دکتر سعید پارسیان‌فر – نظام پزشکی 109316

از بین بردن قطعی تیرگی آرنج و زانو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زانو و آرنجتان از همه نواحی دیگر بدن تیره‌تر باشد. سیاهی در این دو بخش باعث می‌شود تا فرد اعتماد به نفس پوشیدن برخی لباس‌ها را از دست بدهد و به دنبال راه‌های روشن‌سازی آرنج و زانو و یا حتی قوزک پا باشد. در این مقاله با علل ایجاد کننده این تیرگی‌ها آشنا شوید و روش‌های برطرف کننده آن را بشناسید.

علل پیدایش تیرگی آرنج و زانو

تیرگی آرنج و زانو ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شود که بهتر است تا آنها را بشناسید که مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. برخی از دلایل ایجاد تیرگی در این نواحی عبارتند از:

  • تولید اضافی ملانین در مناطق خاصی از بدن مانند آرنج و زانو می‌تواند به تیرگی پوست در این نواحی منجر شود. ملانین یک پیگمنت طبیعی است که رنگ پوست را تعیین می‌کند.
  • تجمع سلول‌های کراتینی در لایه برجسته پوست نیز می‌تواند باعث تیرگی پوست شود.
  • تابیده شدن طولانی نور خورشید بدون استفاده از محافظت ‌کننده‌های پوستی به این ناحیه می‌تواند باعث ایجاد تیرگی شود.

برای رفع تیرگی آرنج و زانو چکار کنیم؟

اگر قرار است ساعت‌های طولانی در معرض آفتاب باشید و پوست بدن خود را برنزه کنید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا فقط رنگ بدن عوض شود و اشعه به پوستتان ضرر نرساند. این شامل استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های محافظتی با عامل حفاظتی SPF است.

خشکی بیش از اندازه در نواحی آرنج و زانو موجب تیرگی و سیاهی این مناطق می‌شود که باید از مرطوب کننده‌های خوب استفاده کنید یا برای رفع این مورد هیدرودرمی انجام دهید. رعایت بهداشت پوستی، شامل تمیزی منظم و استفاده از محصولات نرم‌ کننده و بهبود دهنده پوست در رفع این مورد بسیار موثر است.

از بین بردن قطعی تیرگی آرنج و زانو
از بین بردن قطعی تیرگی آرنج و زانو

لایه برداری پوست با شیوه‌های نوین توسط متخصص پوست به از بین بردن تیرگی ناحیه آرنج و زانو کمک شایانی خواهد کرد. پاکسازی پوست موجب می‌شود تا لایه‌های اضافی برداشته شوند و کلاژن‌سازی بازیابی شود و پوست در این قسمت‌ها تا چندین درجه روشن‌تر شود. اگر اسکار در این بخش وجود داشته باشد، در اثر پاکسازی ممکن است بهبود یابد.

راهکارهای خانگی برای تیرگی آرنج و زانو

شاید برخی راه‌های خانگی را برای برطرف کردن این تیرگی‌ها امتحان کرده باشید اما نتیجه نگرفته باشید. روش‌های سنتی شاید تا حدودی موثر باشند اما نمی‌توانند به طور کامل این مسئله را بهبود بخشند و قطعاً این تیرگی و سیاهی به مرور بیشتر خواهد شد.

اگر به دنبال این هستید که خیلی سریع و در مدت زمان کم مثلا قبل از دعوت شدن به یک مجلس میهمانی آن را برطرف کنید، هر چه سریعتر به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید تا بهترین روش‌ها را بکار گیرد و از نتایج نیز لذت ببرید. مواردی چون آبلیمو و جوش شیرین یا نمک که برای سفید کردن پوست در گذشته استفاده می‌شود، ممکن است بعد از مدتی سوختگی‌های شدیدی در پوست ایجاد کنند که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آیا رفع تیرگی آرنج و زانو با آلوئه ورا ممکن است؟

تا چندی پیش برای روشهای سنتی از آلوئه‌ورا کمک زیادی میگرفتند. به عنوان مثال برای رفع تیرگی آرنج و زانو باید آلوئه ورا را روزی 2 بار به پوست تیره مورد نظر بمالید تا به مرور زمان روشن‌سازی پوست انجام شود. حال باید دو مورد را بیان کنیم که اولین مورد، شاید این روش هیچگاه تاثیری برای شما نداشته باشد زیرا یک روش خانگی و قدیمی بشمار میرود. مورد دوم اینکه احتمالا این تکنیک سنتی در نهایت به اندازه یک روش پزشکی برای شما هزینه خواهد داشت و زمان شما را از بین می‌برد.

بنابراین پیشنهاد کلی این است که برای رفع مشکلات پوستی ریسک نکنید و این زمان را به پیدا کردن متخصص پوست و زیبایی اختصاص دهید و از جدیدترین روش‌ها برای درمان استفاده کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]
دکتر سعید پارسیان فر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *