان ایجاد می‌شود و از طریق شکافی که ایجاد شده، پروتز در میان بافت سینه و عضلات قرار داده می‌شود. سپس شکاف را با نخ بسیار نازک بخیه می‌کنند.

از مزیت‌های پروتز سیلیکونی سینه، این است که در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توان با ایجاد شکاف در زیر سینه، پروتز را به سادگی خارج کرد.

معمولاً پروتز سیلیکونی بهتر از تزریق چربی به سینه است.

تزریق چربی

به طور کلی، از روش تزریق چربی در عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. یکی از کاربردهای تزریق چربی، افزایش ساز و فرم‌دهی سینه بانوان است.

تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به سینه

معمولاً در این عمل از چربی سایر نقاط بدن فرد برداشته و به محدوده سینه‌ها تزریق می‌شود. در بسیاری از موارد به این دلیل که از چربی بدن خود فرد برای سایر نقاط استفاده می‌شود، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

معمولاً تزریق چربی برای صورت و دست مناسب است و برای سینه مناسب نیست زیرا تفاوت آناتومى و هیستولوژى بافت پستان در مقایسه با صورت باعث می‌شود که احتمال کلسیفیه شدن چربی در بافت پستان به شکل قابل توجهی افزایش یابد. عدم تقارن به علت تفاوت میزان جذب حجم بالای چربی از دیگر مشکلات است.

سفت شدن بافت سینه پس از تزریق چربی

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از افراد پس از تزریق چربی به سینه با آن مواجه می‌شوند، سفت شدن بافت سینه است. معمولا این مشکل در درجات مختلفی دیده می‌شود که با توجه به تشخیص پزشک متخصص درمان‌‌های مختلفی برای سفت شدن بافت سینه وجود دارد.

متاسفانه زمانی که پس از تزریق چربی به سینه، بافت سینه از حالت طبیعی خارج شود، این احتمال وجود دارد که در آینده بیمار با مشکلات بسیار جدی مانند سرطان سینه مواجه شود.

چرا در پستان چربى تزریقى پخش نمی شود؟

زیرا در زیر سه لایه هسیتولوژیک پوست یک لایه چربى اروولار داریم و زیر آن عضلات حالت دهنده صورت است و این فضاى چربى محل مناسب پخش حجم کم چربى تزریقى براى اصلاح چین‌ها و فرورفتگى‌ها است ولى در پستان آناتومى و هیستولوژى متفاوت است.

در پستان، زیر پوست دورت کرست‌ها و ساسپنسورى لیگامان‌ها و کوپر لیگامان‌ها را داریم که همه از بافت فیبروزه هستند و از لترال و مدیال پستان هم لیگامان‌های نگهدارنده پستان وجود دارد که ادامه آنها به صورت عرضى به نام سپتوم‌هاى مدیال و لترال تا زیر اریول می‌روند.

آناتومی کلی پستان
آناتومی کلی پستان

این مجموعه پوست را روى بافت فیبروگلندولار با وزن زیاد پستان ثابت نگه می‌دارد و همچنین خود بافت پستان که مجموعه یکدست بافتى نیست و شامل Fibroglandular tissue است.

بنابراین زیر پوست فضاى آزاد یکدست جهت تزریق چربى نداریم و فضاها جدا جدا می‌باشند.

از دیگر مشکلات تزریق چربی به سینه نیاز به حجم بالای چربی است. براى افزایش حجم و زیبایی پستان به حداقل 500 سى‌سى چربى نیاز است که‌ تزریق این حجم چربی باعث عدم رسیدن خون‌رسانى مناسب به سلول‌هاى چربی و نکروز و کلسیفیه شده آنها می‌شود که باعث نتایج بد و پرعارضه تزریق چربى جهت بزرگ کردن سینه‌ها می‌شود و متاسفانه درمانى ندارد.

از دیگر مشکلات تزریق چربی به سینه ایجاد توده‌های کلسیفیه در بافت سینه است که در رادیولوژی قابل جدا شدن از یکدیگر با تغییرات ناشی از تومورها و بدخیمی‌های پستان نیست.

کاندید مناسب تزریق چربی به سینه

شما در اطراف خود بانوان زیادی را می‌شناسید که از فرم سینه‌های خود راضی نیستند و یا از کم حجم بودن سطح رویی آن ناراضی هستند. در ادامه به افرادی که می‌توانند گزینه خوبی برای استفاده از روش تزریق چربی به سینه باشند، اشاره کردیم:

  • بانوانی که به دلیل شیردهی به فرزند خود، دچار کاهش حجم سینه شدند.
  • بانوانی که به دلیل رژیم‌های غذایی متعدد و کاهش وزن بسیار، حجم بافت سینه خود را از دست داده‌اند.
  • خانم‌هایی که از اندازه سینه‌های خود راضی نیستند و می‌خواهند سینه‌های بزرگتر و حجیم‌تری داشته باشند.
  • بانوانی که یکی از سینه‌هایشان از نظر حجمی از آن یکی کوچک‌تر است و در زیر لباس احساس نامتقارنی و عدم تناسب می‌کنند.

نحوه افزایش سایز سینه از طریق تزریق چربی

برای تزریق چربی به سینه ابتدا میزان حجمی چربی را از نواحی چون پهلوها یا نواحی بیرونی ران و یا اطراف باسن برداشته و خارج می‌کنند و آنها را برای تزریق به سینه‌ها آماده‌سازی می‌کنند. پزشک منتخب باید در این زمینه متبحر باشد تا در هنگام برداشت چربی، سلول‌های آن آسیب نبینند. می‌توان گفت که تزریق چربی به سینه یک روش پیچیده است که باید توسط پزشک باتجربه در مراکز معتبر انجام گیرد تا عوارضی چون نامتقارنی سینه‌ها به وجود نیاید.

تزریق چربی به سینه دائمی است یا موقت؟

میزان ماندگاری این روش به تجربه پزشک، نوع برداشت و انتقال چربی بستگی دارد. این مورد بسیار مهم است که چربی‌ها در زمان برداشت، اگر دچار هرگونه آسیبی شوند، از بدن دفع خواهند شد و کاهش حجم سریع در بافت سینه مشاهده می‌شود. در صورتی که این تکنیک به درستی انجام شود، نتیجه کار به صورت نیمه دائمی خواهد بود.

چه میزان چربی برای افزایش حجم سینه نیاز است؟

میزان مشخصی برای تزریق چربی به سینه نمی‌توان بیان کرد زیرا اندازه و فرم سینه اشخاص با یکدیگر متفاوت است. به طور تقریبی می‌توان گفت که برای تزریق چربی به سینه حدود 500 سی سی چربی لازم است.

اگر بعد از تزریق چربی به سینه لاغر شویم چه اتفاقی می افتد؟

باید این مورد را در نظر داشته باشید که اگر قصد رژیم‌های سخت لاغری دارید، این کار را قبل از تزریق چربی به سینه انجام دهید زیرا ممکن است در آن زمان موجب کمی کاهش حجم در بافت‌های تزریق شده شود. در برخی موارد احتمال افتادگی سینه‌ها و یا برگشت به حالات اولیه نیز وجود دارد. بهتر است این مورد را با پزشک در میان بگذارید.

نکات مهم قبل از تزریق چربی به سینه

قبل از اینکه تزریق کردن چربی به پستان را انجام دهید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • قبل از تصمیم برای تزریق چربی به سینه، ابتدا توجه کنید که این تکنیک را از سر شور و هیجان انتخاب نکرده باشید.
  • اگر حدود یک ماه قبل از تزریق چربی به سینه، فعالیت‌های ورزشی ساده انجام دهید، دوران نقاهت بعد از آن را برای خود ساده‌تر می‌کنید.
  • حدود سه هفته قبل از تزریق چربی به سینه، از روش‌های برنزه کردن مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و یا سولاریوم استفاده نکنید.
  • اگر از موارد دخانیاتی استفاده می‌کنید و یا نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنید، باید آنها را سه هفته قبل از انجام این تکنیک کنار بگذارید تا خاصیت کشسانی پوست از بین نرود.
  • قبل از تصمیم برای انجام این روش با پزشک متخصص مشورت کنید که آیا بدن شما به اندازه مورد نیاز چربی دارد یا خیر.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی به سینه

روش تزریق کردن چربی به سینه در دسته تکنیک‌های سرپایی قرار دارد و فرد بعد از انجام آن، حدود یک ساعت بعد، مرخص خواهد شد. این تکنیک زیبایی دارای دوران نقاهت بسیار کوتاه و ساده‌ای است و شخص را از انجام فعالیت‌های روزمره خود باز نمی‌دارد. در این روش هیچ برشی بر روی بافت سینه به جهت تزریق چربی ایجاد نمی‌شود و نیازی به نگرانی در رابطه با بهبود زخم ندارد. برش‌های کوچک ایجاد شده در مناطقی که برداشت چربی انجام شده است، بعد از دو تا سه هفته بهبود می‌یابند.

عوارض تزریق چربی به سینه

این روش نسبت به تکنیک‌های دیگر بزرگ کردن سینه دارای عوارض کمتری است اما به هر حال تمامی روش‌های زیبایی دارای عوارض جانبی خفیف و یا شدیدی هستند. عوارض زیر ممکن است بعد از انجام کار اتفاق بی‌افتد:

  • یکی از مهمترین عوارضی که از این تکنیک حاصل می‌شود، این است که به دلیل عدم درستی کار، چربی‌های تزریق شده به سرعت دفع می‌گردند.
  • گاهی چربی تزریق شده به سینه ممکن است به فرم سفت تبدیل شود که باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • عدم تقارن سینه‌ها، یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به سینه است که به دقت و تبحر پزشک نیز بستگی دارد.

مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک متخصص

به افرادی که قصد دارند تا اقدام به انجام عمل‌های زیبایی حساس مانند تزریق چربی به سینه کنند، توصیه می‌شود که پیش از انجام عمل جراحی، به پزشک متخصص و کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنند تا بهترین و مناسب‌ترین روش برای افزایش زیبایی اندام شما انتخاب شود و عوارض و مشکلات برای شما پیش نیاید.

هزینه تزریق چربی به سینه چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به سینه به عوامل متعددی چون روش تزریق، پیچیدگی کار، دستمزد پزشک و هزینه‌های بیحسی و مساحت مورد نیاز برای برداشت چربی بستگی دارد. هزینه این روش در برابر هزینه‌های تکنیک‌های دیگر بزرگ کردن سینه مانند پروتز سینه قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است. برای انجام این تکنیک باید بهترین متخصص پوست و زیبایی را انتخاب کنید تا نهایت دقت در زیبایی و تمیزی کار را در نظر بگیرد و تجربه کافی در زمینه تزریق چربی داشته باشد.

برای تزریق چربی به سینه چه کار کنیم؟

برای تزریق کردن چربی به سینه در تهران میتوانید با کلینیک تخصصی دکتر پارسیان‌فر به شماره 09303839919 تماس بگیرید یا در واتس‌اپ و تلگرام پیام دهید.

مشاهده نمونه کارهای تزریق چربی

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 9 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 نظر

  • فاطمه گفت:

    سلام آقای دکتر. برای افزایش سایز سینه بهتر هست ژل تزریق کنم یا تزریق چربی به سینه انجام دهم؟

    • مدیریت گفت:

      سلام
      بهتر است ابتدا معاینه انجام دهیم تا مشخص شود که تزریق چربی انجام دهید یا ژل. البته اگر میزان چربی در بدن شما مناسب است ، بهتر هست که تزریق چربی انجام دهید.
      برای مشاوره رایگان یا دریافت نوبت لطفاً با کلینیک ما به شماره ۰۹۳۰۳۸۳۹۹۱۹ تماس بگیرید.
      با تشکر