دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

تزریق چربی به مچ پا

 آیا می‌دانید تزریق چربی به مچ پا چگونه انجام میشود؟ افزایش حجم پا در ناحیه مچ و ساق برای افرادی که بسیار لاغر هستند، افرادی که به دلیل ورزش حجم پای آنها تحلیل یافته و همچنین افرادی که رشد مچ پای آنها کامل نشده است، یک روش مناسب با ماندگاری بالا به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم به همه مواردی که لازم است در این مورد بدانید، بپردازیم.

مراحل تزریق چربی به مچ پا

در روش تزریق چربی به مچ پا مانند تزریق چربی به صورت، از چربی بدن خود فرد استفاده میشود. این چربی معمولاً از ناحیه شکم یا ران‌ها برداشته می‌شود. چرا که معمولاً چربی‌های موضعی در این بخش‌های بدن بیشتر خواهد بود.

در مرحله بعدی، چربی‌های استخراج شده پالایش می‌شود. چربی استخراج شده را نمی‌توان به صورت مستقیم دوباره تزریق کرد. از سانتریفیوژ برای خالص‌سازی و جداسازی فیلر مناسب به کار گرفته می‌شود.

سپس این فیلر به مچ پا تزریق میشود. این اقدام معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد و موجب بروز درد و ناراحتی نمی‌شود.

نتایج به کارگیری این روش، نظیر تزریق ژل باسن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. همچنین درد و ناراحتی قابل توجهی ایجاد نمی‌کند.

نتیجه تزریق چربی به مچ پا چگونه خواهد بود؟

این تکنیک به عنوان پیوند چربی به مچ پا نیز شناخته میشود، در طی این اقدام مانند تزریق چربی به دست، چربی از بدن فرد گرفته شده و به مچ هر دو پا بر اساس نیاز تزریق می‌شود. در نتیجه این اقدام، برای دستیابی به حجم و انحنای مطلوب در ساختار پا، ممکن است نیاز به دو جلسه تزریق وجود داشته باشد. چرا که 60 تا 70 درصد چربی تزریق شده حفظ می‌شود، اما 30 تا 40 درصد آن ممکن است توسط پاها جذب شود.

در طی این اقدام از چربی‌های موضعی خود بدن فرد استفاده می‌شود. به این ترتیب احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک و سایر عوارض جانبی بسیار کم خواهد بود.

آیا تزریق چربی به ساق پا ماندگار است؟

در این روش سلول‌های چربی به ساق پا پیوند می‌شود. بنابراین این سلول‌های چربی ماندگار خواهد بود اما توجه به این نکته ضروری است که در صورت کاهش یا افزایش وزن افراد، حجم چربی تزریق شده نیز تغییر میکند. بنابراین نمی‌توان یک زمان مشخص برای ماندگاری این روش در نظر گرفت. همچنین لازم به یادآوری است ماندگاری این روش به عواملی از جمله سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد.

اصلی ترین مزایای تزریق چربی به مچ پا

از اصلی‌ترین مزایای به کارگیری این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این یک روش کم تهاجمی است که خطری برای سلامت فرد ایجاد نمی‌کند.
  • بهره‌مندی از این روش موجب تناسب مچ پا نسبت به باقی اندام‌های بدن می‌شود.
  • چربی تزریق شده به مچ با به دلیل پیوند چربی ماندگاری بسیار بالایی دارد.
  • احتمال بروز عوارضی اعم از خونریزی و عفونت بسیار کم است.
  • جای اسکار باقی نمی‌ماند و نیاز به بخیه به دلیل ایجاد برش‌های کوچک ندارد.
  • انحنای مناسب در مچ پا ایجاد می‌شود.
  • این یک روش بدون درد است که در معمولاً یک جلسه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به مچ پا موجب کاهش دامنه فعالیت‌های روزانه فرد نمی‌شود.

جدایی از همه مزایای گفته شده، این یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین تکنیک‌هایی است که برای افزایش حجم مچ پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین مزیت این روش، این است که با تبدیل سلول‌های چربی نتیجه طبیعی‌تری را به همراه دارد.

مراقبتهای قبل از تزریق چربی به ساق پا

در هنگام مراجعه برای انجام این اقدام ابتدا لازم است پرونده پزشکی شما بررسی شود. در این موارد ممکن است نیاز به اقداماتی باشد که اصلی‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • انجام آزمایش‌های تجویز شده از جانب متخصص
  • قطع مصرف هرگونه دخانیات و همچنین مشروبات الکلی از حداقل یک ماه قبل از تزریق
  • اطلاع به پزشک در صورت ابتلا به هرگونه بیماری‌های زمینه‌ای
  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون

نکات تزریق چربی به مچ پا چیست؟

بعد از انجام این اقدام نیاز است به توصیه‌های پزشک گوش کنید. استفاده از داروهای تجویز شده را در دستور کار قرار دهید. همچنین ممکن است بعد از جلسه تزریق تورم وجود داشته باشد. استفاده از کمپرس سرد در کاهش و کنترل تورم کمک می‌کند. بعد از تزریق لازم است تا مدتی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. در صورتی که با هرگونه علائم مشکوک رو به رو شدید، لازم است متخصص را در جریان قرار دهید.

در صورتی که بعد از تزریق در ناحیه مچ پا زخم‌های کوچک وجود دارد، نیاز است به آن رسیدگی کنید.

تزریق چربی به مچ پا چه کاربرد‌هایی دارد؟
تزریق چربی به مچ پا چه کاربرد‌هایی دارد؟

شستشوی مداوم این زخم‌ها در بهبودی سریع‌تر و همچنین کاهش عوارض جانبی از جمله احتمال بروز عفونت نقش به سزایی خواهد داشت.

سخن آخر

تزریق چربی به مچ پا برای افزایش حجم و ایجاد انحنای مناسب یکی از ماندگارترین روش‌های افزایش حجم ساق پا در ناحیه مچ به حساب می‌رود. این تکنیک ممکن است تحت بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی انجام شود. تزریق چربی ممکن است در یک جلسه انجام شده و یا نیاز به جلسه ترمیم داشته باشد..

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 4.8]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 نظر

  • سارا گفت:

    سلام. آیا میشه چربی از ناحیه کمر برداشت و به ساق پا تزریق کرد؟

    • سلام. بستگی داره کمر چقدر چربی داشته باشه و ساق پا چقدر نیاز به چربی داشته باشه. اگر تناسب وجود داشته باشه میشه انجام داد. برای مشاوره رایگان با شماره 09303839919 تماس بگیرید یا حضوری به مطب تشریف بیارید.