دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

چگونه پوست صورت را پاکسازی کنیم؟

پاکسازی پوست صورت را می‌توان به عنوان یک عمل بسیار موثر بر افزایش زیبایی و سلامت پوست معرفی کرد. در واقع پاکسازی صورت و پوست کمک می‌کند تا روند پیری پوست تا حدی کند شود. همچنین در بسیاری از موارد پاکسازی پوست می‌تواند باعث کاهش برخی از مشکلات مانند کاهش چربی و افزایش شفافیت پوست شود.

با مکانیزم پاکسازی پوست آشنا شوید

پاکسازی پوست همانطور که از نامش مشخص است، کمک می‎‌کند تا آلودگی‌هایی که بر روی سطح پوست قرار گرفته‎‌اند حذف شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که آلودگی‌های سطح پوست می‌توانند شامل بافت مرده پوست و یا آلودگی‌هایی باشند که در طول روز بر روی پوست قرار می‌گیرند.

هدف از پاکسازی پوست به خصوص پوست صورت این است که تمام آلودگی‌های ممکن از سطح پوست پاک شوند. تا هوا رسانی و آب رسانی به پوست به طور کامل انجام شود. از مزیت‌های پاکسازی پوست این است که درصد خون‌رسانی به پوست و بافت آن افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل رنگ پوست روشن‌ و شفاف خواهد شد.

پاکسازی پوست صورت
پاکسازی پوست صورت

نکته مهمی که در مورد پاکسازی پوست وجود دارد این است که با حذف سلول‌های مرده موجود بر سطح پوست، کمک می‌کند تا بازسازی سلول‌های پوستی با سرعت بیشتری انجام شود، در نتیجه پوست جوان‌تر و سالم‌تر به نظر خواهد رسید.

حذف سلول های مرده از سطح پوست

به طور کلی پوست بدن انسان پس از گذشت حدود 30 روز بازسازی می‌شود، به همین دلیل گاهی نیز ممکن است که بخشی از پوست‌های مرده بر روی سطح بدن باقی بمانند. در چنین شرایطی توصیه می‌شود تا با استفاده از لایه بردارهای مناسب اقدام به حذف سلول‌های مرده از سطح پوست خود کنید.

یکی از لایه بردارهای قدیمی و موثر در پاکسازی پوست، استفاده از کیسه و سفیدآب است. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این روش سنتی، نباید کیسه و سفیدآب را برای مدت زمان طولانی بر روی پوست خود بکشید، زیرا پاکسازی پوست، با نازک شدن پوست و آسیب پوستی همراه خواهد بود و این احتمال وجود خواهد داشت که روند پیری و آشکار شدن چروک‎‌های پوستی نیز با سرعت بیشتری پیش برود.

پاکسازی چربی های اضافه از سطح پوست

پوست انسان به طور طبیعی دارای درصد کمی چربی است که در برخی از افراد ممکن است این میزان بیشتر و یا کمتر باشد. به این مورد توجه داشته باشید که گاهی ممکن است چربی‌های موجود بر روی سطح پوست، عاملی برای ایجاد آلودگی و بسته شدن منافذ پوست باشند.

به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که دارای پوست چرب هستند، با استفاده از روش‌ها و راهکارهای مناسب اقدام به پاکسازی چربی‌های اضافه از سطح پوست خود کنند.

انواع اسکراب و لایه‌بردارهای پوست می‌توانند تاثیر زیادی بر کاهش چربی سطح پوست و پاکسازی پوست داشته باشند. البته بهتر است تا برای رسیدن به نتایج موثر حتماً با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

تاثیر پاکسازی پوست بر کاهش جوش

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در دوران‌های مختلف زندگی خود با آن مواجه می‌شوند، آشکار شدن جوش بر روی سطح پوست است. در بسیاری از موارد عامل اصلی ایجاد جوش، چربی بیش از حد پوست و آلودگی‌های موجود بر روی سطح آن است.

پاکسازی پوست می‌تواند کمک کند تا حد زیادی جوش‌های ناشی از چربی و آلودگی پوست نیز کاهش پیدا کند.

پاکسازی پوست در کلینیک

اگر تمایل دارید تا پاکسازی پوست را به طور حرفه‌ای و تخصصی انجام دهید، توصیه می‌شود تا به یک کلینیک معتبر پوست و زیبایی مراجعه کنید. معمولاً در کلینیک‌های معتبر از راهکارهای مدرن و کم ضرر برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود.

همچنین در کلینیک‌های معتبر پوست و زیبایی این امکان وجود دارد که بتوانید با مشورت پزشک متخصص بهترین روش برای پاکسازی پوست خود را انتخاب کنید.

پاکسازی پوست در خانه

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تمایل دارند تا در خانه پاکسازی پوست انجام دهند. این افراد می‌توانند با استفاده از راهکارها و روش‌های زیر اقدام به پاکسازی پوست کنند:

بخور آب گرم

یکی از مواردی که می‌تواند باعث از بین بردن چربی و آلودگی‌های سطح پوست شود، بخور آب گرم است. تنها کافی است که 1 تا 2 بار در هفته به مدت 5 دقیقه پوست خود را با بخور آب گرم پاکسازی کنید.

لوسیون های لایه بردار

لوسیون‌های لایه‌بردار از جمله اسکراب‌ها می‌توانند تاثیر بسیار بالایی بر کاهش آلودگی پوست داشته باشند. در واقع لایه‌بردارها کمک می‌کنند تا منافذ پوست باز شوند و علاوه بر پاکسازی پوست، سبب کاهش جوش نیز خواهند شد.

استفاده از کیسه و سفیدآب

استفاده از کیسه و سفیدآب یک روش بسیار ساده و کم هزینه است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در خانه به سادگی پاکسازی پوست انجام دهید. در استفاده از این روش نباید زیاده‎روی کنید، زیرا ممکن است که پوست شما دچار آسیب‌های خطرناکی شود.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 7 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *